• Business

    Hellenic Quality Foods: Αντιμέτωπη με ζημιές και απεργίες η κοτόπουλα ΜΙΜΙΚΟΣ

    Ιωάννης Φιλίππου

    Ιωάννης Φιλίππου


    Συρρίκνωση των πωλήσεων αλλά διεύρυνση του περιθωρίου μικτού κέρδους εμφάνισε πέρυσι η Hellenic Quality Foods, γνωστή από τα κοτόπουλα ΜΙΜΙΚΟΣ και τα προϊόντα ζύμης ΚΑΝΑΚΙ.

    Οι πωλήσεις HQF, περιορίστηκαν το 2023 στα 81,701 εκατ. ευρώ από 83,878 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας μείωση κατά 2,6%, ενώ παραμένει ζημιογόνος παρά την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους.

    Την ίδια ώρα η εταιρεία, συμφερόντων της οικογένειας Ιωάννη Φιλίππου και βασικού μετόχου της ΒΙΣ, βρίσκεται αντιμέτωπη με απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Μιμίκος στην Εύβοια. Το εργοστάσιο είναι εκτός λειτουργίας, καθώς οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν νέα 48ωρη απεργία που λήγει σήμερα για την υπογραφή νέας Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του συλλόγου Εργαζομένων στη HQF Μιμίκος, αναμένεται σήμερα συνάντηση με τη διοίκηση της εταιρείας και στη συνέχεια θα επαναξιολογήσουν τη στάση τους.

    Αύξηση περιθωρίου κέρδους

    Πάντως, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2023 που δημοσιεύτηκαν χθες, το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 15,08% έναντι 13,75% της προηγούμενης χρήσης. Οι δαπάνες διοίκησης διαμορφώθηκαν σε 1,97% ως προς τον τζίρο, έναντι 1,90% της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα έξοδα διάθεσης ανήλθαν σε 16,24% επί του κύκλου εργασιών έναντι 15,79% της προηγούμενης χρήσης. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 3,665 εκατ. ευρώ έναντι 3,172 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Με αρνητικό πρόσημο στο ποσό 604.553 ευρώ  έναντι 1,414 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Στην τελική γραμμή του ισολογισμού το αποτέλεσμα για την εταιρεία είναι ζημιογόνο κατά 7 εκατ. ευρώ.

    Με αρνητικό κεφάλαιο κατά 21,6 εκατ. ευρώ έναντι 52 εκατ. ευρώ περίπου της χρήσεως 2022, η διοίκηση καλύπτει τις ανάγκες ταμειακής ρευστότητας με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίο. Στη χρήση 2023 έγινε συνολικά αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 16,9 εκατ. ευρώ ενώ στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς αυξήθηκε άλλες δύο φορές τον  Μάρτιο κατά 3,5 εκατ. ευρώ και τον Μάιο κατά 8 εκατ. ευρώ και σήμερα το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι στα 136,508 εκατ. ευρώ.

    Σε ό,τι αφορά τον δανεισμό το σύνολο μειώθηκε στα 42,019 εκατ. ευρώ από 47,665 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.

    Κατόπιν συμφωνιών με τη CEPAL, έγινε αναδιάρθρωση τραπεζικού δανεισμού, συνολικού ποσού κατά την 31/12/2023 23,76 εκατ. ευρώ, το  οποίο κατά την προηγούμενη χρήση 2022, είχε συμπεριληφθεί στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Η αποπληρωμή του ανωτέρω ποσού θα γίνει τμηματικά, σε διάστημα 5 ετών.

    Η μείωση τιμών θα επηρεάσει θετικά τη ζήτηση

    Πάντως η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Δημήτρη Φιλίππου εκτιμά ότι η ομαλοποίηση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας (προσφορά), σε συνδυασμό με την εξομάλυνση στην αγορά ενέργειας, σταδιακά οδηγεί στην ομαλή μείωση των τιμών των πρώτων υλών, του κόστους παραγωγής αλλά και των τιμών των προϊόντων, γεγονότα που αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τη ζήτηση.

    Στόχος της εταιρείας για φέτος είναι να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών με ταυτόχρονη αύξηση του όγκου των πωληθέντων, που θα βοηθήσει στην μείωση του κόστους παραγωγής και την βελτίωση των αποτελεσμάτων. Όσον αφορά στα προϊόντα ζύμης, εξετάζεται διαρκώς η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά και παράλληλα περιμένουμε να αποδώσει καρπούς η συνεχιζόμενη δραστηριοποίηση στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για πελάτες του εξωτερικού. Όπως αναφέρεται, στα προϊόντα με γέμιση αν και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός λόγω πολλών και μικρών παραγωγών στην αγορά ωστόσο εκτιμάται ότι θα διατηρηθούν σταθερά τα μερίδια αγοράς.

    Αύξηση των εξαγωγών στις ΗΠΑ

    Τέλος, η εταιρεία αναμένει ότι θα συνεχίσουν να αποδίδουν οι προσπάθειες για αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της Αμερικής, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζονται οι προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών εντός της Ε.Ε. με νέες σειρές προϊόντων της ΚΑΝΑΚΙ καθώς και νέες συνεργασίες με γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αναφορικά με τα προϊόντα ΜΙΜΙΚΟΣ εκτιμάται ότι  θα  συνεχίσουν να αποδίδουν με αυξητικούς ρυθμούς οι επενδύσεις που έγιναν και επιμηκύνουν την ωφέλιμη ζωή τους με την χρήση προηγμένων μεθόδων συσκευασίας.

    Διαβάστε επίσης

    Κρητικός: Πιάνει τζίρο 800 εκατ. ευρώ και αναπτύσσει νέα αλυσίδα

    Πλαίσιο: Τζίρος αυξημένος 50% στην πενταετία

    L’Oreal: Έσπασαν το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ