Ένα ταξίδι ηλεκτρικό με την Taycan μήπως η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης δεν έχουν πλέον σημασία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η μέγιστη απόδοση έρχεται με την προσοχή στη λεπτομέρεια. Η Taycan το αποδεικνύει από την αρχή. Μια καλοκαιρινή βροχή σαρώνει τον αυτοκινητόδρομο. Πριν καν αρχίσει να λειτουργεί ο υαλοκαθαριστήρας, τα σταγονίδια σε ολόκληρη την επιφάνεια του παρμπρίζ τρέχουν κατευθείαν προς τα πάνω. Αυτό αποτελεί ένδειξη αμέτρητων ωρών προσεκτικής σχεδίασης: Η αεροδυναμική του ηλεκτρικού sedan έχει βελτιστοποιηθεί. Η ροή του αέρα ακολουθεί το αμάξωμα, χωρίς να δημιουργεί στροβιλισμούς. Αυτό αποδεικνύεται από την εντυπωσιακή ησυχία που επικρατεί. Θόρυβος από τον αέρα; Σχεδόν ανύπαρκτος.


Η μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση και συνεπώς μεγαλύτερη αυτονομία. Η σχεδίαση των νέων τροχών Turbo Sport Aero 20 ιντσών προσφέρει έως και 8 χιλιόμετρα περισσότερη αυτονομία. Η αυτονομία είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη στο ταξίδι. Μέσα από τη Γαλλία και τούνελ της Μάγχης προς Λονδίνο. Με φέρι και μέσω Βελγίου, Ολλανδίας και Γερμανίας πίσω στην κεντρική Ελβετία. Περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα στην Ευρώπη με μία ερώτηση στο μυαλό: Άνοιξε πραγματικά η νέα Taycan ένα νέο κεφάλαιο; Μήπως η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης δεν έχουν πλέον σημασία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;


Ακόμη και στο πρώτο στάδιο μέσα από τη Γαλλία, υπάρχει περισσότερος από αρκετός χρόνος για να σκεφτείς αυτά τα ερωτήματα. Η στάθμη της μπαταρίας πέφτει ασυνήθιστα αργά. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δείχνει αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα. Η χαμηλή αντίσταση κύλισης συναντά έναν βελτιωμένο κινητήρα με νέα μπαταρία, η οποία στην περίπτωση της Performance Battery Plus αποθηκεύει 97 kWh ενέργειας. Δηλαδή 13,3 kWh περισσότερες από την προκάτοχό της, παρά το γεγονός ότι η μπαταρία είναι ελαφρύτερη κατά οκτώ κιλά.


Αυτό δίνει στην Taycan αυτονομία έως και 679 km σύμφωνα με το WLTP – και αποδεικνύει την αντοχή της ακόμη και σε υψηλότερες μέσες ταχύτητες. Στο ελαφρώς κατηφορικό τμήμα προς τη Βασιλεία η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 15 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Ακόμη και στη Γαλλία, με σταθερή ταχύτητα 130 km/h, η κατανάλωση παραμένει κάτω από τα 18 kWh. Έτσι, 500 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση είναι εύκολα πραγματοποιήσιμα. Μόνο μετά από 460km, με 13% υπόλοιπο στη μπαταρία, το σύστημα πλοήγησης προτείνει την πρώτη στάση φόρτισης.


Μετά από πέντε ώρες οδήγησης μια στάση είναι απαραίτητη. Ιδανικά με ένα φρέσκο καφέ. Μέχρι να ετοιμαστεί το Taycan είναι ήδη έτοιμο για δράση. Χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης 320 kW, χρειάζονται λιγότερο από 18 λεπτά για να φτάσει στο 80% και άλλα 10 λεπτά αργότερα η μπαταρία δείχνει 95%. Οι ημέρες αναμονής για τη φόρτιση του αυτοκινήτου ανήκουν σίγουρα στο παρελθόν. Μετά από μια στάση φόρτισης και ένα ταξίδι με τρένο κάτω από τη Μάγχη, οδηγούμε ήδη στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Με όριο ταχύτητας 70 μιλίων την ώρα (112 km/h), το Taycan λειτουργεί αποδοτικά, καταναλώνοντας περίπου 16 kWh ανά 100 χιλιόμετρα από την μπαταρία. Τα 115 χιλιόμετρα από το Folkestone έως το Εκθεσιακό Κέντρο του Λονδίνου στο Royal Docks, ανατολικά της πόλης διανύονται χωρίς στάση φόρτισης – και υπάρχει ακόμα αρκετή ενέργεια για την επιστροφή.


Το “ExCeL” φιλοξενεί την κορυφαία διοργάνωση του ηλεκτροκίνητου μηχανοκίνητου αθλητισμού της χρονιάς: τον τελικό της σεζόν της Formula E. Η πίστα περνά μέσα από την έκθεση και πάνω σε κλειστούς δημόσιους δρόμους: «Η πίστα έχει πολλές ανωμαλίες και είναι επίσης πολύ στενή. Αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα. Αλλά είναι ίδια για όλους» λέει ο Pascal Wehrlein που αναδείχτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula E στον αγώνα. Για να είσαι μπροστά στη Formula E, χρειάζεσαι ταχύτητα. Αλλά αυτή η ταχύτητα διαρκεί για όλη την απόσταση του αγώνα εάν ο οδηγός πιέσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο γύρω από την πίστα όσο πιο αποδοτικά γίνεται. Ένας βασικός παράγοντας για την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας είναι η ανάκτηση ενέργειας.


Οι προγραμματιστές της Porsche για τα αυτοκίνητα παραγωγής και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα κάθονται ώμο με ώμο στα ίδια γραφεία. Το Taycan επωφελείται: Όταν πατηθεί το φρένο, το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο επιβραδύνει αρχικά αποκλειστικά και όσο το δυνατόν περισσότερο μέσω ανάκτησης ενέργειας – έως 400 kW. Μόνο κατά τη σκληρότερη πέδηση ή όταν η μπαταρία δεν μπορεί να απορροφήσει αρκετή ισχύ, ενεργοποιείται επιπλέον το μηχανικό φρένο. Ο οδηγός όμως δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από όλα αυτά. Η αντίσταση και το σημείο πίεσης του πεντάλ φρένου διατηρούνται πάντα σταθερά. Η εικόνα της Formula E δείχνει: Τόσο η επικράτηση του οδηγού της Porsche, Pascal Wehrlein στην δέκατη σεζόν του ηλεκτρικού πρωταθλήματος αγώνων όσο και η εξαιρετική απόδοση του νέου Taycan στο μακρύ ταξίδι δεν είναι τυχαία. Προέρχονται από αμέτρητες ώρες εργασίας στον σχεδιασμό και sτις δοκιμές ώστε να εξάγουν τη μέγιστη απόδοση από τους διαθέσιμους πόρους. Η ανταμοιβή για αυτή την προσπάθεια: Το Taycan καλύπτει το ταξίδι επιστροφής στην Ελβετία με μια αυτοπεποίθηση που ήταν άγνωστη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ταξίδι μέσα από πέντε χώρες σε μία ημέρα με δύο στάσεις φόρτισης περίπου 20 λεπτών η καθεμία; Κανένα πρόβλημα!

Διαβάστε επίσης:

Η ζάχαρη αυξάνει την βιολογική ηλικία των γυναικών

Κίνα: Στο πλευρό του Μαδούρο, μετά τον Πούτιν – Τον συγχαίρει για τη “νίκη” του

ΠΟΥ – σοκαριστική έρευνα: Σωματική ή σεξουαλική βία έχει υποστεί τεράστιο ποσοστό εφήβων κοριτσιών