ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Έλληνες φοιτητές – ναυπηγοί κατασκεύασαν ένα ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο σκάφος, μελετώντας εξ ολοκλήρου τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (κατασκευή συστοιχίας μπαταριών λιθίου), μετάδοσης ισχύος (εξωλέμβια με ηλεκτροκινητήρα) και πρόωσης (σχεδιασμός ελίκων και εκτύπωση).
Η επιτυχία των φοιτητών είναι αποτέλεσμα της εργώδους τους προσπάθειας σε όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2023-24. Καθοριστική υπήρξε η υποστήριξη που είχε η ομάδα από το ΕΜΠ, τα εργαστήρια και τους καθηγητές του, καθώς και τους χορηγούς που προσέφεραν υλική και χρηματική υποστήριξη στο έργο.
Επιβλέποντες καθηγητές της ομάδας ήταν οι καθηγητές Γ. Γρηγορόπουλος και Γ. Παπαλάμπρου.
Οι επιδόσεις της ομάδας Oceanos-NTUA στις διάφορες κατηγορίες του διαγωνισμού ήταν οι ακόλουθες:
4/7 Qualifying Laps (Προκριματικά) – 1η θέση
4/7 Speed Record (Αγώνας Ταχύτητας) – 1η θέση
5/7 Endurance Race (Αγώνας Αντοχής) – 1η θέση
6/7 Slalom Race (Αγώνας Ελικτικότητας) – 1η θέση
6/7 Championship Race (Πρωτάθλημα) – 1η θέση
Η σχετική ανακοίνωση του ΕΜΠ για την ερευνητική ομάδα, έχει ως εξής:
Η φοιτητική ομάδα Oceanos – NTUA της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχει σημαντική παράδοση συμμετοχής σε διεθνείς φοιτητικούς διαγωνισμούς με πρότυπα σκάφη τα οποία σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από τους ίδιους τους φοιτητές.
Η ομάδα αποτελείται από 70 προπτυχιακούς φοιτητές από διάφορες σχολές που εδρεύουν στην πόλη της Αθήνας και εργάζεται και λειτουργεί υπό την επίβλεψη των Καθηγητών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, Γ. Γρηγορόπουλου και Γ. Παπαλάμπρου. Οι αξιοσημείωτες επιτυχίες της Oceanos – NTUA τιμούν και προβάλλουν και τη Σχολή και το Ίδρυμα.
Φέτος η Oceanos – NTUA συμμετείχε στον διαγωνισμό Monaco Energy Boat Challenge https://energyboatchallenge.com/ με πρότυπο δίγαστρο ταχύπλοο με νέο cockpit που σχεδιάστηκε από τους φοιτητές μας με τη μέθοδο vacuum infusion, χρησιμοποιώντας ανθρακόνημα, για μειωμένο συνολικό βάρος και μέγιστη αποδοτικότητα. Παράλληλα, οι φοιτητές της Oceanos – NTUA κατασκεύασαν εξωλέμβιο σύστημα πρόωσης, που αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα και σύστημα μετάδοσης κίνησης στις αντίστροφα περιστρεφόμενες έλικες.
Το σύστημα μετάδοσης και οι έλικες κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου από την ομάδα. Για το σύστημα μετάδοσης ενέργειας, το σκάφος διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 10 kWh, η οποία επίσης σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την ομάδα, και εφαρμόζει τεχνολογία cell level fusing, εξασφαλίζοντας υψηλή απόδοση και μέγιστη ασφάλεια.
Διαβάστε επίσης:
Εκδήλωση πυρκαγιάς σε πευκοδάσος της Ύδρας: Γενική επισκόπηση, διάφορες σκέψεις και συνειρμοί
Χούθι: Βίντεο από την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο Chios Lion του εφοπλιστή Βαφειά
Βασίλης Κορκίδης: Η μείωση του όγκου εμπορευμάτων στον ΟΛΠ μας ανησυχεί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους