ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πρώτη γενιά ξεκίνησε από ένα μικρό γαλακτοπωλείο στην οδό Ζωοδόχου Πηγής στα Εξάρχεια, η δεύτερη ανοίχτηκε σε ένα μεγαλύτερο στην οδό Διδότου και λίγο αργότερα δημιούργησε τη Γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ.
Τώρα η τρίτη γενιά ασχολείται ενεργά και με τη ναυτιλία.
Στο τιμόνι της ναυτιλιακής εταιρείας Almi Marine Management S.A. βρίσκεται η Ευγενία Δασκαλοπούλου, κόρη του Αριστείδη και αδελφή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Στην εταιρεία ασχολούνται και τα παιδιά της Αρίστη και Ηλίας, τα οποία έχει αποκτήσει με τον Γιάννη Σάρρα.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1992 και ξεκίνησε με δύο πλοία μεταφοράς χύδην Handysize, ναυπήγησης του 1970.
Σήμερα, διαχειρίζεται επτά πλοία συνολικής χωρητικότητας 424.012 dwt. Ο στόλος αποτελείται από τα φορτηγά πλοία: Altus, Anasa, Anima, Kibali, Mea Mare, Sole, Spike.
To τελευταίο είναι νεότευκτο, συνολικής χωρητικότητας 64.046 dwt. To Spike κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Dalian Cosco Shipping KHI Engineering Co. Ltd. (DACKS) και ανήκει στην κατηγορία φορτηγού πλοίου με ένα μόνο κατάστρωμα (SDBC).
Η διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευμάτων καθίσταται γρήγορη και αποτελεσματική. Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει πέντε θαλάμους φόρτωσης και πέντε υδραυλικά και αναδιπλούμενα καλύμματα στομίων των κυτών, εξοπλισμένα με το ειδικό σύστημα Flexipad.
Το τελευταίο διευκολύνει την κίνηση των εμπορευμάτων στο εσωτερικό των θαλάμων και επιτρέπει τη φόρτωση φορτίων που απαιτούν προστασία τύπου Α 60.
Το συγκεκριμένο πλοίο, μήκους 199,9 μ., συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων, είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τα περιβαλλοντικά πρότυπα Tier III και EEDI III, διαθέτοντας συστήματα μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Με τις εντυπωσιακές του επιδόσεις σε ταχύτητα φόρτωσης και εκφόρτωσης καθώς και τις προηγμένες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, το Spike είναι ένα από τα πλέον αξιόπιστα και αποτελεσματικά φορτηγά πλοία.
Επίσης, η εταιρεία, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ναυπηγεί ένα φορτηγό πλοίο, το οποίο θα παραλάβει τον Νοέμβριο του 2024 από το ναυπηγείο Dalian Cosco της Κίνας, χωρητικότητας 64.000 dwt.
Η Almi Marine Management S.A., είναι μια εταιρεία ναυτιλιακή πλοιοκτησίας και διαχείρισης σύγχρονων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Supramax και Ultramax.
Ο Αριστείδης Δασκαλόπουλος
Ο Αριστείδης Δασκαλόπουλος ήταν ένας πεισματάρης μαγαζάτορας στο κέντρο της Αθήνας, αλλά ταυτόχρονα ήταν καινοτόμος, πρωτοπόρος και ριψοκίνδυνος.
Η οικογενειακή παράδοση, στον τομέα της γαλακτοκομίας, αρχίζει από το 1890 με ένα μικρό εργαστήριο γαλακτοκομικών, οικοτεχνικής δομής, στα Εξάρχεια, στο κέντρο της Αθήνας, επί της οδού Ζωοδόχου Πηγής.
Το μικρό εργαστήριο, παρασκεύαζε γιαούρτι και διακινούσε και εμπορευόταν γάλα και γιαούρτι στις γειτονικές περιοχές της Αθήνας
Ο Αριστείδης Δασκαλόπουλος, που γεννήθηκε το 1923, ανέλαβε την επιχείρηση από τον πατέρα και τον θείο του το 1955.
Εργαζόταν στο γαλακτοπωλείο από 12 ετών και είχε αποκτήσει εμπειρική τεχνογνωσία. Έτσι αποφάσισε να μεταφέρει το εργαστήριο από την Ζωοδόχου Πηγής στη γειτονική οδό Διδότου, σε ένα πολύ μεγαλύτερο κατάστημα.
Το εργοστάσιο στη Διδότου, ήταν σε μαγαζί με δύο πατώματα που απασχολούσε 20 υπαλλήλους και διέθετε δέκα αυτοκίνητα για τη διανομή των προϊόντων.
Ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος, δεδομένου ότι υπήρχαν τρεις εταιρείες που διακινούσαν περισσότερες από 300.000 οκάδες γάλα την ημέρα και μεγάλο αριθμό γιαουρτιών. Όμως, η
“Δέλτα” κατόρθωσε να διεισδύσει στην αγορά πουλώντας 10.000 γιαούρτια και 2.000-3.000 οκάδες γάλα κάθε ημέρα.
Η εξέλιξη του Αριστείδη Δασκαλόπουλου ήταν ραγδαία, αφού δημιούργησε ένα γευστικό προϊόν και ένα αξιόλογο δίκτυο διανομής, και τιμήθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας με το βραβείο του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία και αναδείχθηκε σε κορυφαία μορφή της μεταπολεμικής βιομηχανικής Ελλάδας.
Από το 1962, σχεδίαζε μια μονάδα παστερίωσης γάλακτος και το 1964 αποφάσισε να πωλήσει το μόνο περιουσιακό στοιχείο που διέθετε, ένα οικόπεδο στο Χαλάνδρι, και να αγοράσει , με διευκολύνσεις, ένα αγρόκτημα στον Ταύρο της Αττικής, που απετέλεσε και το σημείο εκκίνησης της βιομηχανικής μετεξέλιξης της “Δέλτα”.
Το 1965, αρχίζει η κατασκευή της γαλακτοβιοτεχνίας με ένα κεφάλαιο 2 εκατομμυρίων δραχμών και με την προμήθεια ενός παστεριωτήρα και αγόρασε και τις πρώτες εμφιαλωτικές μηχανές γάλακτος σε γυάλινο μπουκάλι.
Ο αριθμός των υπαλλήλων αυξάνεται, από 20 σε 25 και λίγο αργότερα σε 30. Η ημερήσια παραγωγή αυξήθηκε σε 30.000-40.000 γιαούρτια και η διακίνηση γάλακτος έφτασε τις 5.000-6.000 οκάδες γάλακτος.
Υπενθυμίζεται ότι η “Δέλτα” είχε να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς της εποχής που ήταν η ΕΒΓΑ, η ΑΣΤΥ και στα παγωτά τον ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ.
Το 1972, λειτούργησε το νέο εργοστάσιό της “Δέλτα” και το 1978, με την κατάρρευση της ΕΒΓΑ, κατόρθωσε να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή και το 1979 και αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση, στην αγορά του παστεριωμένου γάλακτος και το 1980 στην πρώτη θέση στην παραγωγή και στις πωλήσεις παγωτών.
Το 1984, αναλαμβάνει ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, οπότε αρχίζει η πλήρης αναδιοργάνωση και βιομηχανοποίηση της παραγωγής με σύγχρονα πρότυπα και δημιουργήθηκε ο όμιλος επιχειρήσεων. Η αναζήτηση επενδυτών και η επέκταση των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό διαμόρφωσε νέες συνθήκες και τις ισορροπίες στον όμιλο.
Στη μνήμη του Αριστείδη Δασκαλόπουλου, δημιουργήθηκε το Ίδρυμα ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΙΑΔ), το οποίο είναι ένας ανεξάρτητος, κοινωφελής, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στο χώρο της διατροφής. Αποστολή του Ιδρύματος είναι η συμβολή του στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων, στην ενημέρωσή τους σχετικά με την αξία της σωματικής δραστηριότητας και, κατά συνέπεια, στην προαγωγή της υγείας τους.
Διαβάστε επίσης: