ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η μετοχή έκλεισε και με αγοραστές,, καταδεικνύοντας εμπράκτως το ενδιαφέρον σε μία συνεδρίαση που όλα έδειχναν ότι θα κινηθεί στο ρελαντί, αλλά στα τελευταία λεπτά η εικόνα άλλαξε προς το καλύτερο.
Με κίνηση από τα 16,62 ευρώ, η αγορά βλέπει το προηγούμενο πολυετές υψηλό των 17,14 ευρώ και την Axia να απογειώνει την τιμή στόχο για την μετοχή στα 27,40 ευρώ από 24,80 πριν.
Μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ο Όμιλος πλέον μπορεί να κυνηγήσει νέες προσοδοφόρες επενδύσεις διατηρώντας μια πιο μετριοπαθή μόχλευση στον ισολογισμό που πλέον εναρμονίζεται με κορυφαίους δείκτες σε διεθνές επίπεδο.
Πιο αναλυτικά, η Axia θεωρεί ότι μετά και την συναλλαγή, το καθαρό ταμείο της μητρικής εταιρείας εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στα 1,5 δισ. ευρώ.
Σχετικά με την αποτίμηση, όπως σημειώνει η ΑΧΙΑ, εκτός από το value crystallization που προσφέρει η συναλλαγή της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρο με τον τομέα των υποδομών να συνεισφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της κερδοφορίας για τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας παράλληλα και σημαντικές συνέργειες.
Σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ αυτών που αποτιμάει αυτή την στιγμή η αγορά και της πραγματικής εσωτερικής τους αξίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι με βάση το σενάριο που έχει τρέξει για τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης, φαίνεται η αγορά να δίνει μηδενική αξία στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων παρόλο που περιλαμβάνει και έργα που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και επιστρέφουν μερίσματα.
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, με μία άλλη ανάγνωση των δεδομένων, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η αγορά κάνει discount την αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων με >16%, αποτίμηση που δεν φαίνεται λογική για έργα τέτοιας ποιότητας.
Μάλιστα, η AXIA αναφέρει ως παράδειγμα το πρόσφατο IPO για το Αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο αποτιμήθηκε με περίπου 8,0%.
Στο πλαίσιο αυτό ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και CEO του ομίλου εκτιμά ότι μέχρι το 2028 τα EBITDA θα αγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, υλοποιώντας παράλληλα επενδυτικό πλάνο της τάξης των 10 δισ. ευρώ.
Οι τελευταίες εξελίξεις είναι εμφανές, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς ότι έχουν ενεργοποιήσει σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία σπεύδουν να τοποθετηθούν σε έναν όμιλο που διαθέτει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους του κλάδου κατασκευής σύμφωνα με τα δεδομένα του 2023, καθώς και ικανοποιητικό ρυθμό εκτέλεσης επενδύσεων που ευνοούν της εξέλιξη του τζίρου του τομέα.
Αυτό όταν οι συνθήκες στον κλάδο παραμένουν αντίξοες, όπως καθυστερήσεις στις πληρωμές εκ μέρους του Δημοσίου.
Ως προς τις κατασκευές, εκ των οποίων το 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα, το ανεκτέλεστο ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
AXIA για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η επόμενη μέρα φέρνει αυξημένη τιμή στόχο στα €27,40
Γιώργος Περιστέρης: Πάνω από 700 εκατ. ευρώ η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2028
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα