• Business

    Πώς πάνε οι μπίζνες των Αντετοκούνμπο στην Ελλάδα

    • Άννα Διανά


    Την ώρα που η ελληνική ομάδα μπάσκετ δίνει μάχη στη γαλλική πρωτεύουσα για μια θέση στο βάθρο των Ολυμπιακών Αγώνων, τα αδέλφια Αντετοκούνμπο σκοράρουν όχι μόνο στο καλάθι αλλά και στις μπίζνες. Πριν λίγες ώρες δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της WE ARE ALL BROS Α.Ε., μιας από τις πολλές εταιρείες στις οποίες έχει επενδύσει η οικογένεια Αντετοκούνμπο.

    Την αύξηση των μεγεθών που αποτυπώνεται θα τη ζήλευσαν ακόμη και καθιερωμένα brands στον χώρο του λιανεμπορίου ένδυσης. Το προβεβλημένο κατάστημα της We Are All Bros στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έκανε πέρυσι τζίρο 658.175 ευρώ. Και αν το ποσό αυτό φαίνεται σε κάποιους μικρό, η ποσοστιαία αύξηση που καταγράφηκε σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση είναι 37,2%. Παρόλη βέβαια την άνοδο στις πωλήσεις, το 2023 ήταν  άλλη μια ζημιόγονος χρήση (-116.187 ευρώ), ωστόσο θεωρείται δεδομένο ότι θα κάνει το rebound στις επόμενες χρήσεις με τη γιγάντωση του fashion brand AntetoKounbros που φέρει την υπογραφή των κορυφαίων αθλητών και ήδη μετρά δύο φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και ένα στο Milwaukee, το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στις ΗΠΑ.

    Το ταξίδι των αδελφών Γιάννη, Θανάση, Κώστα και Αλεξ Αντετοκούνμπο στον χώρο της αθλητικής μόδας με το sportwear brand Antetokounbros και με made in Greece αθλητικά είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ ξεκίνησε από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με το πρώτο flagship store να ανοίγει τις πύλες του τον Μάιο του 2022.

    Το επόμενο βήμα επί ελληνικού εδάφους έγινε τον Δεκέμβριο του 2023 όταν στην οδό Ερμού 23-25, στον πιο εμπορικό δρόμο της χώρας, άνοιξε το δεύτερο κατάστημα. Είχε προηγηθεί λίγους μήνες πριν η πρεμιέρα για το brand στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής με το ένα κατάστημα στον πρώτο όροφο του Trade Hotel στο Milwaukee.

    Συλλογή made in Greece

    Το Antetokounbros, όπως προβάλλεται από την ίδια την οικογένεια, «είναι ένα δυναμικό street wear fashion brand που ανήκει περήφανα στην οικογένεια Αντετοκούνμπο» με τις συλλογές να συνδυάζουν τη μόδα και τις οικογενειακές αξίες. Η συλλογή κατασκευάζεται στην Ελλάδα ενώ  περίπου το 80% των πρώτων υλών των αθλητικών ειδών της μάρκας προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές.

    Οι επενδύσεις σε τρόφιμα και ποτά

    Η οικογένεια όμως δεν έχει επενδύσει μόνο στην αγορά της μόδας. Μέσω family office, ANTE Inc, έχει προχωρήσει στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου (10%) στην Ελληνικά Οινοποιεία, την εταιρεία που έστησαν οι Ελληνοσουηδοί αδελφοί Γεωργιάδη μέσω της Sterner Sthenhus προκειμένου να προχωρήσουν στη διάσωση της ιστορικής οινοποιείας Μπουτάρη.  Η εταιρεία σήμερα έχει στο χαρτοφυλάκιο της εκτός από τη  Boutari Winery, το φυσικό μεταλλικό νερό Ιόλη, που εξαγόρασε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και 50% συμμετοχή στη Navarino Vineyards  την κοινή εταιρεία με την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.

    Ο τομέας τροφίμων και ποτών έχει βρεθεί στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος του Γιάννη Αντετοκούνμπο και της οικογένειάς του και άλλες φορές. Όπως όταν επένδυσαν το καλοκαίρι του 2022 στην καναδική εταιρεία ζαχαρωτών Candy Funhouse αλλά και στη Ready Nutrition, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες αθλητικής διατροφής στην Αμερική. Το ενεργειακό ποτό Ready Premium Sports Drink της εταιρείας διατίθεται ήδη στην Ελλάδα στις μεγάλες αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σε 6.000 σημεία της μικρής λιανικής, καθώς και σε χώρους άθλησης, όπως γυμναστήρια, καντίνες σωματείων.

    Στο portfolio του Greek Freak και της οικογένειάς του συμπεριλαμβάνονται και συμμετοχές σε εταιρείες όπως η Flexpower. Εταιρεία που εμπορεύεται την ομώνυμη θερμαντική αλοιφή και χρησιμοποιείται από προπονητές και φυσιοθεραπευτές ολυμπιονικών, ομάδες των NBA, NFL και NCAA ή η  ισραηλινή start up υγείας Anditote Health, αποσκοπώντας στην παροχή οικονομικά προσιτής υγειονομικής περίθαλψης.

    Στις σημαντικότερες επενδύσεις του σταρ του ΝΒΑ ανήκει η δημιουργία των Calamos Antetokounmpo Global Sustainable Equity Funds, τον Φεβρουάριο του 2023. Πρόκειται για μια δέσμη κεφαλαίων ESG που θα είναι προσβάσιμα στους επενδυτές, έπειτα από συμφωνία με τον Ελληνοαμερικανό John Koudounis, επικεφαλής της Calamos Investments.

    Η φιλανθρωπική δράση μέσα από Charles Antetokounmpo Family Foundation

    Πέρα από τον επιχειρηματικό στίβο οι αθλητές με καταγωγή από τη Νιγηρία  έχουν να επιδείξουν και έντονη φιλανθρωπική δράση. Μέσω του ιδρύματος Charles Antetokounmpo Family Foundation (CAFF) που ιδρύθηκε το 2022, η οικογένεια παρέχει τους απαραίτητους πόρους για τη στήριξη οργανισμών που βοηθούν ανθρώπους και κοινότητες. Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η συνεργασία του ιδρύματος με το Deree – The American College of Greece έχει ως στόχο την επέκταση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Antetokounbros Academy, ενός pro bono προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 100 νέοι και νέες χαμηλού εισοδήματος κάθε χρόνο. Εκτός από το πρόγραμμα σπουδών, η συνεργασία προσφέρει 24 υποτροφίες κολλεγίου σε νέους με περιορισμένους πόρους, καθώς και σε πρόσφυγες, με στόχο να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Η πρωτοβουλία, πενταετούς διάρκειας,  περιλαμβάνει δύο αλληλένδετους πυλώνες:

    -Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος το οποίο θα παρέχει πέντε ετήσια εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και ηγεσίας, καθώς και καθοδήγηση (mentoring) σε περισσότερα από 100 αγόρια και κορίτσια ηλικίας 10-17 ετών που συμμετέχουν στην AntetokounBros Academy.

    – Το πρόγραμμα pathways, το οποίο θα προσφέρει 24 υποτροφίες σε ισάριθμους αριστούχους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να ακολουθήσουν σπουδές στο Deree – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος. Τέσσερις αποδέκτες θα είναι απόφοιτοι της AntetokounBros Academy και είκοσι θα είναι υπότροφοι του Education Unites, ενός προγράμματος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος που απευθύνεται σε πρόσφυγες, μετανάστες και φοιτητές που βρίσκονται μακριά από τον τόπο διαμονής τους.

    Διαβάστε επίσης

    Μπάρμπα Στάθης: Αυξάνει πωλήσεις και μερίδια αγοράς- Ο γρίφος της κατανάλωσης για φέτος

    Πόσα περισσότερα πληρώσαμε φέτος στα σούπερ μάρκετ

    Nestle Ελλάς: Ο τζίρος της πολυεθνικής στην Ελλάδα και η προσφυγή για φορολογικά πρόστιμα



    ΣΧΟΛΙΑ