• Ναυτιλία

    ΙΜΟ: Υποχρεωτική αναφορά των πλοιάρχων για τα χαμένα κοντέινερ


    Σύμφωνα με τις πρόσφατα εγκριθείσες τροποποιήσεις στη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) του 1974, οι πλοίαρχοι που τα πλοία τους εμπλέκονται στην απώλεια εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να αναφέρουν αμέσως συγκεκριμένες λεπτομέρειες στα κοντινά πλοία, το πλησιέστερο παράκτιο κράτος και το κράτος σημαίας, ξεκινώντας από την 1η Ιανουαρίου 2026.

    Τα χαμένα εμπορευματοκιβώτια πρέπει να αναφέρονται σύμφωνα με τους νέους κανόνες που συμφωνήθηκαν στην 108η σύνοδο της Επιτροπής Ναυτιλιακής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

    Επίσης, με τον νέο κανονισμό, η άμεση αναφορά από τον Πλοίαρχο πρέπει να περιλαμβάνει τη θέση των χαμένων εμπορευματοκιβωτίων, τον συνολικό αριθμό που χάθηκαν και εάν περιέχουν επικίνδυνα εμπορεύματα.

    Οι πλοίαρχοι μπορούν επίσης να μοιραστούν λεπτομέρειες σχετικά με το φορτίο, τις συνθήκες της θάλασσας και πολλά άλλα.

    Το κράτος σημαίας θα διαβιβάσει στη συνέχεια αυτές τις πληροφορίες στον ΙΜΟ μέσω μιας νέας πλατφόρμας στο Παγκόσμιο Ολοκληρωμένο Σύστημα Πληροφοριών Ναυτιλίας (GISIS).

    Οι αναφορές πρέπει να γίνονται το συντομότερο δυνατό, με ενημερώσεις καθώς γίνονται διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες, ενώ η τελική καταμέτρηση των χαμένων εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να επιβεβαιωθεί μετά από ενδελεχή έλεγχο.

    Οι πλοίαρχοι πλοίων που παρατηρούν παρασυρόμενα εμπορευματοκιβώτια πρέπει επίσης να το αναφέρουν σε κοντινά πλοία και στην πλησιέστερη παράκτια χώρα.

    «Οι νέοι κανονισμοί, που τροποποιούν συγκεκριμένα τους κανονισμούς 31 και 32 του Κεφαλαίου V της SOLAS, σηματοδοτούν μια σημαντική πρόοδο στην ασφάλεια στη θάλασσα και στην προστασία του περιβάλλοντος. Με τη διασφάλιση άμεσης και λεπτομερούς αναφοράς για χαμένα και παρασυρόμενα εμπορευματοκιβώτια, αυτές οι τροποποιήσεις θα ενισχύσουν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, θα διευκολύνουν τις ενέργειες ταχείας ανταπόκρισης και θα μετριάσουν πιθανούς περιβαλλοντικούς κινδύνους», δήλωσε ο Lars Kjaer, SVP Safety & Security για το WSC.

    «Από την 1η Ιανουαρίου 2026, αυτές οι τροποποιήσεις θα απαιτούν υποχρεωτική αναφορά όλων των εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται στη θάλασσα, θέτοντας ένα νέο πρότυπο για την ασφάλεια στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος», αναφέρεται στη δήλωση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας (WSC).

    Τα τελευταία στοιχεία της WSC για τα κοντέινερ που χάθηκαν στη θάλασσα δείχνουν ότι μόλις 221 κοντέινερ χάθηκαν στη θάλασσα το 2023, από τα 250 εκατομμύρια που μεταφέρθηκαν.

    Από τα εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν, ανακτήθηκε περίπου το 33%.

    Αυτό αντιπροσωπεύει τις χαμηλότερες απώλειες από την έναρξη της έρευνας το 2008 και μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη χαμηλότερη απώλεια 661 εμπορευματοκιβωτίων το 2022.

    «Η μείωση των κοντέινερ που χάθηκαν στη θάλασσα το 2023 είναι μια θετική εξέλιξη, αλλά δεν μειώνει τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου μας. Κάθε εμπορευματοκιβώτιο που χάνεται στη θάλασσα αντιπροσωπεύει έναν πιθανό κίνδυνο και η δέσμευσή μας για την πρόληψη αυτών των περιστατικών πρέπει να είναι ακλόνητη», δήλωσε ο John Butler, διευθύνων σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας.

    Διαβάστε επίσης:

    Ποιοι είναι οι 75 Έλληνες εφοπλιστές που ναυπηγούν συνολικά 544 πλοία!

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 12,43 εκατ. δολάρια

    Παναγιώτης Τσιάνος ( πρόεδρος των Λιμενικών): Δεν υπάρχουν σπίτια για να μείνουν οι Λιμενικοί στα νησιά



    ΣΧΟΛΙΑ