• AUTO

    Οδηγούμε το Hyundai Kona

    • Του Άγγελου Πάρχα
    Hyundai Kona


    Hyundai Kona, ένα SUV φουτουριστικής σχεδίασης, με ισχύ 198PS, σημαντική οικονομία καυσίμου και περισσότερο χώρο στο ανανεωμένο εσωτερικό του.

    Στην Hyundai οι καινοτομίες και η νέα της σχεδιαστική ταυτότητα δημιουργούν αυτοκίνητα που συνδυάζουν μοντέρνο σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία, αξιοπιστία και ισχυρές επιδόσεις.

    Το νέο Kona διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με αρκετές επιλογές σε κινητήρια σύνολα και εκδόσεις, καλύπτοντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των περισσότερων ενδιαφερόμενων που αναζητούν ένα προσιτό SUV.

    Νέα αιχμηρή, τολμηρή εμφάνιση, ιδιαίτερα για την έκδοση Ν Line που οδηγήσαμε κατά τη δοκιμή μας.

    Η ξεχωριστή του εξωτερική εμφάνιση θα μπορούσαμε να πούμε πως μας θυμίζει τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, σμιλεμένες γραμμές μελετημένες αεροδυναμικά και στρογγυλεμένους προφυλακτήρες. Λογικό καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται και σε υβριδικές και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

    Στο εμπρός μέρος το ενδιαφέρον ελκύει η οριζόντια γραμμή led στο τελείωμα του καπό, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του και το βράδυ εντείνει την αίσθηση όγκου και δυναμισμού.

    Φωτιστικά σώματα led όρθιας σχεδίασης σε σχήμα διαμαντιού και μια εντυπωσιακή εισαγωγή αέρα ανάμεσά τους, με κινούμενα μέρη για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα αλλά και βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης.

    Hyundai Kona

    Οι καθαρές και αεροδυναμικές πλευρικές γραμμές προσδίδουν έναν μυώδη χαρακτήρα, ενώ οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου Ν Line διαμέτρου 18″, συμπληρώνουν τον αθλητικό σχεδιασμό του οχήματος. Καθρέπτες σε μαύρο χρώμα και σκουρόχρωμα πίσω τζάμια κάνουν ωραία αντίθεση με το κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής.

    Το ίδιο μοτίβο σχεδίασης με εμπρός ακολουθείται και στο πίσω μέρος με την led οριζόντια γραμμή να εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών και λίγο στα φτερά.

    Ίδιας λογικής και σχήματος και τα πίσω φωτιστικά σώματα led τα οποία εδράζονται στα μυώδη φτερά. Στο κέντρο και κάτω από το έμβλημα της εταιρίας, με μεγάλα γράμματα αναγράφεται KONA διακρίνοντάς το από αρκετά μακριά, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα διακρίνουμε τον διαχύτη και μια διπλή απόληξη εξάτμισης.

    Hyundai Kona

    Πλησιάζοντας και έχοντας το κλειδί πάνω μας, το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει αυτόματα και μπαίνοντας στο εσωτερικό του Kona, αντικρύζουμε ένα καλαίσθητο και εργονομικό περιβάλλον.

    Τα υψηλής ποιότητας υλικά και οι προσεκτικά τοποθετημένες λεπτομέρειες προσδίδουν μια αίσθηση πολυτέλειας με σπορ στοιχεία, άρτια συνδυασμένα ενώ το σκούρο γκρι χρώμα στις επενδύσεις και στην οροφή δημιουργούν μια ήρεμη ατμόσφαιρα.

    Καθίσματα alcantara με κόκκινες ραφές και λογότυπο N στο πάνω μέρος αγκαλιάζουν το σώμα μας, είναι μαλακής αίσθησης, άνετα και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με ανατομικές λαβές και όλα τα απαραίτητα χειριστήρια για την οδήγηση και το σύστημα ψυχαγωγίας.

    Πίσω από το τιμόνι, ενιαίο ταμπλό μοντέρνας σχεδίασης με δύο οθόνες δίπλα δίπλα. Η μία αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπου διακριτικά μας παρουσιάζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού και συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας.

    Η δεύτερη οθόνη αφής 10,25″ για το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφοριών με ενσωματωμένο συστήμα Apple CarPlay και Android Auto όπου ασύρματα μπορούμε να συνδέσουμε το κινητό μας, διευκολύνει τη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία. Διαθέτει ξεχωριστό χειριστήριο για το σύστημα διζωνικού κλιματισμού με τους αεραγωγούς να ενσωματώνονται στο ταμπλό και μοιάζουν αόρατοι καθώς ακολουθούν το μοτίβο με τις κόκκινες γραμμές που υπάρχουν σε όλο το πλάτος του.

    Δύο θύρες usb-C, μια έξοδος 12V, ασύρματη φόρτιση και μερικά κουμπιά πλαισιώνουν τον επιλογέα ταχυτήτων ο οποίος έχει το σπορ στοιχείο με την κόκκινη γραμμή και το διακριτικό Ν πάνω του. Ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο και δύο ποτηροθήκες.

    Αντίστοιχα στις πόρτες των εμπρός και πίσω επιβατών υπάρχουν θήκες αποθήκευσης όπως και δίχτυα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

    Στα πίσω καθίσματα φιλοξενούνται άνετα τρεις ενήλικες με αρκετό χώρο για τα πόδια τους και χωρίς να πλήττουν καθώς το ύψος της οροφής απέχει αρκετά από τα κεφάλια τους.

    Ο χώρος αποσκευών στα 466 lt καλύπτει τις ανάγκες όλων των επιβατών, ενώ υπάρχει έξτρα αποθηκευτικός χώρος από κάτω. Αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα υπάρχει άπλετος χώρος (1300 lt) και μπορούμε να μεταφέρουμε ογκώδη αντικείμενα.

    Στα ενδότερα και κάτω από καπό του κινητήρα, υπάρχει ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6 lt μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποδίδει 198 PS και με μέγιστη ροπή 265 Nm δεν δυσκολεύεται καθόλου να κινήσει το suv συνολικού βάρους 1.405 kg. Στις χαμηλές στροφές 3000 rpm η ισχύς είναι μειωμένη λόγω του υβριδικού χαρακτήρα. Από εκεί και πάνω αυξάνεται ο ρυθμός επιτάχυνσης και τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο.

    Μιλώντας για τις επιδόσεις στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που είχαμε στα χέρια μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,7 sec έρχεται ομαλά όπως και η τελική ταχύτητα των 210 km/h που ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του μοντέλου αλλά και με το λογότυπο Ν.

    Το χειροκίνητο κιβώτιο, έχει ωραία αίσθηση με τις σχέσεις να «κουμπώνουν» με ακρίβεια ακολουθώντας και πιο γρήγορους ρυθμούς, ενώ το πεντάλ του συμπλέκτη παραμένει ελαφρύ και καθόλου κουραστικό ακόμη και όταν κινούμαστε εντός αστικού ιστού με συχνές εκκινήσεις και ακινητοποιήσεις.

    Οι έξι σχέσεις μακριάς κλιμάκωσης διευκολύνουν τις μετακινήσεις και συντελούν στην οικονομία καυσίμου, στο πλαίσιο της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,2 lt/100km (μικτή) και με το σύστημα start & stop ενεργοποιημένο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με 6η σχέση στο κιβώτιο είδαμε να πέφτει μέχρι και στα 5,2 lt/100km.

    Διατίθενται τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport, η εναλλαγή των οποίων γίνεται μέσω ενός διακόπτη (Drive mode) δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων. Ανάλογα το πρόγραμμα αλλάζει η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού.

    Η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα όπως θα περίμενε άλλωστε κανείς σε τέτοιου τύπου όχημα.

    Εμπρός ανάρτηση γονάτων Mc Pherson με ψαλίδι βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδο, αμορτισέρ αερίου και ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης και πίσω ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ αερίου συνθέτουν ένα σταθερό ρυθμό απόσβεσης που ενισχύεται από το άκαμπτο πλαίσιο.

    Το σύστημα διεύθυνσης, είναι ακριβές με καλή ποιότητα πληροφορίας στις συνεχείς εναλλαγές πορείας σε μια επαρχιακή διαδρομή. Αντίστοιχα είναι ευκολόχρηστο εντός πόλης στα στενά και στο παρκάρισμα.

    Αξίζει να σημειώσουμε πως συνολικά η ανάρτηση είναι ενδοτική χωρίς όμως να είναι μαλακή.

    Η οδηγική εμπειρία που αποκομίσαμε από το Kona, είναι πως πρόκειται για ένα SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και ανταποκρίνεται επιτυχώς στην παραπάνω πίεση.

    Δεν γέρνει όπως συνηθίζεται στην κατηγορία αυτή, στρίβει εντυπωσιακά με το σύστημα διεύθυνσης να ακολουθεί με ακρίβεια τα χέρια του οδηγού, η αλλαγή των σχέσεων στο χειροκίνητο κιβώτιο, αποτελεί εύκολη υπόθεση, τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω είναι παραπάνω από επαρκή ενώ τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης είναι ίσως λίγο περισσότερο επεμβατικά από όσο θα θέλαμε χωρίς το τελευταίο να αποτελεί πρόβλημα καθώς εύκολα μπορούμε να τα απενεργοποιήσουμε ή να τα παραμετροποιήσουμε ανάλογα με τις ανάγκες μας.

    Οι κάμερες 360ο, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, είναι μερικά από τα συστήματα που ξεχωρίζουμε όπως και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος όταν εντοπίζεται εμπόδιο ή αλλαγή πορείας στα γύρω οχήματα.

    Το τελευταίο σύστημα λειτουργεί άψογα καθώς δεν φρενάρει ξαφνικά όταν «διαβάσει» κίνδυνο αλλά ξεκινά με προειδοποίηση μικρής δόνησης στο τιμόνι και ύστερα επεμβαίνει ομαλά και όχι απότομα στα φρένα. Όλα αυτά μας έκαναν να αισθανόμαστε ασφαλείς και να νιώθουμε ξεκούραστοι όταν φτάναμε στον προορισμό μας.

    Το νέο Hyundai Kona αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή στην κατηγορία των compact SUV, συνδυάζοντας ισχυρές επιδόσεις, προηγμένη τεχνολογία και κομψό σχεδιασμό. Μάλιστα με τιμή από 26.990€ (έκδοση premium), δελεάζει και προσελκύει το ενδιαφέρον.

    Βενζινοκίνητες, υβριδικές και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις με πλούσια χρωματική παλέτα και αρκετά πακέτα εξοπλισμών θα ικανοποιήσουν όλους τους υποψήφιους αγοραστές που αναζητούν ένα ψηλό όχημα ελεύθερου χρόνου με χώρους και ξεχωριστό χαρακτήρα.

     

    Διατίθεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις για τους πιο απαιτητικούς. Στην πολυπληθή κατηγορία του στέκεται δίπλα στα: Toyota C-HR, Peugeot 2008, VW T-Roc, Skoda Karoq, Renault Captur, Dacia Duster, Seat Ateca, Mitsubishi ASX, Mazda CX-30.

    Η ποιότητα και η βραβευμένη αξιοπιστία της εταιρίας έχει ως αποτέλεσμα κάθε νέο Hyundai να θωρακίζεται με την πανευρωπαϊκή εργοστασιακή εγγύηση, ακόμη και για εκατομμύρια χιλιόμετρα, προσφέροντας: 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής. Είτε το οδηγείτε στην πόλη είτε σε ανοιχτούς δρόμους, το Kona θα κλέψει τις εντυπώσεις με την παρουσία του.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Kona N Line 1.6T 198ps 6MT

    Κυβισμός: 1.598 cc
    Ισχύς: 198 PS
    Ροπή: 265 Nm
    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.385 / 1.825 / 1.580 mm
    Μεταξόνιο: 2.660 mm
    Χώρος αποσκευών: 466 lt, 1300 lt διθέσια διαμόρφωση
    Βάρος: 1.405 kg
    Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,7 sec
    Τελική ταχύτητα: 210 km/h
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,2 lt/100km
    Εκπομπές CO2: 141 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
    Τιμή: 32.090 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης:

    IONIQ 5 N: Ρεκόρ στο Pikes Peak!

    Xάμιλτον: Δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω!

    F1 Βρετανία: Ο Χάμιλτον επέστρεψε!



    ΣΧΟΛΙΑ