• Business

    Unilever: Απογοητευτικές πωλήσεις τριμήνου – Σκέψεις για spin-off της μονάδας διατροφικών προϊόντων

    • Bloomberg
    Hein Schumacher, CEO της Unilever

    Hein Schumacher, CEO της Unilever


    Λιγότερο του αναμενομένου αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Unilever το β’ τρίμηνο, καθώς το σχέδιο ανάκαμψης του διευθύνοντος συμβούλου, Hein Schumacher, δεν κατάφερε να κερδίσει το χαμένο έδαφος.

    Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,9%, σε σύγκριση με 4,3% που ανέμεναν οι αναλυτές, καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως βίωσαν πίεση στους προϋπολογισμούς τους, στον απόηχο μιας παρατεταμένης περιόδου υψηλού πληθωρισμού και επιτοκίων.

    Η Unilever παρέμεινε στο ίδιο guidance για αύξηση των βιολογικών πωλήσεων μεταξύ 3% και 5% για το έτος.

    Αναμένει επίσης ένα λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 18% φέτος, παρόλο που προειδοποίησε για βραδύτερη ανάπτυξη το β’ εξάμηνο.

    Σημειώνεται ότι η αγγλο-ολλανδική εταιρεία βρίσκεται στη μέση μιας αναδιάρθρωσης, η οποία περιλαμβάνει ένα πιθανό spinoff ή πώληση της επιχείρησης παγωτού της, καθώς και μια πρωτοβουλία περικοπής κόστους που θα περικόψει 7.500 θέσεις εργασίας παγκοσμίως.

    Ο Schumacher έχει επίσης περιορίσει ορισμένους από τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς στόχους της εταιρείας, λέγοντας ότι οι προηγούμενοι στόχοι ήταν μη ρεαλιστικοί.

    Η αύξηση των πωλήσεων το α’ εξάμηνο μετριάστηκε από την πτώση των τιμών στην Ινδία και τους Ινδονήσιους αγοραστές που μποϊκοτάρουν τις δυτικές μάρκες λόγω του πολέμου στη Γάζα.

    Ωστόσο, σε ένα θετικό σημάδι για τη Unilever, μεγάλο μέρος της αύξησης των πωλήσεών της προήλθε από την αύξηση του όγκου των πωλήσεων και όχι από τις υψηλότερες τιμές.

    Σύμφωνα με τον Schumacher, η αύξηση του όγκου είναι ανοδική τα τελευταία τρία τρίμηνα, καθώς η χαλάρωση του πληθωρισμού ενθαρρύνει ορισμένους αγοραστές να επιστρέψουν σε επώνυμα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των «power brands» της εταιρείας.

    Εντούτοις, τα απογοητευτικά νούμερα θα μπορούσαν να ασκήσουν πίεση στον Schumacher να επιδιώξει ακόμη πιο δραστικά μέτρα αναδιάρθρωσης, όπως το πιθανό split της μονάδας διατροφικών προϊόντων.

    Άλλωστε, τα προϊόντα ομορφιάς, προσωπικής φροντίδας και τα οικιακά είδη, συνέχισαν να υπερτερούν αυτών της διατροφής, όσον αφορά τις πωλήσεις.

    Διαβάστε επίσης: 

    Unilever: Τι απαντά η εταιρεία για τις απολύσεις στην Ελλάδα

    Unilever: Γιατί απολύει το ένα τρίτο του προσωπικού της στην Ευρώπη

    Intracom: Πούλησε το 27,6% της Κλουκίνας – Λάππας έναντι 11,1 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ