Ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των αντιπάλων του και κέρδισε σ’ έναν αγώνα όπου δεν είχε το ταχύτερο μονοθέσιο.
Το Ισπανικό GP είχε συγκλονιστική εξέλιξη που δεν μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος κοιτώντας απλά τη διαφορά ανάμεσα στη σειρά εκκίνησης και στη σειρά τερματισμού. Ειδικά καθότι Mercedes και Ferrari τερμάτισαν ακριβώς στις θέσεις από τις οποίες εκκίνησαν ενώ οι δυο πρώτοι απλά άλλαξαν θέσεις μεταξύ των.
Ο Φερστάπεν ίδρωσε για να κερδίσει και ήταν κατόρθωμα για το Νόρις ότι έχασε παρότι είχε με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο όπως προκύπτει από την ανάλυση του αγώνα.
Ο οδηγός της Red Bull πέτυχε μια σημαντική νίκη στο Grand Prix της Ισπανίας, χάρη σε μάχες τροχό με τροχό στην εκκίνηση, πρώτα με το Νόρις και μετά με το Ράσελ Ο Ολλανδός έκανε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Αυτή ήταν η 61η νίκη του Verstappen και η τέταρτη σε αυτή την πίστα, όπου πριν από οκτώ χρόνια πήρε την παρθενική του νίκη στη Formula 1.
Για τη Red Bull, είναι η 120η νίκη, η έβδομη από τους δέκα αγώνες αυτής της σεζόν και αυτοί οι αριθμοί σημαίνουν ότι ο Ολλανδός είναι υπεύθυνος για λίγο πάνω από το μισό του συνολικού αριθμού νικών της ομάδας.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράσελ να στρίβει πρώτος παρότι εκκινούσε 4ος. Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε μια κακή εκκίνηση του Χάμιλτον και ένα τζαρτζάρισμα ανάμεσα στους Νόρις και Φερστάπεν που εκκινούσαν από την πρώτη σειρά. Ο Ράσελ πήρε το slipstreaming κινήθηκε διαγώνια και έστριψε πρώτος.
Πίσω του ο Φερστάπεν κράτησε τη 2η θέση και στο 2ο γύρο πέρασε μπροστά. Από κει και πέρα ο Ολλανδός είχε την ταχύτητα ν’ ανοίξει μια διαφορά ασφαλείας της τάξεως των 3 δευτερολέπτων.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα C3 οπότε ο χορός των πιτ στοπ άνοιξε πριν τον 20στο γύρο. Ο Ράσελ που ήταν 2ος και κρατούσε πίσω του το Νόρις μπήκε στον 15ο γύρο, o Χάμιλτον στον 16ο γύρο και ο Φερστάπεν αντέδρασε μπαίνοντας στον 17ο.
Αντίθετα ο Νόρις έμεινε έξω άλλους 6 γύρους ως τον 23ο γύρο χάνοντας αρκετά δευτερόλεπτα. Όλοι οι οδηγοί έβαλαν τη μέση γόμα για το δεύτερο μέρος. Ο Νόρις βγήκε 7ος και κατάφερε να ανέβει 2ος εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της McLaren.
Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ καθυστέρησε με τη Ferrari να μπει στα πιτ μπήκε στον 24ο γύρο. Ήταν μια προσπάθεια της Ιταλικής ομάδας να διαχωρίσει τους δυο οδηγούς για να μην έχουν άλλες μάχες στην πίστα καθώς η πρώτη στον 2ο γύρο κατέληξε σε επαφή.
Εν τέλει ο Ισπανός αναγκάστηκε ν’ αφήσει το Μονεγάσκο οδηγό να περάσει προς το τέλος καθώς έβαλε τη σκληρή γόμα στο τελευταίο μέρος ενώ ο Λεκλέρκ τη μαλακή. Το ίδιο λάθος έκανε και ο Ράσελ έτσι έχασε την 3η θέση από το Χάμιλτον.
Προς τιμήν του ο Φερστάπεν παραδέχτηκε ότι κέρδισε παρότι δεν είχε το ταχύτερο μονοθέσιο: «Η κούρσα κρίθηκε ουσιαστικά στην αρχή, όταν πήραμε την πρωτοπορία στον 2ο γύρο και ανοίξαμε σιγά-σιγά την διαφορά.
Πρέπει να πούμε πως ο Λάντο και η McLaren ήταν πολύ, πολύ γρήγοροι σήμερα. Ακολουθήσαμε μια επιθετική στρατηγική και τελικά αποδείχθηκε επιτυχημένη στο τέλος».
Από την πλευρά του ο Νόρις συμπλήρωσε: «Δεν θα μπορούσαμε [να κερδίσουμε], έπρεπε να το είχαμε κάνει. Έκανα κακή εκκίνηση. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτο σήμερα, σίγουρα ήμασταν οι πιο γρήγοροι.
Πολλά θετικά, ένα αρνητικό αλλά αυτό τα κατέστρεψε όλα. Μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα γιατί το μονοθέσιο ήταν φοβερό. Πρέπει να ξαναδώ την εκκίνηση, δεν ξέρω τι έκανα λάθος. Συγχαρητήρια στη Red Bull και τον Mαξ, αλλά είναι κρίμα που χάσαμε, πολύ απογοητευτικό.
Η Αυστρία και η Αγγλία που ακολουθούν είναι δύο από τις αγαπημένες μου πίστες, απλά πρέπει να βελτιώσω μερικά πράγματα.”
Ο Λιούις Χάμιλτον που ανέβηκε μετά από καιρό στο βάθρο πρόσθεσε: «Ήταν μια καλή μέρα, ένα καλό σαββατοκύριακο γενικά, οπότε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα.
Η στρατηγική και οι αλλαγές ελαστικών ήταν άψογες. Όπως και ο Λάντο, έκανα μια πολύ κακή εκκίνηση, με αποτέλεσμα να χάσω έδαφος από τις Ferrari.
Δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να κρατήσουμε τους δυο πρώτους, αλλά σίγουρα δεν θα ήμασταν τόσο πίσω. Το να χρησιμοποιήσω σκληρά ελαστικά δεν ήταν ποτέ επιλογή για μένα σήμερα».
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν διεύρυνε τη διαφορά του στους 69 βαθμούς από τη δεύτερη θέση στην οποία ανέβηκε ο Λάντο Νόρις. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Red Bull έχει διαφορά 60 βαθμών από τη Ferrari. Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 30/6 το Αυστριακό GP.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών είναι:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας