ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Το μεγάλο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων επιχειρεί να λήξει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Οικονομικών, καθώς βγάζει πλέον νέα εφαρμογή μέσω Gov.gr από την οποία θα γίνεται εύκολα και γρήγορα η ασφάλιση του οχήματος.
Πρόκειται για πρωτοβουλία των 4 υπουργείων που ικανοποιεί και αίτημα των ασφαλιστικών εταιρειών. Μάλιστα η εφαρμογή αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα για μια σειρά πρωτοβουλιών και όπως το leasing και η ενοικίαση αυτοκινήτων, υπηρεσίες του ασφαλιστικού κλάδου γενικότερα και κατά συνέπεια κατάργηση πιστοποιητικών που σήμερα είναι απαραίτητα. Στο ίδιο πλαίσιο την άλλη εβδομάδα βγαίνει στο wallet το point system.
Με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία του Gov.gr Wallet οι πολίτες θα δίνουν τη ρητή συγκατάθεσή τους για τη διάθεση των απαραίτητων δεδομένων τους σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτόν τον τρόπο θα συναλλάσσονται εύκολα και γρήγορα, επιτρέποντας την άντληση και διάθεση των συγκεκριμένων κατά περίπτωση στοιχείων τους.
Η ασφάλιση πλέον του οχήματος θα είναι μια διαδικασία η οποία θα ολοκληρώνεται από το κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερομένου, χωρίς να χρειάζεται να διακινούν έγγραφα, ούτε έγχαρτα ούτε ψηφιακά.
Στην περίπτωση της σύναψης ασφαλιστήριου συμβολαίου οχήματος η διαδικασία επιταχύνεται και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς θα λαμβάνουν με απόλυτη ασφάλεια και εγκυρότητα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη και του προς ασφάλιση οχήματος, μέσω άντλησης από τα μητρώα του δημοσίου που είναι ήδη καταχωρισμένα.
Τα βήματα της διαδικασίας
Αρχικά ο πολίτης θα δίνει τη συγκατάθεσή του σε κάθε βήμα της διαδικασίας τόσο για την άντληση των στοιχείων του, όσο και για τη διάθεσή τους στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία έχει επιλέξει να συμβληθεί.
Πιο συγκεκριμένα η διαδικασία θα έχει ως εξής:
- Αρχικά ο πολίτης θα επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρεία με την οποία επιθυμεί να συνάψει συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος.
- Η ασφαλιστική, αφού καταγράψει την επιθυμία του πολίτη να κάνει χρήση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας μέσω του Gov.gr Wallet, ζητάει τα βασικά στοιχεία για να εκκινήσει την διαδικασία. Τα στοιχεία αυτά είναι ο ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο του πολίτη και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμεί να ασφαλίσει και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του.
- Στη συνέχεια θα λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο κινητό του από το Gov.gr Walletμέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία και για τον συγκεκριμένο σκοπό που έχει αιτηθεί, ζητά τη διάθεση των απαραίτητων στοιχείων του, δηλαδή άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου.
- Ο πολίτης, αν επιθυμεί να συνεχίσει, θα δίνει αρχικά τη συγκατάθεσή του για την «άντληση και προβολή» των προς διαβίβαση στοιχείων του και ακολούθως θα ελέγχει την ορθότητά τους.
- Έπειτα, θα χορηγεί ή όχι τη συγκατάθεση του για τη διαβίβαση αυτών των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της ασφαλιστικής εταιρείας.
Εναλλακτικά ο ασφαλισμένος θα μπορεί παραχωρεί τη συγκατάθεσή του πέραν του Gov.gr Wallet μέσω εφαρμογής που θα αναπτυχθεί για αυτόν τον σκοπό στο gov.gr.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επόμενο στάδιο η υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Παπαστεργίου: Περνάμε σε νέα εποχή
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε ότι η δέσμευσή μας για ένα κράτος που σέβεται τον πολίτη και θέλει να κερδίζει την εμπιστοσύνη του γίνεται πράξη καθημερινά, με υπηρεσίες όπως η συγκεκριμένη που έρχεται να καταργήσει πιστοποιητικά, χαρτιά και περιττές επισκέψεις ή αποστολές εγγράφων.
«Δεν είναι μόνο η υπηρεσία που παρουσιάσαμε σήμερα σημαντική αλλά είναι κυρίως το ότι αποτελεί τη βάση για το πώς βλέπουμε την επόμενη μέρα στην επικοινωνία του πολίτη με το κράτος. Στο πως η κατάργηση των πιστοποιητικών, για την οποία ήδη έχουμε μιλήσει και ήδη έχουμε νομοθετήσει, μπορεί τεχνικά να υλοποιηθεί. Η έναρξη γίνεται σήμερα με το consent για τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου μέσω του Gov.gr Wallet.
«Οι πολίτες κερδίζουν χρόνο, αντίστοιχα τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες όσο και το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομούν πολύτιμους πόρους, ενώ ενισχύεται η διαφάνεια των διαδικασιών. Στη νέα ψηφιακή Ελλάδα περνάμε σε μια νέα εποχή, στην εποχή της διακίνησης δεδομένων και όχι εγγράφων για την ολοκλήρωση διαδικασιών και συναλλαγών, με στόχο να βελτιώνουμε καθημερινά την ζωή των πολιτών και των επιχειρήσεων. Αυτό είναι το ζητούμενο από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και η προσδοκία συνολικά της κοινωνίας από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».
Ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος δήλωσε ότι «η ηλεκτρονική πρόσβαση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε πληροφορίες και δεδομένα της άδειας κυκλοφορίας οχήματος και της άδειας οδήγησης, η οποία θα γίνεται με τη συγκατάθεση του πελάτη με σκοπό τη σύναψη ασφάλισης οχήματος, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους ασφαλισμένους μας. Οι διαδικασίες θα γίνονται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και ενισχύοντας τη διαφάνεια και την ανταγωνιστικότητα».
Διαβάστε επίσης:
Ανασφάλιστα οχήματα: Τι να προσέξουν οι οδηγοί
Αγορά αυτοκινήτου: Άνοδος 10,9% το εξάμηνο!