ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για μία σημαντική στροφή στο πως διαχειρίζεται η ηγεσία το θέμα των Πρότυπων Προτάσεων, η οποία γνωστοποιήθηκε λίγες ώρες αργότερα από τον ανασχηματισμό της 14ης Ιουνίου με τα στελέχη των υποδομών να διατηρούν τις θέσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τόσο από τη βήμα του πρώτου διεθνούς συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, όσο και κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων στις 27 Ιουνίου για τον ετήσιο απολογισμό του υπουργείου ανέφερε ότι ήρθε η ώρα της νομοθετικής παρέμβασης και της εξέτασης των δύο πρότυπων προτάσεων που έχουν υποβληθεί από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΑΒΑΞ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και την οδική σύνδεση Ελευσίνα-Οινόη.
Σχετικά με τις αλλαγές ο υφυπουργός ανέφερε ότι θα αλλάξει η Επιτροπή Αξιολόγησης των Πρότυπων Προτάσεων, καθώς όπως σχολίασε δε γίνεται οι προτεινόμενοι από τους ιδιώτες διαγωνισμούς να αξιολογούνται από τον ίδιο και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών. Για αυτό το λόγο θα προταθεί η αξιολόγηση να γίνεται από άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες.
Μία ακόμα αλλαγή που αναμένεται να υπάρξει στο πλαίσιο των Προτάσεων αυτών είναι και ο τρόπος χρηματοδότησης και δημοπράτησης, καθώς εξετάζεται τα προτεινόμενα έργα να χρηματοδοτούνται από τους ιδιώτες, δηλαδή να δημοπρατούνται ως ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις και η αξία τους να ξεπερνά τα 200 εκατ.€.
Επομένως από αυτά εξαιρούνται τα δημόσια έργα για τα οποία απαιτούνται πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, και το ΕΣΠΑ.
Στο συρτάρι για περισσότερο από ένα χρόνο οι Πρότυπες Προτάσεις – Τι αφορούν ακριβώς
Ο νόμος των Προτύπων Προτάσεων έχει ψηφιστεί από το Μάρτιο του 2022 και τα δύο έργα που έχουν προταθεί έχουν υποβληθεί έως την άνοιξη του 2023. Ωστόσο σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Ταχιάος το μόνο που είναι σε θέση να γνωρίζει η ηγεσία του υπουργείο είναι οι τίτλοι των δύο φακέλων και όχι το περιεχόμενο τους.
Αυτές αφορούν δύο έργα που θα δώσουν μία σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό της Αττικής καθώς οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν δώσει τη δική του απάντηση για την τριπλή επέκταση της Αττικής Οδού, η οποία αποτελεί ξεχωριστό έργο από τη διαχείριση και τη λειτουργία του οδικού άξονα.
Πιο συγκεκριμένα τα έργα αυτά έχουν προταθεί από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- ΑΒΑΞ και αφορούν την επέκταση του οδικού άξονα προς τη Ραφήνα, το Λαύριο και το Ελληνικό με το τελευταίο έργο να κρίνεται άκρως απαραίτητο έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία λόγω των έργων που πραγματοποιούνται στο Ελληνικό.
Όσον αφορά τη δεύτερη πρόταση αυτή έχει προταθεί από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και έχει με την οδική σύνδεση της Ελευσίνας με τα Οινόφυτα. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του νέου αυτοκινητοδρόμου προβλέπει πως αυτός ξεκινά από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή Αγ. Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων, με μήκος περίπου 40 χλμ.
Πρόκειται για σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.
Διαβάστε επίσης
Μετρό Αθήνας: Καθυστερεί η Γραμμή 4 – Μετέωρος ο διαγωνισμός για τους νέους συρμούς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα