ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου τόνισε ότι η εταιρεία διαθέτει πλέον ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο στον κλάδο των παραχωρήσεων με τη συνεισφορά του στα δημόσια ταμεία της χώρας μας να ξεπερνά τα 6 δισ.€ και σε αυτό πρωταγωνιστούν η Αττική Οδός και η Εγνατία Οδός.
Σχετικά με το ποιο έργο θα ξεκινήσει πρώτο ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι αυτό θα είναι η λειτουργία και η συντήρηση της Αττικής Οδού. Επιβεβαίωσε, δε, όσα ανέφερε προ ημερών ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σχετικά με την καθυστέρηση της παραλαβής του οδικού άξονα, η οποία μεταφέρεται για τα τέλη του Α’ Τριμήνου του 2025. Ωστόσο, σχολίασε ότι ο Όμιλος είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να αναλάβει στο έργο και οι καθυστερήσεις οφείλονται στο Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι η παράδοση του έργου από την υφιστάμενη κοινοπραξία (Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ) θα γίνει κανονικά στις αρχές του Οκτωβρίου, αλλά το Δημόσιο θα χρειαστεί μερικούς μήνες για να την παραδώσει στο νέο παραχωρησιούχο και όπως έχει ήδη γράψει το mononews εξετάζεται να υπάρξει διαγωνισμός για τη συντήρηση του οδικού άξονα κατά τη διάρκεια του «νεκρού» χρόνου.
Όσον αφορά την έτερη παραχώρηση που είναι η Εγνατία Οδός και στην οποία έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μαζί με τη γαλλική EGIS ως ανάδοχος από τον Αύγουστο του 2021, ο κ. Περιστέρης σχολίασε ότι αποτελεί ένα πιο περίπλοκο project και εκτίμησε ότι η διαχείριση και η λειτουργία θα ξεκινήσει εντός του Α΄Εξαμήνου του 2025.
Για την πιο «φρέσκια» παραχώρηση, δηλαδή το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου τόνισε ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται στο στάδιο του κλεισίματος και πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραδίδει τα έγγραφα για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ εκτίμησε ότι θα προχωρήσει σύντομα η συμβασιοποίηση και η εκκίνηση.
Επέκταση στη ΝΑ Ευρώπη – Στο στόχαστρο Ρουμανία και Βουλγαρία – Πώς προχωρά το Ελληνικό
Όσον αφορά την «επεκτατική» πολιτική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Όμιλος επιδιώκει να αναπτύξει και διεθνώς το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεών του. Πρώτος σταθμός θα είναι οι γειτονικές χώρες Ρουμανία και Βουλγαρία με την εύλογη αξία των έργων να ανέρχεται σε πρώτη φάση στα 3 δισ. €.
Σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα του Ομίλου σε αυτές τις δύο χώρες υπάρχουν ευκαιρίες για ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις καθώς έχουν ξεκινήσει οι κουβέντες για αυτά τα έργα, ενώ πρόσθεσε ότι η τελευταία σταθερή κυβέρνηση της Βουλγαρίας είχε κάνει μία πολύ καλή προετοιμασία για να ωριμάσουν οι παραχωρήσεις.
Για το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο στη χώρα στο οποίο συμμετέχει ο Όμιλος, δηλαδή το Ελληνικό, ότι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει για το καζίνο και πως η πολεοδομική άδεια θα εκδοθεί στο Α’ Τρίμηνο του 2025 με αποτέλεσμα το έργο να έχει παραδοθεί εντός του 2028 ή του 2029.
Ωστόσο, ανέφερε ότι το έργο αυτό θα πιέσει αρκετά το ήδη βεβαρημένο κυκλοφοριακό, γεγονός και το οποίο δείχνει την ανάγκη για τα έργα της επέκτασης της Αττικής Οδού. Σε σχετικό ερώτημα για τις πρότυπες προτάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν την τριπλή επέκταση της Αττικής Οδού (Ραφήνα, Λαύριο και Ελληνικό) αλλά και τη σύνδεση Ελευσίνα-Οινόφυτα που έχει προτείνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Περιστέρης απάντησε ότι το υπουργείο υποδομών δεν έχει αξιολογήσει καν τους φακέλους που έχουν κατατεθεί από την άνοιξη του 2023.
Διαβάστε επίσης
Γιώργος Περιστέρης: Πάνω από 700 εκατ. ευρώ η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2028
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επιστροφή κεφαλαίου €0,25/μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα