• Πολιτική

    Συνάντηση Κεραμέως-Κορκίδη για τα εργασιακά ζητήματα που απασχολούν τις Πειραϊκές επιχειρήσεις

    • NewsRoom
    Συνάντηση της υπουργού Εργασίας, Νίκης Κεραμέως με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη

    Συνάντηση της υπουργού Εργασίας, Νίκης Κεραμέως με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη


    Δέσμη θεμάτων επιχειρησιακού χαρακτήρα που απασχολούν τις επιχειρήσεις-μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς τέθηκαν κατά την διάρκεια της εποικοδομητικής συνάντησης που είχε το προεδρείο του Επιμελητηρίου με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Νίκη Κεραμέως, και τους νέους Γενικούς Γραμματείς, Ν. Μηλαπίδη και Κ. Τσαγκαρόπουλο.

    Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, ο γενικός γραμματέας, Νίκος Μανεσιώτης, τα μέλη του Δ.Σ., Νίκος Μαυρίκος και Νίκος Κοττάκης, καθώς και ο εκπρόσωπος της Ε.Ε.Ν., Κώστας Κεράτσας, κατέθεσαν εκτενές υπόμνημα με τα θέματα που απασχολούν, στο εργασιακό πεδίο, τις επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου, αλλά και με προτάσεις των επιχειρήσεων του εμπορίου, της μεταποίησης, της ναυπηγικής βιομηχανίας, των logistics και των οδικών μεταφορών για την επίλυσή τους.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ανέπτυξε τον σχεδιασμό και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ επεσήμανε πως επιθυμεί ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με όλους τους φορείς για θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις στην καθημερινή λειτουργία τους.

    Αναφέρθηκε στις βελτιώσεις που ενδεχομένως να χρειαστούν κατά την περίοδο της σταδιακής εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας, μέχρι την καθολική χρήση της σε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες.

    Επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο του Σ.ΕΠ.Ε., τόσο στην έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των εγκυκλίων, όσο και στη διενέργεια ελέγχων με τον ίδιο τρόπο εφαρμογής τους σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, χωρίς παρεκκλίσεις.

    Ενημέρωσε πως είναι υποχρέωση της χώρας να φέρει μέχρι τέλος του έτους την κύρωση και την ένταξη από το 2025 στην εθνική νομοθεσία την Κοινοτική Οδηγία με νέες παραμέτρους υπολογισμού του κατώτατου μισθού, αφού όμως προηγηθεί διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Η έλλειψη εργαζομένων με ανάλογες δεξιότητες στην εγχώρια αγορά και τα προγράμματα κατάρτισης της Δ.ΥΠ.Α. είναι στις πρώτες προτεραιότητες της Υπουργού, με βασικό στόχο τη μείωση του ποσοστού ανεργίας με πλήρους απασχόλησης και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

    Η υπουργός, τέλος, τόνισε πως, πάντα με προσοχή στα δημοσιονομικά της χώρας, θα μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές κατά μισή μονάδα το 2025 και άλλη μισή το 2027, ώστε, ανταποδοτικά, ο βασικός μισθός, σε βάθος τετραετίας, να φτάσει τα 950 ευρώ και ο μέσος μισθός τα 1.500 ευρώ.

    Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, με αφορμή την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, τάχθηκε υπέρ και έθεσε υπόψη της υπουργού σημεία προς βελτίωση, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες των ωραρίων που έχουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις κατασκευές, καθώς και εργασίες που σχετίζονται με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο λιμάνι του Πειραιά, όπως υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής, εξοπλισμοί και τροφοεφοδιασμοί πλοίων, οι οποίες και διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες των πλοίων κατά τους κατάπλους τους στα λιμάνια ή τα ναυπηγεία.

    Αναφορικά με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας οδηγών βαρέων οχημάτων στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, το Επιμελητήριο έθεσε θέμα αποσαφήνισης της κείμενης νομοθεσίας με έγγραφη οδηγία από το υπουργείο, καθώς, λόγω παρερμηνειών, όλοι οι παράγοντες μεταφοράς container, μεταφορείς, αυτοαπασχολούμενοι και μισθωτοί οδηγοί, λιμένες, τελωνεία, εισαγωγείς, εξαγωγείς, βιομηχανίες και λοιποί παραλήπτες ή αποστολείς φορτίου, βρίσκονται σε σύγχυση.

    Σχετικά με την έκτακτη βάρδια σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων, το Επιμελητήριο ζήτησε να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος προσαρμογής, ώστε, όπου επιτρέπεται, να εφαρμόζεται με τρόπο που θα θωρακίζει τα εργασιακά δικαιώματα.

    Στη συζήτηση τέθηκε το μείζονος σημασία θέμα που απασχολεί τις επιχειρήσεων του Πειραϊκού χώρου από την έλλειψη εξειδικευμένου, με ψηφιακές δεξιότητες, προσωπικού και, γενικότερα, από την έλλειψη εργατικού δυναμικού παρουσιάζοντας τη θέση που έχει λάβει το Επιμελητήριο προς την κατεύθυνση της επίλυσης των σχετικών προβλημάτων.

    Μάλιστα, στην αναφορά του για την κατάρτιση και πιστοποίηση των εργαζομένων στις πειραϊκές επιχειρήσεις, ο κ. Κορκίδης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι η μετάβαση προς μια «πράσινη» εποχή και οικονομία, αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση για την αγορά εργασίας.

    Η δίδυμη μετάβαση συνεπάγεται αλλαγές στην αγορά εργασίας, σε όρους δεξιοτήτων και απαιτείται να αντιμετωπιστεί η αναντιστοιχία των δεξιοτήτων των εργαζομένων και των νέων αναγκών που συνεχώς αναδύονται στην αγορά εργασίας, μέσα από πολιτικές οι οποίες θα εφοδιάζουν τον εργαζόμενο πληθυσμό με τις σωστές «ψηφιακές» και «πράσινες» δεξιότητες.

    Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ερευνών της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, το 37% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας με το ποσοστό να αυξάνεται στο 60% σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 25 εργαζόμενους και στις νησιωτικές περιφέρειες της χώρας.

    Οι κλάδοι με τα υψηλότερα ποσοστά που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας είναι η μεταποίηση με 50%, τα καταλύματα, η εστίαση, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις με 48% και οι κατασκευές με 55%,

    Με τον μέσο όρο των κενών θέσεων εργασίας που αναφέρουν οι επιχειρήσεις να υπολογίζεται σε δύο, εκτιμάται ότι στο σύνολο της χώρας υφίστανται εποχικά περίπου 150.000 κενές θέσεις εργασίας.

    Μεταξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν πως αναζητούν απασχολούμενους, το 28% είναι για παροχή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδίκευτους εργάτες, χειρώνακτες και μικροπωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες.

    Οι δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους παραμένουν κενές θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις είναι, αφενός, η έλλειψη ατόμων που ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό το είδος εργασίας κατά 45% και, αφετέρου, η έλλειψη ατόμων με τα απαιτούμενα προσόντα και εμπειρία κατά 36%.

    Διαβάστε επίσης: 

    Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης ελλιμενισμού πλοίων

    Πρόστιμο 448 εκατ. ευρώ στην Booking.com επέβαλε η ισπανική αρχή ανταγωνισμού

    Βαρόμετρο ΣΕΣΜΑ: Επιδεινώθηκαν οι προσδοκίες των συμβούλων management για την οικονομία



    ΣΧΟΛΙΑ