Οι συνθήκες ήταν απάνθρωπες για ανθρώπους, μηχανές και ελαστικά χτες στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ όπου η θερμοκρασία οδοστρώματος στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών είχε ως μέγιστη τιμή τους 59,7°C. Μόνο δυο φορές τα τελευταία 15 χρόνια έχει γίνει κάτι ανάλογο.

Πάλι στο Γκραν Πρι Ουγγαρίας του 2018 στο FP1 είχαν καταγραφεί 60°C και στο FP1 του Γκραν Πρι Μαλαισίας του 2016 είχαν καταγραφεί 61°C.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 17:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΑΝΤ1+) σήμερα και στην περιοχή έχει συννεφιά οπότε οι θερμοκρασίες θα είναι χαμηλότερες. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 16:00 την Κυριακή (απευθείας ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+).

Η πρόγνωση του καιρού προβλέπει ότι αύριο Κυριακή θα έχει πολύ ζέστη με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες η θερμική καταπόνηση των ελαστικών είναι ακραία και μπορεί να αποβεί κρίσιμη για τις επιλογές στρατηγικής των ομάδων. Το θερμικό φορτίο οδηγεί αρχικά σε υπερθέρμανση, η οποία προκαλεί μετατόπιση της γόμας, παραμόρφωση και μερική αποκόλληση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ασαφή συμπεριφορά των ελαστικών, την υπέρμετρη φθορά και την απότομη πτώση απόδοσης.

Από την πλευρά τους οι οδηγοί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις ακραίες συνθήκες με προσήλωση στο πρόγραμμα ενυδάτωσης αλλά και ειδικά ψυκτικά γιλέκα τα οποία τους βοηθούν να διατηρούν χαμηλά τη θερμοκρασία του σώματός τους.

Ο Φερστάπεν κέρδισε πέρυσι, στο τέλος του αγώνα. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν στρατηγική δυο αλλαγών. Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν οι πιο δημοφιλείς επιλογές για την εκκίνηση, αν και τέσσερις οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα, στοχεύοντας να εκμεταλλευτούν την επιπλέον πρόσφυση στην εκκίνηση. Ανάμεσα σ’ αυτούς ήταν και ο Σάινθ, ο οποίος ανέβηκε από την ενδέκατη στην έκτη θέση στον πρώτο γύρο.

Είναι πιθανό και αυτό το Σαββατοκύριακο να προτιμηθεί η σκληρή και η μέση γόμα για τον αγώνα, ενώ η μαλακή γόμα C5 αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στις κατατακτήριες δοκιμές.

Πέρυσι στην Ουγγαρία δοκιμάστηκε μια εναλλακτική μορφή κατανομής ελαστικών, με στόχο να εξεταστούν τρόποι μείωσης του αριθμού των σετ και πιο αποτελεσματικής χρήσης τους.

Η ATA (Εναλλακτική Κατανομή Ελαστικών) προέβλεπε ότι κάθε οδηγός είχε δύο σετ σλικ ελαστικών λιγότερα (από 13 σε 11) με στόχο τη χρήση μόνο ενός συγκεκριμένου είδους γόμας σε κάθε φάση των κατατακτήριων δοκιμών: Σκληρή γόμα στο Q1, Μέση γόμα στο Q2 και μαλακή γόμα στο Q3.

Διαβάστε επίσης: 

Στην Ελλάδα το Ford Capri!

F1 Ουγγαρία, ελεύθερα: Ταχύτερος ο Νόρις!

F1 Mercedes: Θέλουμε να κλείσει η χρονιά όπως αρμόζει για το Λιούις!