• Business

    Burberry: Βουτιά πάνω από 15% για τη μετοχή – Φεύγει ο CEO σε λιγότερο από 2,5 χρόνια

    • Bloomberg
    Jonathan Akeroyd, νέος CEO Burberry

    Jonathan Akeroyd, νέος CEO Burberry


    Η Burberry Group αντικαθιστά τον διευθύνοντα σύμβουλό της, ενώ περικόπτει το μέρισμά της, καθώς παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα τριμήνου, τα οποία οδήγησαν σε βουτιά της μετοχής πάνω από 15%.

    Τα έσοδα στις 13 εβδομάδες που έληξαν στις 29 Ιουνίου, μειώθηκαν κατά 22% στα 458 εκατομμύρια στερλίνες (594 εκατομμύρια δολάρια).

    Οι συγκρίσιμες πωλήσεις το ίδιο διάστημα, μειώθηκαν κατά 21%.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η ύφεση στη βιομηχανία πολυτελείας απέτρεψε την προσπάθεια της βρετανικής κατασκευάστριας της εμβληματικής καμπαρντίνας, να ανταγωνιστεί υψηλού επιπέδου labels όπως η Chanel και η Louis Vuitton.

    Παράλληλα, ο Jonathan Akeroyd αποχωρεί μετά από λιγότερο από 2,5 χρόνια και θα αντικατασταθεί από τον Joshua Schulman, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο των Michael Kors, Coach και Jimmy Choo.

    Η τιμή της μετοχής, η οποία είχε σχεδόν μειωθεί στο μισό από τότε που ανέλαβε ο Akeroyd τον Απρίλιο του 2022, υποχώρησε περισσότερο πάνω από 15% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στο Λονδίνο, ενώ η τιμή στο ταμπλό στις 11:44 ώρα Ελλάδος, έδειχνε μειωμένη κατά 15,17%.

    Η Burberry περιέκοψε επίσης το μέρισμά της τη Δευτέρα, ενώ δήλωσε ότι η επιβράδυνση στις πωλήσεις του κλάδου πολυτελείας συνεχίστηκε και τον Ιούλιο.

    Ανέφερε μάλιστα ότι εάν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση, θα αναφέρει ζημία για τους πρώτους έξι μήνες του έτους καθώς και κέρδη για ολόκληρο το έτος κάτω των προσδοκιών.

    Η εταιρεία σημειώστε ακόμη ότι, μετά από μια επιβράδυνση στην αγορά πολυτελών προϊόντων, σχεδιάζει τώρα να στοχεύει λιγότερο πλούσιους καταναλωτές, μετά από μια προσπάθεια να επανατοποθετηθεί ως μια μάρκα πολυτελείας υψηλού επιπέδου, η οποία έπεσε στο κενό.

    Ο πολυτελής οίκος μόδας, άλλαξε CEO στην προσπάθειά του να αναζωογονήσει το brand, ενώ προσέλαβε τον σχεδιαστή Daniel Lee τον Οκτώβριο του 2022, λίγο μετά την ένταξη του Akeroyd.

    Το σχέδιο των Akeroyd και Lee — το οποίο απέτυχε — ήταν να υπενθυμίσουν στους πελάτες τη «βρετανικότητα» της Burberry, εστιάζοντας στις εμβληματικές  καμπαρτίνες.

    Σημειώνεται ότι η Burberry έχει δυσκολευτεί την τελευταία δεκαετία μετά την αποχώρηση της Angela Ahrendts, η οποία αναβίωσε τη μάρκα.

    Η αντικατάστασή της από τον Κρίστοφερ Μπέιλι, εξόργισε τους επενδυτές καθώς ανέλαβε διπλό ρόλο CEO και chief creative officer.

    Ο Ιταλός Marco Gobbetti προσελήφθη για να αντικαταστήσει τον Μπέιλι, χαράσσοντας μια στρατηγική για την «ανύψωση» της Burberry, με σχέδια να αυξήσει τις τιμές και να επικεντρωθεί περισσότερο στη μονάδα τσαντών και δερμάτινων αξεσουάρ.

    Ο Gobbetti προσέλαβε έναν συμπατριώτη του Riccardo Tisci, ο οποίος είναι διάσημος για τη δουλειά του στη Givenchy, ωστόσο,  δεν κατάφερε να αυξήσει τη ζήτηση για Burberry.

    Ο πρόεδρος Gerry Murphy δήλωσε σήμερα Δευτέρα ότι η αγορά πολυτελών προϊόντων αποδεικνύεται πιο απαιτητική από ό,τι αναμενόταν.

    «Λαμβάνουμε αποφασιστικά μέτρα για να εξυπηρετήσουμε τους βασικούς πελάτες της Burberry, παρέχοντας παράλληλα κάποιες καινοτομίες», δήλωσε σχετικά με την αλλαγή στρατηγικής.

    Διαβάστε επίσης: 

    Burberry: Πτώση 12% στις πωλήσεις στο τρίμηνο – Προειδοποίηση για δύσκολο εξάμηνο

    Γιατί οι ΗΠΑ μπλοκάρουν τη συγχώνευση Coach-Michael Kors – Στον «αέρα» ένα deal $8,5 δισ.

    Swatch: Η Κίνα «βύθισε» τα κέρδη κατά 70% στο 6μηνο – Βουτιά για τη μετοχή



    ΣΧΟΛΙΑ