ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Με την παραγγελία νέων τάνκερ συνδέουν την ναυτιλιακή Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη ναυλομεσιτικές πηγές.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, η εταιρεία έχει παραγγείλει στο κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang τέσσερα τάνκερ χωρητικότητας 75,000 dwt.
Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 54 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.
Παράλληλα, σε δημοσίευμα του το tradewinds αναφέρει ότι η ναυτιλιακή έχει συνάψει σύμβαση για άλλα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, με το ναυπηγείο HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, συνολικής αξίας άνω των 190 εκατ. δολαρίων.
Εάν επιβεβαιωθούν οι παραπάνω παραγγελίες, το ναυπηγικό πρόγραμμα της Evalend Shipping στον τομέα των τάνκερ μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου που ξεκίνησε στα τέλη του 2022, θα ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Clarksons η ναυτιλιακή έχει στόλο με 51 πλοία, μεταξύ των οποίων πέντε VLCC, τέσσερα δεξαμενόπλοια χημικών προϊόντων χωρητικότητας κάτω των 20.000-dwt και έξι πλοία μεταφοράς αερίου. Τα υπόλοιπα είναι bulkers.
Τα τελευταία χρόνια επεκτείνει και διαφοροποιεί τον στόλο της μέσω νεότευκτων πλοίων. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της ξεπερνά σε αξία τα 2,5 δισ. δολάρια και περιλαμβάνει πλοία διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών.
Στα μέσα του 2023 εισήλθε και στον πολλά υποσχόμενο κλάδο των LNG carriers, οριστικοποιώντας τη σύμβαση για τα δύο πρώτα πλοία τον περασμένο Αύγουστο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, το κόστος τους είναι περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Τον Νοέμβριο 2023, ακολούθησε νέα παραγγελία για δύο ακόμη LNG carriers, σε τιμή περίπου 262,7 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, με ημερομηνία παράδοσης έως τον Φεβρουάριο του 2028.
Και τον περασμένο μήνα, συμφώνησε με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) την κατασκευή δύο ακόμη πλοίων την ίδιας κατηγορίας που θα παραδοθούν το 2028, ενώ το κόστος τους θα ανέλθει στα 269,1 εκατ. δολάρια έκαστο.
Μάλιστα, πηγές της βιομηχανίας LNG που παρακολουθούν τα νεότευκτα του συγκεκριμένου κλάδου, υποστηρίζουν ότι πρόκειται για δύο options που περιλαμβάνονταν σε προηγούμενη συμφωνία.
Διαβάστε επίσης:
Συνάντηση του ΝΕΕ με τον υφυπουργό Στ. Γκίκα
Η Saxdor Yachts επεκτείνει την παραγωγή της με νέο Ναυπηγείο στο Larsmo της Φινλανδίας
Βαγγέλης Μαρινάκης: Πούλησε τάνκερ έναντι 78,8 εκατ. δολ. με κέρδος 28 εκατ. δολάρια!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις