• Ναυτιλία

    Διώρυγα του Σουέζ: Οι επιθέσεις των Χούθι μείωσαν τα έσοδα κατά 23,4%

    • NewsRoom
    Διώρυγα του Σουέζ (Φωτο αρχείου)

    Διώρυγα του Σουέζ (Φωτο αρχείου)


    Βουτιά στα έσοδά της κατά 23,4% ανέφερε σήμερα η αρμόδια αρχή για τη Διώρυγα του Σουέζ, γεγονός που αποδίδεται στις αρνητικές επιπτώσεις της διακοπής της πορείας πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τις περσινές επιθέσεις των Χούθι, λόγω της σύνδεσής τους με το Ισραήλ.

    Σύμφωνα με το alarabiya.net, η Διώρυγα αποτελεί σημαντική πηγή ξένου συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σοβαρή οικονομική κρίση.

    Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Νοέμβριο, οι Χούθι έχουν εξαπολύσει μπαράζ επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο του Άντεν και στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Η υποστηριζόμενη από το Ιράν ομάδα σημειώνει ότι οι επιθέσεις στοχεύουν σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους και την κατεστραμμένη από τον πόλεμο Λωρίδα της Γάζας.

    Οι επιθέσεις,  ανάγκασαν πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν τη διέλευση των πλοίων τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, από όπου μεταφέρεται περίπου το 10% του παγκόσμιου φορτίου.

    Οι εταιρείες, αναγκάστηκαν να εκτρέψουν τα πλοία τους και να διανύσουν αποστάσεις χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.

    Η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε «κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2023/24 τη διέλευση 20.148 πλοίων, δημιουργώντας έσοδα 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με 25.911 πλοία κατά το οικονομικό έτος 2022/23, με έσοδα 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια», ανέφερε η αρμόδια αρχή.

    Σημειώνεται ότι το οικονομικό έτος στην Αίγυπτο ξεκινά από τις αρχές Ιουλίου και λήγει στα τέλη Ιουνίου του επόμενου έτους.

    Ο πρόεδρος του δημόσιου φορέα που διαχειρίζεται τη διώρυγα, Oussama Rabie, απέδωσε τη μείωση των εσόδων «στον σοβαρό αντίκτυπο της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς τα προβλήματα στην ασφάλεια ανάγκασαν πολλούς πλοιοκτήτες και χειριστές να ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές».

    «Η χρήση αυτών των εναλλακτικών διαδρομών είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου και του κόστους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Rabie.

    Διαβάστε επίσης: 

    Χούθι: Βίντεο από την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο Chios Lion του εφοπλιστή Βαφειά

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές χτυπήθηκαν από τους Χούθι

    Τρία τάνκερ στο στόχαστρο των Χούθι – Χτύπησαν το Chios Lion του εφοπλιστή Βαφειά



    ΣΧΟΛΙΑ