Προφανώς στη Mercedes δεν ξύπνησαν τη Κυριακή το πρωί με σκοπό ή στόχο να κλέψουν. Δεν είναι αυτό στην κουλτούρα της ομάδας. Είναι όμως στην κουλτούρα της F1 να πιέζεις τα πάντα στο απόλυτο όριο, όσο πιο κοντά σ’ αυτό βρίσκεσαι τόσο πιο κοντά στην επιτυχία. Αυτό το τριήμερο δεν ήταν φυσιολογικό.
Έβρεχε Παρασκευή, Σάββατο, το οδόστρωμα ήταν νέο κατά 50% και οι ομάδες δεν μπόρεσαν να σιγουρευτούν για το σετάρισμα των μονοθεσίων και τη φθορά των ελαστικών. Οι ίδιες γόμες πέρυσι (C2, C3, C4) είχαν οδηγήσει σε μια αλλαγή και χρήση κυρίως των πιο μαλακών γομών. Η C2 είχε χρησιμοποιηθεί ελάχιστα. Την Παρασκευή μόνο οι Red Bull αξιολόγησαν τη σκληρή γόμα. Δεν το έκαναν ούτε οι Ferrari, ούτε οι McLaren, ούτε οι Mercedes.
Ο Ράσελ λοιπόν βάζοντας τη γόμα C2 στο μονοθέσιό του στο 10ο γύρο (σ.σ: ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που μπήκε στα πιτ) δεν είχε ιδέα τι να περιμένει από αυτό το λάστιχο. Ο ίδιος λέει:
«Ήταν ένα απίστευτο Grand Prix για εμάς, καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τη στρατηγική της μιας αλλαγής. Αυτό αποδείχθηκε στο τελευταίο μέρος αγώνα, τα ελαστικά απλά συνέχιζαν να βελτιώνονται όλο και περισσότερο. Τα φρόντιζα στα πρώτα στάδια και καθώς προχωρούσαμε, πείστηκα όλο και περισσότερο ότι μπορούμε να φτάσουμε μέχρι το τέλος με αυτά. Ήταν ένα ρίσκο που άξιζε να ληφθεί και φαινόταν ότι θα αποδώσει. Παρά τον αποκλεισμό, είμαι φυσικά περήφανος που πέρασα πρώτος τη γραμμή του τερματισμού».
Ο Βρετανός λοιπόν έκανε 34 γύρους με τη γόμα C2. Μ’ έναν ρυθμό που του επέτρεψε να χάσει λιγότερο χρόνο απ’ ότι όσοι έκαναν 2 αλλαγές. Διαχειριζόμενος τα ελαστικά με μαεστρία. Έτσι βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα στον 31ο γύρο όταν μπήκε ο Πιάστρι στα πιτ. Κατάφερε να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις του Χάμιλτον και τερμάτισε πρώτος.
Ο Λιούις είπε σχετικά: «Ο Τζόρτζ κατάφερε να κάνει τη μία στάση να λειτουργήσει και παρόλο που τον πλησίασα στο τέλος δεν μπόρεσα να τον προσπεράσω λόγω των στροβιλισμών που προκαλούσε».
Περιγράφοντας τη μονομαχία τους είχα την αίσθηση πως Στο ζύγισμα το μονοθέσιο του Ράσελ βρέθηκε 1.5kg ελαφρύτερο των κανονισμών.
Το βάρος ήταν 798kg ακριβώς αλλά βγάζοντας το καύσιμο (2.8lt) που αναλογεί στο γύρο εξόδου (δε γίνεται στο Βέλγιο για λόγους οικονομίας χρόνου) έπεσε στα 796.5kg. Οπότε αποκλείστηκε, δίκαια.
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes Τότο Βολφ τόνισε: «Πρέπει να δεχτούμε τον αποκλεισμό με αξιοπρέπεια. Είναι ξεκάθαρο ότι κάναμε λάθος και πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα μάθουμε από αυτό. Θα αξιολογήσουμε τι συνέβη και θα καταλάβουμε τι πήγε στραβά. Η απώλεια μιας διπλής νίκης είναι απογοητευτική και μπορούμε μόνο να ζητήσουμε συγγνώμη από τον Τζορτζ που έκανε έναν τόσο δυνατό αγώνα.
Ο Λιούις παίρνει την πρώτη θέση. Ήταν ο πιο γρήγορος με στρατηγική δύο στάσεων και είναι άξιος νικητής. Παρά τον αποκλεισμό, μπορούμε να αντλήσουμε πολλά θετικά από αυτό το Σαββατοκύριακο. Είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο στο σημερινό αγώνα και στις δύο διαφορετικές στρατηγικές. Πριν λίγους μήνες αυτό θα ήταν αδιανόητο. Μπαίνουμε στο καλοκαιρινό διάλειμμα έχοντας κερδίσει τρεις από τους τέσσερις τελευταίους αγώνες. Θα επιστρέψουμε μετά το διάλειμμα ανανεωμένοι και με στόχο να διατηρήσουμε την θετική μας πορεία».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που πήρε τη 2η φετινή του νίκη τόνισε: «Είναι φυσικά απογοητευτικό για την ομάδα να χάσουμε το 1-2. Το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό και είχαμε πολύ καλύτερο ρυθμό από ό,τι περιμέναμε. Υπήρχαν αρκετά μονοθέσια που φαινόταν να έχουν παρόμοια απόδοση, αλλά μόλις προηγηθήκαμε, καταφέραμε να διατηρήσουμε τη θέση μας.
Επιλέξαμε τη στρατηγική των δύο αλλαγών και καλύψαμε την είσοδο στα πιτ όσως ήταν ακριβώς πίσω μας. Ο Τζόρτζ κατάφερε να κάνει τη μία στάση να λειτουργήσει και παρόλο που τον πλησίασα στο τέλος δεν μπόρεσα να τον προσπεράσω λόγω των στροβιλισμών που προκαλούσε.
Λυπάμαι για τον αποκλεισμό του, δε θέλω να κερδίσω έναν αγώνα έτσι αλλά έχουμε επιστρέψει στη μάχη για τις νίκες τους τελευταίους αγώνες. Είναι απίστευτα ανταγωνιστικό τώρα, οπότε θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να διεκδικήσουμε νίκες πιο σταθερά. Παρόλα αυτά, μπορούμε να πάμε στο καλοκαιρινό διάλειμμα με θετική διάθεση».
Ο Ράσελ προφανώς ήταν στεναχωρημένος: «Είναι καταστροφικό να αποκλειστώ από τον σημερινό αγώνα. Ήταν ένα απίστευτο Grand Prix για εμάς, καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τη στρατηγική της μιας αλλαγής. Αυτό αποδείχθηκε στο τελευταίο μέρος αγώνα, τα ελαστικά απλά συνέχιζαν να βελτιώνονται όλο και περισσότερο. Τα φρόντιζα στα πρώτα στάδια και καθώς προχωρούσαμε, πείστηκα όλο και περισσότερο ότι μπορούμε να φτάσουμε μέχρι το τέλος με αυτά.
Ήταν ένα ρίσκο που άξιζε να ληφθεί και φαινόταν ότι θα αποδώσει. Παρά τον αποκλεισμό, είμαι φυσικά περήφανος που πέρασα πρώτος τη γραμμή του τερματισμού. Είναι επίσης καλό που η ομάδα κατάφερε να πάρει τη νίκη με τον Λιούις. Έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και ήταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο απ’ όσα ακολούθησαν στρατηγική δύο αλλαγών. Ενώ είμαι εξαιρετικά απογοητευμένος, ξέρω ότι θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, ξεκινώντας από το Ζάντφορτ».
Διαβάστε επίσης:
F1 Σπα: Μηδενίστηκε ο Ράσελ, νικητής ο Χάμιλτον!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα