• AUTO

    Οδηγούμε το ανανεωμένο Nissan Juke

    • Του Άγγελου Πάρχα
    Nissan Juke


    Συνεχίζει την παράδοση του καινοτόμου σχεδιασμού με έντονα στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό, ενώ στο εσωτερικό η τεχνολογία ανεβαίνει επίπεδο.

    Το Nissan Juke πρωτοεμφανίστηκε το 2010 και προκάλεσε αναταραχή. Μοντέλο ξεχωριστής αισθητικής, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής, εισήλθε δυναμικά στην κατηγορία αυτή των B-SUV, διχάζοντας το αγοραστικό κοινό. Σε κάποιους άρεσε πολύ, σε κάποιους καθόλου. Οι πωλήσεις τελικά δείχνουν να υπάρχει λόγος ύπαρξης και ανανέωσης του μοντέλου, στην πλέον πιο δημοφιλή κατηγορία στην χώρα μας.

    Σήμα κατατεθέν οι εμπρός στρογγυλοί προβολείς μεγάλης διαμέτρου, ανανεωμένοι με led φωτισμό σε σχήμα τριπλού μπούμερανγκ. Το Juke διατηρεί το σχήμα του με νεανικά και αθλητικά στοιχεία, μυώδεις καμπύλες στα φτερά, μάσκα σε σχήμα V-Μotion και λεπτομέρειες που τραβούν την προσοχή και βελτιώνουν την αεροδυναμική του απόδοση.

    Δεν περνάει απαρατήρητο ειδικά αν είναι και στο έντονο κίτρινο χρώμα (Iconic Yellow) με μαύρη οροφή της έκδοσης N-Sport που είχαμε για δοκιμή. Ζάντες αλουμινίου 19″ Black Akari, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κεραία σαν πτερύγιο καρχαρία και αεροτομή όλα σε μαύρο χρώμα, εντείνουν την δυναμική του.

    Εντυπωσιακό εσωτερικό, με χαρακτηριστικές κίτρινες και μαύρες πινελιές το καθιστούν ακόμη πιο τολμηρό. Δερμάτινα καθίσματα ιδιαίτερης σχεδίασης και ειδικές ραφές, τμήματα alcantara, με αναγραφή «Juke» στο πάνω μέρος, ενσωματωμένο προσκέφαλο με ηχεία της εταιρίας Bose παρέχουν πλευρική στήριξη και είναι άνετα. Κρυφός φωτισμός στις πόρτες και στο ταμπλό δημιουργούν ατμόσφαιρα με δυνατότητα προσαρμογής στα γούστα του καθενός.

    Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο καθιστά εύκολο τον χειρισμό όλων των συστημάτων ασφαλείας-υποβοήθησης και ψυχαγωγίας. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία του οδηγού, ο οποίος στον ψηφιακό πίνακα οργάνων έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού και δυνατότητα προβολής του χάρτη, κάνοντας την πλοήγηση πιο εύκολη, καθώς δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού ώστε να κοιτάξει το κινητό ή την κεντρική οθόνη.

    Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 12″, αποτελεί νέα προσθήκη, με βελτιωμένο λογισμικό και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με το κινητό (Apple Car play & Android Auto). Μία θύρα usb-A, άλλη μία θύρα usb-c και ασύρματη φόρτιση φροντίζουν τις συσκευές όλων των επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ικανοποιητικοί χώροι αποθήκευσης, στο υποβραχιόνιο, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και σε όλες τις πόρτες, ενώ ο χώρος αποσκευών καλύπτει τις ανάγκες δυο ατόμων. Στα πίσω καθίσματα, περιορισμένος ο χώρος επιβατών με την οροφή να κατεβαίνει αρκετά χαμηλά, δεν συνίσταται για ψηλούς και κλειστοφοβικούς.

    Ο τρικύλινδρος υπερτροδοτούμενος κινητήρας 1.0 lt, ισχύος 114 PS και μέγιστης ροπής στα 200 Nm μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ασθμαίνει σε συνθήκες καύσωνα, όπου το κλιματιστικό δουλεύει ασταμάτητα. Η επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h έρχεται σε 10,7 sec, με το βάρος (1700 kg) να παίζει καθοριστικό ρόλο. Αλλάζοντας τα προφίλ οδήγησης, ανάμεσα στα: Normal, Eco και Sport οι διαφορές είναι ελάχιστα εμφανείς, κυρίως στην χαρτογράφηση, όπου στο Eco μειώνονται οι επιδόσεις, ενώ στο Sport αλλάζοντας ελαφρώς την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού διευκολύνει τις προσπεράσεις. Η κατανάλωση παρέμεινε στα 8,2 lt/100km κατά τη διάρκεια των 700km της δοκιμής μας, κινούμενοι σε όλους τους τύπους οδικού δικτύου, κυρίως εκτός πόλης.

    Το Nissan Juke έχει ποιοτική κύλιση αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο ενώ διαθέτει ανάρτηση που δεν γέρνει. Το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει την αίσθηση πως βρισκόμαστε σε πιο χαμηλό και σπορ αυτοκίνητο με σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης. Ήσυχη απόσβεση γενικότερα, με εξαίρεση κάποιες λακκούβες εντός πόλης που αιφνιδιάζουν την ανάρτηση με το λάστιχο χαμηλού προφίλ να μη δύναται να βοηθήσει σε ορισμένες περιπτώσεις. Απολαυστικό και ευέλικτο είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουμε, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται πλήρως και ταιριάζει στον χαρακτήρα του Juke.

    Σημαδεύεις, στρίβεις με μικρή κίνηση στο τιμόνι και το πλαίσιο ακολουθεί πιστά και με ασφάλεια. Τα συστήματα υποβοήθησης – ασφάλειας είναι διαθέσιμα και ίσως περισσότερο επεμβατικά από όσο θα θέλαμε. Μπορούμε βέβαια να τα απενεργοποιήσουμε, όμως κάθε φορά που το αυτοκίνητο εκκινεί όλα τα συστήματα αυτόματα ενεργοποιούνται και πρέπει εκ νέου τα μπούμε στο μενού μέσω των κουμπιών στο τιμόνι και να τα προσαρμόσουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Πιο συγκεκριμένα το σύστημα διατήρησης της λωρίδας εντός πόλεως είναι αρκετά επεμβατικό, δυσκολεύοντας την μετακίνηση μας, ενώ και το σύστημα που διαβάζει τα όρια ταχύτητας συνεχώς ηχεί στα αυτιά μας προκαλώντας παραπάνω κούραση στον οδηγό.

    Το ύψος του από το έδαφος και η διαδρομή της ανάρτησης συνεπικουρούν αν θέλουμε να διαβούμε ένα πέρασμα σε μια παραλία με δύσβατο χωματόδρομο και γενικά χαρίζει καλύτερη ορατότητα λόγω υψηλότερης θέσης οδήγησης. Κάμερες 360ο, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, σύστημα Start-stop, αυτοπροσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας και σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης μας έκαναν να νιώθουμε ασφαλείς και να ταξιδεύουμε πιο ξεκούραστοι.

    Το Nissan Juke με τον κινητήρα 1.0lt αποτελεί μια ισορροπημένη επιλογή για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει στυλ, καινοτομία και αποδοτικότητα στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Με τις αναβαθμίσεις σε σχεδιασμό, τεχνολογία και ασφάλεια, το νέο Juke συνεχίζει να αποτελεί έναν ισχυρό εκπρόσωπο στην κατηγορία των crossover, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης, απέναντι στα: Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross, Ford Puma, Citroen C3 Αircross, Opel Crossland, VW T-Roc, Skoda Kamiq, Renault Captur, Mitsubishi ASX. Σε μια τόσο πολυπληθή κατηγορία, αυτό που ίσως κερδίσει τον καταναλωτή είναι η ξεχωριστή εμφάνιση του Juke, η προσιτή τιμή του ξεκινώντας από τα 22.490€ και οι αρκετές επιλογές σε εκδόσεις, χρώματα και κινητήρες.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Juke Ν-SPORT 1.0lt DIG-T 114ps M/T

    Κυβισμός: 999 cc
    Ισχύς: 114 PS
    Ροπή: 200 Nm
    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.210 / 1.800 / 1.577 mm
    Μεταξόνιο: 2.636 mm
    Χώρος αποσκευών: 422 lt, 1305 lt διθέσια διαμόρφωση
    Βάρος: 1.700 kg
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,7 sec
    Τελική ταχύτητα: 180 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,2 lt/100km
    Εκπομπές CO2: 133 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 85 ευρώ
    Τιμή: 28.390 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Σπα: Να τι συνέβη με τον Ράσελ!



    ΣΧΟΛΙΑ