«Tο τελευταίο διάστημα καταγράφονται συνεχείς βλάβες και καθυστερήσεις σε δρομολογιακά πλοία της ακτοπλοΐας που έχουν ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων Ελλήνων και ξένων επιβατών, παρά τα υπέρογκα ναύλα που πληρώνουν για τη μετακίνησή τους», τονίζουν με ερώτηση τους στη Βουλή, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και επισημαίνουν: «Δημιουργείται, λοιπόν, η αίσθηση στο επιβατηγό κοινό ότι τα πλοία δεν ήταν απολύτως έτοιμα για τον φόρτο των συνεχών δρομολογίων που απαιτεί η περίοδος του καλοκαιριού».

Στη συνέχεια, υπογραμμίζουν ότι με ανακοίνωσή του στις 26 Ιουλίου 2024, το ΥΝΑΝΠ αναφέρει ότι «Συνεχίζονται οι εντατικοί έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος σε επιβατηγά-οχηματαγωγά-δρομολογιακά και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και προσθέτουν:

1

«Μετά από συστηματικές προσπάθειες, οι αρμόδιες αρχές του Λιμενικού Σώματος έχουν επιθεωρήσει το σύνολο των δρομολογημένων πλοίων σε όλη την Ελλάδα, με έκτακτες επιθεωρήσεις για να διαπιστωθεί ότι τα πλοία συνεχίζουν να συμμορφώνονται με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τους, με τα οποία είναι εφοδιασμένα από τον φορέα πιστοποίησής του.

Οι ενέργειες αυτές εντάσσονται στην συνολική πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τήρηση της ασφάλειας επιβατών και πληρωμάτων της ακτοπλοΐας και της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Στο σύνολο των 660 ελέγχων που ολοκληρώθηκαν στις 22 Ιουλίου (404 επιθεωρήσεις σε επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και 256 σε Ε/Γ-Δ/Ρ, Ε/Γ-Ο/Γ-Δ/Ρ, Ε/Γ-ΤΑΧ-Δ/Ρ και Ε/Γ-ΤΑΧ-Δ/Ρ) διαπιστώθηκαν 34 παραβάσεις, με την συντριπτική τους πλειοψηφία να αφορά ζητήματα ναυτιλιακού εξοπλισμού και πυρασφάλειας, πρόληψης ρύπανσης και των φορτίων των πλοίων.

Οι επιθεωρητές του Λιμενικού Σώματος, επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις μέχρι να αποκατασταθούν οι παρατηρήσεις που είχαν διαπιστωθεί, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 4,2% του συνόλου των ελέγχων που διενεργήθηκαν. Επίσης, έχει ξεκινήσει η διαδικασία διοικητικού ελέγχου των υπόχρεων και έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 23 αποφάσεις επιβολής προστίμου.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι επιπρόσθετες επιθεωρήσεις σε πλοία της ακτοπλοΐας όταν καταγράφονται περιστατικά ζημιών/βλαβών, καθώς και οι έκτακτες επιθεωρήσεις προς διερεύνηση περιστατικών υποβολής παραπόνων-καταγγελιών».

Επίσης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό:

Ποιο διάστημα αφορούν οι έκτακτοι έλεγχοι των 660 πλοίων και ποια πλοία ελέγχθηκαν;

Τι ελλείψεις αφορούσαν οι 34 παραβάσεις;

Σε ποια πλοία απαγορεύτηκε ο απόπλους τους;

Ποιοι φορείς πιστοποίησαν τα πλοία όπου διαπιστώθηκαν οι παραβάσεις και ποιοι στα πλοία που απαγορεύτηκε ο απόπλους;

Επιπλέον, αιτούμαστε να κατατεθεί αναλυτική κατάσταση για τα παραπάνω.

Διαβάστε επίσης:

Αποφάσεις ΣτΕ για διαχείριση θαλασσίων λιμένων: Οι ελάχιστες απαιτήσεις για ανοικτό και κλειστό μοντέλο