Οι Βρυξέλλες επεξεργάζονται σχέδια για την επιβολή δασμών σε φτηνά προϊόντα που πωλούνται στις κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Temu και Shein, σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσουν την έξαρση των κατώτερης ποιότητας, σύμφωνα με την ΕΕ, προϊόντων που προέρχονται από την Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αργότερα αυτό το μήνα θα προτείνει την κατάργηση του σημερινού ορίου των 150 ευρώ κάτω από το οποίο τα είδη μπορούν να αγοραστούν χωρίς δασμούς, δήλωσαν στους Financial Times τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

1

Οι κύριες πλατφόρμες που έχουν τεθεί στο στόχαστρο είναι οι κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών Temu και AliExpress και η εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης Shein, δήλωσε ένας αξιωματούχος.

Πέρυσι, σύμφωνα με την Επιτροπή, εισήχθησαν στην ΕΕ 2,3 δισεκατομμύρια είδη κάτω από το αφορολόγητο όριο των 150 ευρώ. Οι εισαγωγές μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τα 350.000 είδη τον Απρίλιο – ή σχεδόν δύο παραδόσεις ανά νοικοκυριό, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν.

Η Κίνα επωφελείται από τα επιδοτούμενα ταχυδρομικά έξοδα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι οικονομικά αποδοτικό να αποστέλλονται φθηνά αγαθά αεροπορικώς.

Οι διατάξεις θα ισχύουν για κάθε διαδικτυακό λιανοπωλητή που αποστέλλει σε πελάτες της ΕΕ απευθείας από χώρες εκτός του μπλοκ. Η Amazon με έδρα τις ΗΠΑ χρησιμοποιεί συνήθως πωλητές που εδρεύουν στην Ευρώπη.

Ένα άλλο πιθανό μέτρο θα ήταν να καταστεί υποχρεωτική για τις μεγάλες πλατφόρμες η εγγραφή για πληρωμές ΦΠΑ ηλεκτρονικά, ανεξαρτήτως της αξίας τους.

Από το 2021, τα δέματα που αποστέλλονται σε εταιρείες της ΕΕ πληρώνουν ήδη ΦΠΑ ανεξαρτήτως της αξίας τους, αλλά είναι αφορολόγητα.

Οι προτάσεις θα υποβληθούν στο πλαίσιο των εργασιών της νέας επιτροπής, η οποία θα αναλάβει καθήκοντα αργότερα φέτος.

Η Κομισιόν πρότεινε ήδη την κατάργηση του ορίου του δασμού πέρυσι, αλλά θα μπορούσε τώρα να επιδιώξει να επιταχύνει την υιοθέτησή του μέτρου για να αντιμετωπίσει την αύξηση των φθηνών εισαγωγών, δήλωσε ένας αξιωματούχος της ΕΕ.

Ωστόσο, άλλος αξιωματούχος προειδοποίησε ότι θα ήταν δύσκολο να συμφωνήσουν οι χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι το νέο καθεστώς θα αυξήσει τον φόρτο εργασίας των ήδη καταπονημένων τελωνειακών υπαλλήλων.

Ο αριθμός των επικίνδυνων προϊόντων που καταγγέλθηκαν από τις χώρες της ΕΕ αυξήθηκε περισσότερο από 50% από το 2022 έως το 2023 σε περισσότερα από 3.400. Τα καλλυντικά, τα παιχνίδια, οι ηλεκτρικές συσκευές και τα ρούχα ήταν μεταξύ των προϊόντων με τα περισσότερα προβλήματα ασφάλειας.

Η βιομηχανία παιχνιδιών της ΕΕ κατηγόρησε τους Κινέζους λιανοπωλητές ότι στέλνουν επικίνδυνα παιχνίδια στην Ευρώπη. Η Toy Industries of Europe, μια ομάδα με βιομηχανίες, δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι αγόρασε 19 παιχνίδια από την Temu και διαπίστωσε ότι κανένα δεν ήταν σύμφωνο με τα πρότυπα της ΕΕ, ενώ 18 παρουσίαζαν πραγματικό κίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών.

Η Temu δήλωσε ότι «και τα 19 προϊόντων της λίστας δεν είναι πλέον διαθέσιμα στον ιστότοπό μας στην ΕΕ». Πρόσθεσε ότι «η ασφάλεια των προϊόντων είναι ύψιστης σημασίας για εμάς και έχουμε ενισχύσει την παρακολούθηση αυτής της ομάδας προϊόντων και των σχετικών απαιτήσεων».

Η Christel Delberghe, γενική διευθύντρια του EuroCommerce, του κύριου ευρωπαϊκού οργανισμού που εκπροσωπεί τον τομέα του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, δήλωσε: «Θέλουμε ισότιμους όρους ανταγωνισμού στην ΕΕ στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο για όλους τους παίκτες που απευθύνονται σε καταναλωτές με έδρα την ΕΕ, ανεξάρτητα από τον τόπο εγκατάστασής τους».

Τόνισε ότι η υφιστάμενη νομοθεσία είναι επαρκής, αλλά χρειάζεται «μια αποτελεσματική και αποδοτική διασυνοριακή στρατηγική επιβολής».

Η Temu δήλωσε ότι η ανάπτυξή της δεν εξαρτάται από τα φθηνά είδη και ότι «είμαστε ανοιχτοί και υποστηρίζουμε οποιεσδήποτε προσαρμογές πολιτικής που γίνονται από τους νομοθέτες και ευθυγραμμίζονται με τα συμφέροντα των καταναλωτών», εφόσον οι πολιτικές αυτές είναι δίκαιες.

Η AliExpress δήλωσε ότι «συνεργάζεται με τους νομοθέτες» για να «διασφαλίσει ότι ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε συνεχώς σε συμβατή θέση στην αγορά της ΕΕ». Η Shein δήλωσε επίσης ότι «υποστηρίζει πλήρως» τις προσπάθειες για τη μεταρρύθμιση των τελωνειακών δασμών.


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.