Στο ηλεκτρονικό «μάτι» της εφορίας θα μπαίνουν κάθε εξάμηνο όσοι δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Όπως ορίζει ο νέος νόμος, το ηλεκτρονικό σύστημα θα «σαρώνει» δυο φορές το χρόνο όλες τα στοιχεία των οχημάτων που έχουν πινακίδες και δεν βρίσκονται σε προσωρινή ή μόνιμη ακινησία και στη συνέχεια θα ελέγχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αν έχει ασφάλιση, αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας και αν έχει περάσει από ΚΤΕΟ.

1

Σε περίπτωση που κατά τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο, διαπιστωθεί μία τουλάχιστον από τις παραπάνω παραβάσεις τότε θα κοινοποιείται στον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο του οχήματος (ή σε περίπτωση συνιδιοκτησίας σε όλους τους ιδιοκτήτες), με ηλεκτρονικό τρόπο το πρόστιμο που θα του επιβληθεί.

Βαριά πρόστιμα

Αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο, λαμβάνονται όλα τα στοιχεία και πληροφορίες που διαθέτει τόσο το Υπουργείο Μεταφορών όσο και η ΑΑΔΕ (και κάθε άλλο αρμόδιο φορέα) και επιβάλλεται από το Σ.Δ.Ο.Ε. πρόστιμο:

  • 000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,
  • 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και
  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, τότε επιβάλλεται και πρόστιμο ίσο με το ύψος των τελών.

Αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί έλεγχο σε ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το πρόστιμο ανέρχεται στα 400 ευρώ.

Πότε θα αφαιρούνται πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας

Από τη στιγμή που ένας ιδιοκτήτης οχήματος πιαστεί να μην το έχει περάσει από ΚΤΕΟ ή να μην έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας ή να το κυκλοφορεί χωρίς ασφάλεια, τότε θα υποστεί υποχρεωτικά και δεύτερο ηλεκτρονικό έλεγχο μέσα σε διάστημα τριών μηνών από την ημέρα που θα του κοινοποιηθεί το πρώτο πρόστιμο.

Σε περίπτωση και μετά από τον δεύτερο έλεγχο βρεθεί να μην έχει συμμορφωθεί, τότε θα του αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Μόλις του κοινοποιηθεί και το πρόστιμο της μη συμμόρφωσης τότε θα σταλεί κατευθείαν εντολή στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του, πως θα πρέπει να του αφαιρέσουν τις πινακίδες και ο παραβάτης να καταθέσει την άδεια κυκλοφορίας στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειάς του.

Ο ιδιοκτήτης διατηρεί το δικαίωμα να πάρει πίσω τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας μόνο όταν προσκομίσει το σχετικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή τον έλεγχο του ΚΤΕΟ ή τη βεβαίωση μη οφειλών των τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση όμως, που ο ίδιος ιδιοκτήτης πιαστεί ξανά στο μέλλον με μια από τις τρεις παραβάσεις (απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ ή ανασφάλιστο όχημα) τότε το πρόστιμο που θα του επιβληθεί θα είναι το διπλάσιο, ενώ θα του αφαιρούνται και πάλι οι πινακίδες κυκλοφορίας και η άδεια του αυτοκινήτου μέχρι να τακτοποιήσει την εκκρεμότητά του.

Όσοι έπεσαν στην «τσιμπίδα» των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων έχουν το δικαίωμα υποβολής ένστασης μέσα σε 10 ημέρες από τη στιγμή που θα πάρουν στα χέρια τους την κοινοποίηση του προστίμου και οι αρχές θα πρέπει να εξετάσουν το αίτημά του εντός 30 ημερών και να απαντήσουν αν γίνεται δεκτό ή απορρίπτεται.

Διαβάστε επίσης

Μπαράζ νομοσχεδίων για «μικρές ΔΕΗ» στο δημόσιο, τα τέλη κυκλοφορίας και τις συγχωνεύσεις επιχειρήσεων

Μπαράζ παραπόνων από τους λογιστές για 29+10 προβλήματα στις φορολογικές δηλώσεις

Έφοδος των ελεγκτών σε 14 παραλίες για αυθαιρεσίες – Πάνω από 1.000 καταγγελίες την τελευταία εβδομάδα