«Χτυπάμε την αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία

Στην επέκταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας, το επίδομα ανεργίας και την εξαήμερη εργασία αναφέρθηκε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, η οποία εστίασε στις πολιτικές που πρέπει να αλλάξουν για να μειωθεί η ανεργία και να μπουν στην αγορά εργασίας περισσότερες γυναίκες, ΑμεΑ, νέοι και συνταξιούχοι.

Μιλώντας στην ΕΡΤ η υπουργός δήλωσε ότι επιδίωξή της είναι να μην υπάρχουν αδήλωτες υπερωρίες ενώ χαρακτηριστικά όπως είπε και «η ίδια η ΓΣΕΕ είχε ζητήσει την ψηφιακή κάρτα».

Αναφορικά με το εάν χαρίζεται μια ώρα στη βιομηχανία που αφορά το χρόνο προετοιμασίας η κα Κεραμέως απάντησε ότι αυτό είναι κάτι που είχε ορίσει ο Άρειος Πάγος από το 1965 λέγοντας ότι «δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με ότι ίσχυε».

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αναμένεται να επεκταθεί και στους τομείς του τουρισμού και της εστίασης γεγονός για το οποίο, όπως είπε, θα υπάρξει διαβούλευση πριν. H ίδια τόνισε ότι «έχουν αυξηθεί οι έλεγχοι της επιθεώρησης εργασίας» κάτι που φαίνεται από τα πρόστιμα. «Έχουμε 40 εκατ. ευρώ το χρόνο εισπράξεις από πρόστιμα από τους ελέγχους που γίνονται από την επιθεώρηση εργασίας» τόνισε η κα Κεραμέως.

Το πενθήμερο είναι ο κανόνας

Η κα Κεραμέως τοποθετήθηκε και στο θέμα της εξαήμερης εργασίας λέγοντας ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα, χαρακτηρίζοντάς το ως άλλο ένα fake news. «Το πενθήμερο είναι ο κανόνας. Είναι η δυνατότητα για μια έξτρα ημέρα εργασίας» σημείωσε η υπουργός Εργασίας υποστηρίζοντας ότι το νέο μέτρο αφορά πολύ συγκεκριμένες επιχειρήσεις που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, όπως εργοστάσια με κυλιόμενες βάρδιες που δουλεύουν ακόμη και 7 ημέρες συνεχόμενα.

Όπως είπε αυτή η επιπλέον ημέρα εργασίας θα αμείβεται συν 40%, συν 115% αν είναι Κυριακή και αργία. «Όλα αυτά είναι μέτρα που έρχονται να θωρακίσουν τον εργαζόμενο» σημείωσε η υπουργός τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας».

Μάλιστα, όπως είπε «δεν πρέπει να μιλάμε για 6ημερη εργασία αλλά για έκτακτη μέρα εργασίας». Και όπως είπε «μιλάμε για την εξαίρεση της εξαίρεσης που αφορά εργοστάσια και επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας».

Αναφερόμενη στον κλάδο του τουρισμού στην έλλειψη δυναμικού που υπάρχει ανέφερε ότι θα πρέπει να δουν από κοινού με τους φορείς τον μηχανισμό διάγνωσης των αναγκών της εργασίας ανά κλάδο.

«Θεωρούμε ότι είναι πολύ πρόσφορο το έδαφος για να θέσουμε τις βάσεις για ένα νέο κοινωνικό σύμφωνο εργασίας» πρόσθεσε η κα Κεραμέως εξηγώντας ότι στόχος είναι να βρεθεί ένα κοινό πεδίο συνεννόησης εργαζόμενοι, εργοδότες και κράτος.

«Έχουν γίνει πάρα πολλά βήματα, έχει καλυφθεί ένα πάρα πολύ σημαντικό έδαφος. Η οικονομία μας και ο εργασιακός χώρος δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που ήταν πριν από πέντε χρόνια. Η ανεργία έχει πέσει στο 10% από εκεί που ήταν, χωρίς να σημαίνει ότι έχουμε λύσει το πρόβλημα», τόνισε.

Γυναίκες, νέοι, ΑμεΑ και συνταξιούχοι ο στόχος μας για μείωση της ανεργίας

Σχετικά με την απασχόληση δήλωσε ότι «έχουμε χαμηλά ποσοστά απασχόλησης στις γυναίκες, τους νέους, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους». Μάλιστα έδωσε εύσημα στον Άδωνι Γεωργιάδη και τη δυνατότητα να εργάζονται οι συνταξιούχοι καθώς από τους 35.000 συνταξιούχους που εργάζονταν πλέον εμφανίζονται πάνω από 170.000.

Μιλώντας για την απασχόληση των γυναικών τόνισε ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη καθώς χρειάζονται μέτρα για την υποστήριξη της οικογένειας όπως περισσότεροι βρεφονηπιακοί σταθμοί καθώς και την υιοθέτηση ευέλικτων μορφών εργασίας.

Πώς θα αλλάξει το επίδομα ανεργίας
Σχετικά με το επίδομα ανεργίας και τον εξορθολογισμό των επιδομάτων που προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης, απάντησε:

«Το επίδομα ανεργίας είναι το ίδιο εδώ και δεκαετίες στη χώρα μας. Πρέπει να παίρνει κάποιος το ίδιο επίδομα ανεργίας αν έχει δουλέψει 30 χρόνια στη ζωή του και να έχει δουλέψει τη βδομάδα στη ζωή του».

Ειδικότερα, όπως ανέφερε η κα Κεραμέως το επίδομα ανεργίας «να είναι εμπροσθοβαρές, δηλαδή όταν βγαίνεις στην ανεργία να είναι πιο υψηλό, αλλά να βαίνει μειούμενο για να σε κινητροδοτήσει να βγεις στην απασχόληση».

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

Διαβάστε επίσης

Drewry: Αυξήθηκαν κατά 10% οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια