• Fiat 600

    Fiat 600

    Efficient Cars 2024: Β-Suv

    Fiat 600: Με όνομα βαρύ και ιστορία!

    • Τάκης Πουρναράκης

    Αποτελεί ένα θρίαμβο του ιταλικού στιλ, αλλά και τον πρωτοπόρο στην κατηγορία των MPV στην έκδοση 600 Multipla.

    Η ιστορία του Fiat 600 ξεκινά το 1955 όταν το νέο μοντέλο αποτέλεσε τη βάση για να αποκτήσουν μεγάλες μάζες του πληθυσμού το δικό τους αυτοκίνητο.

    Το αυτοκίνητο είχε δύο πόρτες, τέσσερις θέσεις και κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος που κινούσε τους πίσω τροχούς, δίνοντας άριστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.

    Η εξέλιξη του μοντέλου ξεκίνησε αρκετά χρόνια νωρίτερα και το 1953 ο Πρόεδρος και CEO της Fiat, Vittorio Valleta, οργάνωσε μια δοκιμή του αυτοκινήτου. Να σημειωθεί ότι εκείνη την εποχή η ονομασία του ήταν «100» από το όνομα που είχε δώσει ο ιδιοφυής σχεδιαστής του, Dante Giacosa. Μετά από πολύωρες δοκιμές, το συμβούλιο της Fiat ενέκρινε την παραγωγή του μοντέλου.

    Παράλληλα, την ίδια ημέρα γεννήθηκε η ιδέα ενός ακόμα αυτοκινήτου που θα βασιζόταν στο 600 και θα είχε αυξημένη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Αυτό ήταν το 600 Multipla το οποίο θα παρουσιαζόταν στις Βρυξέλες το 1956.

    Το Multipla μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το 600, αλλά η καμπίνα τον επιβατών επεκτείνεται μέχρι το εμπρός μέρος. Εκεί που στο 600 βρισκόταν η ρεζέρβα και το δοχείο καυσίμου, το Multipla έχει μία ακόμα σειρά καθισμάτων. Το εμπρός τμήμα είναι σχεδόν κάθετο και δημιουργεί ένα σχήμα ενός όγκου.

    Fiat 600

    Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που έδειχνε σαν να κινείται ανάποδα, αφού η κλίση στο πίσω μέρος -και για λόγους αεροδυναμικής απόδοσης- ήταν πιο ομαλή σε σχέση με το εμπρός κάθετο τμήμα, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την άνετη φιλοξενία 6 ατόμων σε τρεις σειρές καθισμάτων.

    Το 600 Multipla έχει τέσσερις πόρτες με τις εμπρός να ανοίγουν με ανάποδη φορά, ενώ η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων επέτρεπε την μετατροπή του από επιβατικό σε επαγγελματικό όχημα ή ακόμα και σε ένα «ξενοδοχείο» πάνω σε τροχούς, με τις τρεις σειρές καθισμάτων να δημιουργούν ένα διπλό κρεβάτι. Το 1960 η Fiat αναβάθμισε τη σειρά 600 με την έκδοση D.

    Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε, όπως και η απόδοση, χωρίς όμως να αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Έτσι το χαμηλό κόστος χρήσης εξακολούθησε να αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της οικογένειας 600.

    Fiat 600

    Το αυτοκίνητο αποτελεί μέλος της συλλογής Stellantis Heritage. To Heritage HUB είναι ένας χώρος αφιερωμένος σε ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Στη Via Plava 80, στο χώρο του ιστορικού εργοστασίου Mirafiori της FIAT στο Τορίνο έχει δημιουργηθεί ένας χώρος 15.000τ.μ. όπου παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί για να στεγάσει μονάδα παραγωγής κιβωτίων ταχυτήτων.

    Πλέον είναι το «στρατηγείο» του τμήματος Heritage, αλλά και μια διαφορετική έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων της FIAT. Σχεδιασμένο εξαρχής για να φέρει κοντά το κοινό σε μερικά από τα αριστουργήματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Heritage HUB φιλοξενεί αυτοκίνητα τα οποία διηγούνται μια ιστορία που παραμένει ζωντανή αλλά και προσβάσιμη σε όλους.

    Για αυτό το λόγο τα αυτοκίνητα είναι τοποθετημένα στο έδαφος χωρίς επιπλέον βάσεις, όπως ακριβώς όταν κυκλοφορούσαν στους δρόμους ή συμμετείχαν σε αγώνες σε όλο τον κόσμο.

    Fiat 600

    Ανάμεσά τους θρυλικοί κινητήρες όπως ο τετρακύλινδρος της σειράς «100», ο οποίος ξεκίνησε την πορεία του το 1955 από το FIAT 600 και διατηρήθηκε στην παραγωγή με διάφορες αλλαγές για περίπου 50 χρόνια.

    Εκτός από την προβολή της ιστορικής κληρονομίας, το τμήμα Heritage στοχεύει επιπλέον και στη διατήρησή της. Για αυτό και στον ευρύτερο χώρο του Heritage HUB υπάρχει το τμήμα όπου ανασκευάζονται κλασσικά αυτοκίνητα και μπορούν να ενημερωθούν οι επισκέπτες για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρονται.

    Περιηγηθείτε στους χώρους του Heritage HUB:

     

    Fiat 600

     

    Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Efficient Cars 2024 – B-Suv