Περιεχόμενα
Πειραιώς: «Όχι» στην Τράπεζα Κύπρου
Στην πρόσληψη συμβούλου προκειμένου να πουλήσουν τις μετοχές που κατέχουν στην Τράπεζα Κύπρου, έχουν προχωρήσει το CarVal και το Caius, που κατέχουν αθροιστικά ποσοστό 15% των μετοχών της.
Η αξία τους ανέρχεται στα 358 εκατ. δολάρια.
Τo Βloomberg προ ημερών σε δημοσίευμά του τόνιζε ότι τα δύο funds προσέγγισαν, μεταξύ άλλων, την Alpha Bank προκειμένου να πωλήσουν τις μετοχές τους.
Από την πλευρά της Alpha Βank, ωστόσο, διαψεύδουν την πληροφορία.
Ο WISEMAΝ, όμως, πληροφορήθηκε ότι οι άνθρωποι των πωλητών πλησίασαν και την Τράπεζα Πειραιώς.
Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι η Πειραιώς ξεκαθάρισε από την αρχή τις προθέσεις της καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την απόκτηση του συγκεκριμένου ποσοστού.
Γιώργος Γιουρoύκος: Απειλητικό email
Αγαπητοί αναγνώστες, το mononews.gr πριν από λίγες εβδομάδες σας είχε αποκαλύψει το περιεχόμενο ενός email, που είχε σταλεί στους λογαριασμούς, μιας εκ των μεγαλύτερων εφοπλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα.
Αποστολέας ήταν εκπρόσωπος των Ναυτικών Δυνάμεων της Υεμένης (Χούθι), που προειδοποιούσαν την πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι θα χτυπήσει πλοίο της που εισέρχεται στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια.
Όμως προ ημερών, οι Χούθι απέστειλαν το ίδιο απειλητικό – τρομοκρατικό email και στην ναυτιλιακή Technomar Shipping του Γιώργου Γιουρούκου.
Να σημειωθεί ότι ο εκτός από την Technomar o Γιουρούκος είναι μέτοχος της επικεφαλής της εισηγμένης στη Νεα Υόρκη Global Ship Lease, εταιρεία η οποία συνεργάζεται στενά με τον πολυεθνικό κολοσσό ZIM, ισραηλινών συμφερόντων.
Τα περισσότερα πλοία της Global Ship είναι ναυλωμένα στη ΖΙΜ.
Ο κ. Γιουρούκος επικοινώνησε με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη προκειμένου να τους εκθέσει τα ζητήματα ασφαλείας της εταιρείας του που έχει έδρα την Αθήνα.
Όμως και τα δύο υπουργεία αγνόησαν τις ιδιαίτερα σοβαρές προειδοποιήσεις, δημιουργώντας έντονο προβληματισμό.
Στο email οι Xούθι αναφέρουν τα εξής:
«Οι Ναυτικές Δυνάμεις της Υεμένης θέλουν να σας ενημερώσουν ότι τα πλοία σας παραβίασαν την απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης σχετικά με την αποτροπή εισόδου πλοίων στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια στο τέταρτο στάδιο, ενώ τα πλοία της εταιρείας σας παραβίασαν την απόφαση και εισήλθαν στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια.
Ως εκ τούτου, θα επιβληθούν κυρώσεις σε όλα τα πλοία της εταιρείας σας και θα αποτρέψουν τη διεξαγωγή τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, της Αραβικής Θάλασσας και του Ινδικού Ωκεανού.
Στη συνέχεια, θα φέρετε την ευθύνη για τα αποτελέσματα της εισαγωγής των πλοίων της εταιρείας σε λίστα απαγόρευσης επειδή παραβίασαν τους κανόνες απαγόρευσης που επιβλήθηκαν.
Σε περίπτωση που τα πλοία σας συνεχίσουν να εισέρχονται στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια, όλες οι επιχειρήσεις που συνδέονται με την εταιρεία θα συμπεριληφθούν στη λίστα κυρώσεων.
Οι ένοπλες δυνάμεις που στοχεύουν ισραηλινά πλοία και εμποδίζουν άλλα πλοία να εισέλθουν στα λιμάνια του σφετεριστή της οντότητας του Ισραήλ από τη θρησκευτική, ανθρωπιστική και ηθική ευθύνη απέναντι στον καταπιεσμένο παλαιστινιακό λαό σε αυτό που εκθέτουν για μια άδικη πολιορκία με συγκλονιστική γενοκτονία έχουν γίνει από τον σφετεριστή του Ισραήλ.
Oντότητα, επίσης, στο πλαίσιο των κυρώσεων που επιβλήθηκαν ως αποτέλεσμα για όλα όσα έχουν κάνει για την επίθεση, την πολιορκία και την πείνα μέχρι θανάτου στη Γάζα, επιπλέον, διαπράττουν γενοκτονία για παιδιά, γυναίκες και τους υπόλοιπους Παλαιστίνιους άνθρωποι επιπλέον, αποτρέποντας τα τρόφιμα και τα φάρμακα.
Έτσι σας ενημερώνουμε ότι συμπεριλήφθηκαν όλα τα πλοία της εταιρείας στον κατάλογο απαγόρευσης στο πλαίσιο του προγράμματος κυρώσεων που συνδέονταν με εκείνα τα πλοία που εισήλθαν στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια».
Το θερμό καλοκαίρι της Βρεττού για την Attica
«Σπριντ» εν μέσω θέρους, κάνει η επικεφαλής της Attica Bank, η ικανότατη Ελένη Βρεττού, προκειμένου να είναι όλα έτοιμα για την αύξηση κεφαλαίου στην τράπεζα που έχει προσδιοριστεί για τις αρχές του φθινοπώρου.
Πρώτος κρίσιμος σταθμός η 16η Ιουλίου όπου θα διεξαχθεί η τακτική γενική συνέλευση της τράπεζας κι εκεί σίγουρα θα γίνουμε σοφότεροι ως προς τα επόμενα βήματα για τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα μετά τη συγχώνευση με την Παγκρήτια.
Στη γενική συνέλευση πιθανότατα θα έχουμε πιο ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την έκθεση της DBRS -η οποία είναι έτοιμη- σχετικά με τις κεφαλαιακές ανάγκες της τράπεζας, οι οποίες όπως έχει γράψει το mononews, υπολογίζεται γύρω στα 600 εκατ. ευρώ.
Το πόρισμα θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες και θα δώσει το σήμα για τα επόμενα βήματα.
Να σας θυμίσω ότι στις 28 Ιουνίου, δηλαδή την Παρασκευή, θα δοθούν στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα της τράπεζας για το τρίμηνο, οπότε δεν αποκλείεται να έχει δοθεί το πόρισμα της DBRS νωρίτερα, δηλαδή τα επόμενα 24ωρα.
Μόλις γίνουν γνωστά τα νούμερα της ΑΜΚ θα εκφραστούν ελεύθερα και οι μέτοχοι σχετικά με τη συμμετοχή τους, αν και οι πληροφορίες λένε ότι έχουν τη βούληση να προχωρήσουν.
Να θυμίσω ότι το ΤΧΣ διαθέτει το 72,5% της τράπεζας και θα πρέπει να εισφέρει γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Ο ΕΦΚΑ έχει ποσοστό 7,65%, η Παγκρήτια 5%, η Thrivest 4,4%, το ΤΜΕΔΕ 4%, και λοιποί μέτοχοι με ποσοστά κάτω του 5% έκαστος.
Βεβαίως η Thrivest Holdings των Μπάκου – Καϋμενάκου – Εξάρχου έχουν και το 44% στην Παγκρήτια Τράπεζα.
Ενδιαφέρουσα στη γενική συνέλευση θα είναι και η συζήτηση του 14ου θέματος για το οποίο στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «Έγκριση της λήξης της ένταξης της Τράπεζας στο ειδικό πλαίσιο των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 27Α του Ν.4172/2013».
Τι σημαίνει αυτό; Ότι λήγει η ένταξη της Attica Bank στο ειδικό πλαίσιο των διατάξεων για τον αναβαλλόμενο φόρο.
Γενικώς, μέχρι τη γενική συνέλευση της 16ης Ιουλίου θα έχουν μπει στις ράγες όλες οι διαδικασίες που αφορούν στην αύξηση κεφαλαίου και στη συγχώνευση με την Παγκρήτια.
Θερμό το καλοκαίρι για τη διοίκηση της Attica Bank, όμως, πρέπει να γίνουν όλα σωστά για να ολοκληρωθεί η δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα.
Σκυλακάκης «προσγειώνει» την αγορά για το υδρογόνο…
Σε πρόσφατο συνέδριο για το υδρογόνο καταγράφηκε μεγάλο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, σημαντική στήριξη από την Ε.Ε., εντυπωσιακή πρόοδος σε ερευνητικό επίπεδο, αλλά μάλλον αρνητικό κλίμα από τους Έλληνες ιθύνοντες.
Επιφυλακτικότερος όλων για το υδρογόνο ο υπουργός ΠΕΝ κ. Θόδωρος Σκυλακάκης. Με την ομιλία του «προσγείωσε άτσαλα» τους επιχειρηματίες της αγοράς, Έλληνες και ξένους, που ετοιμάζονταν να επενδύσουν στις τεχνολογίες για την παραγωγή υδρογόνου.
Είπε ο ΥΠΕΝ ότι «οι συνθήκες δεν είναι ώριμες, η χώρα δεν έχει συγκριτικό πλεονέκτημα στον τομέα (σ.σ. χρειάζεται φυσικό αέριο για την παραγωγή υδρογόνου) οπότε δεν θα δοθούν εθνικά κονδύλια για το υδρογόνο παρά μόνον για πιλοτικά έργα».
Αναφέρθηκε επίσης σε μελλοντική περίοδο για το καύσιμο όπου, πιθανόν, η τεχνολογία να έχει εξελιχθεί.
Παριστάμενος 45άρης μάνατζερ μεγάλου ενεργειακού ομίλου σχολίασε: «Δηλαδή, ζήσε Μαύρε μου, να φας το Μάη τριφύλλι…».
Ο παρακαθήμενός του όμως, βετεράνος καθηγητής Πολυτεχνείου, τον διόρθωσε: «Μην ξεχνάς αγαπητέ μου πως η Ελλάδα είναι η χώρα όπου ‘τα πάντα ρεί’. Αλλάζει ο υπουργός της ίδιας κυβέρνησης, αλλάζει άρδην και η πολιτική. Δεν είδες τι έγινε με το φόρο στα διυλιστήρια; Έφυγε ο Χάρης Θεοχάρης και μπήκε ο φόρος. Άλλωστε και ο κος Σκυλακάκης ξήλωσε μεθοδικά ένα σωρό αποφάσεις του προκατόχου του κου Σκρέκα…».
Ο 45άρης μάνατζερ, ως νεότερος, κούνησε με νόημα το κεφάλι του…
Και δεν ήμουν παρών στην κουβέντα για να τους πως, ως καλά πληροφορημένος wiseman ποιος (μάλλον) θα γίνει Επίτροπος εάν η Ελλάδα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο της Ενέργειας στην Κομισιόν…
Γιατί φορολογούνται τα MOH και ΕΛΠΕ
Βέβαια δεν ήταν θέμα Θεοχάρη, αλίμονο, θέμα κυβερνητικής απόφασης ήταν ο φόρος στα διυλιστήρια.
Να θυμίσω ότι ο, πρώην πλέον, υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, έλεγε στη Βουλή προ μηνών, ότι η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να επιβάλει τον φόρο στα κέρδη του 2022 και μόνο για εκείνη τη χρονιά.
Τώρα, ο Κωστής Χατζηδάκης και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ανακοίνωσαν την επιβολή του φόρου και για το 2023.
Για πρώτη φορά τα διυλιστήρια φορολογήθηκαν με συνεισφορά αλληλεγγύης για τα κέρδη του 2022 και το κράτος εισέπραξε περίπου 358 εκατομμύρια από τη Motor Oil και 304 εκατομμύρια από τη Helleniq Energy.
Το ΥΠΟΙΚ θα φορολογήσει τα κέρδη του 2023 με ελαφρώς περίπλοκο τρόπο: θα υπολογιστεί ο μέσος όρος κερδών της περιόδου 2018-2021, στο ποσό αυτό θα προστεθεί ένα 20%, το νέο ποσό θα αφαιρεθεί από τα κέρδη της χρήσης του 2023 και η διαφορά θα φορολογηθεί με 33%.
Η άσκηση αυτή θα βγάζει φόρο 155 εκατομμύρια για τη Helleniq Energy και 210 για τη Motor Oil. Σύνολο 365 εκατομμύρια ευρώ για τα κέρδη του 2023.
Τα δύο διυλιστήρια για τα υπερκέρδη του 2022 και του 2023 θα πληρώσουν επιπλέον φόρο πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Ο απόλυτος αιφνιδιασμός
Δεν γνωρίζω τι θα γίνει επισήμως, εάν δηλαδή θα υπάρξουν ανακοινώσεις-αντιδράσεις από τους δύο Ομίλους, αν και θεωρείται απίθανο.
Πάντως τα αφεντικά των δύο εταιρειών αιφνιδιάστηκαν πλήρως.
Κάποιοι «μουρμουρίζουν» για φιλελεύθερη κυβέρνηση και ένας παλαιότερος θυμήθηκε χαριτολογώντας την περιβόητη φράση του (παλαιού, παλαιότατου) ΣΕΒ επί εποχής του μακαρίτη Μαρινόπουλου, που κατηγορούσε για… σοσιαλμανία την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή (του Εθνάρχη, να εξηγούμαστε) και προσωπικά τον τότε ΥΠΟΙΚ τον αείμνηστο Παναγή Παπαληγούρα.
Μ.Μ.: Σοφόν το σαφές…
Ρώτησα άνθρωπο μέσα στο Μ.Μ. (Μέγαρο Μαξίμου) γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση που έφερε προσωρινό φρενάρισμα στο ΧΑΑ και πολλά ερωτηματικά.
Μου απάντησε: «Μα, εσύ με ρωτάς; Μας κατηγορούν για αναλγησία ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που τάζουν λαγούς με πετραχήλια χωρίς να αιτιολογούν που θα τα βρουν. Ο Κυριάκος (σ.σ. ο Πρωθυπουργός κος Μητσοτάκης) αποφάσισε έκτακτη οικονομική ενίσχυση για όσους συνταξιούχους, λόγω προσωπικής διαφοράς, δεν θα πάρουν λεφτά από τη νέα αύξηση των συντάξεων στις αρχές του 2025.
Από πού θα τα βγάζαμε τα κονδύλια αυτά; Ξέρεις πολύ καλά ότι το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο της ΕΕ δεν επιτρέπει έκτακτες παροχές, εκτός εάν αντιστοιχούν αποδεδειγμένα με ισόποσα έκτακτα έσοδα. Εμείς είμαστε υπεύθυνη κυβέρνηση, δεν είμαστε… Κασσελάκηδες να πετάμε μία παρόλα και να φεύγουμε Αμερική μετά! Δεν γινόταν αλλιώς και το ξέρεις…».
«Θα γίνει το ίδιο και με τις εταιρίες ενέργειας;» ρώτησα.
«Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, θα δούμε και τα έσοδα του καλοκαιριού από τουρισμό και εστίαση…» μου απάντησε.
Σοφόν το σαφές, λέω εγώ…
Μαζί Στάσσης – Βαρδινογιάννης για τα πράσινα συμβόλαια (PPAs) της Viohalco και της ΤITAN
Μου το μετέφερε άνθρωπος που ήταν στα «πηγαδάκια» της Γενικής Συνέλευσης της Motor Oil (ΜΟΗ) και είναι έγκυρο: ο Γιώργος Στάσσης και η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού θα αντλήσουν από το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ της Unagi, τα φωτοβολταϊκά τα οποία θα εξυπηρετούν τα «πράσινα» PPAs της ΔΕΗ με τις Viohalco (οικογένεια Στασινόπουλου) και TITAN (οικογένειες Παπαλεξόπουλου-Κανελλόπουλου).
Στην Unagi, συμπράττουν ως γνωστόν η ΔΕΗ με τη Motor Oil (ΜΟΗ).
Συγκεκριμένα, η θυγατρική της ΜΟΗ, η MORE εξαγόρασε πριν ένα χρόνο το 75% της Unagi, με το 25% να διατηρούν οι αδελφοί Γιώργος και Χρήστος Μανωλόπουλος, που ήταν οι αρχικοί μέτοχοι.
H Unagi ελέγχει το 51% των εταιρειών Baliaga, Pivot Solar και Teichio, στις οποίες το 49% ελέγχεται από τη ΔΕH Ανανεώσιμες.
Μέσω της Unagi, η MORE ελέγχει το 51% των τριών θυγατρικών για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ.
Να θυμίσω ότι Motor Oil (ΜΟΗ) και ΔEΗ συμπράττουν και στην εταιρεία Hellenic Hydrogen, με ποσοστά 51% και 49% αντίστοιχα.
Η πρώτη κοινή εμπορική κίνηση των δύο ομίλων πλέον είναι στα «πράσινο» PPA με τη Viohalco που αφορά σε ΑΠΕ 520 Μεγαβάτ και την ΤΙΤΑΝ στα 300 Μεγαβάτ.
Το νέο deal του Προκοπίου…
Αεικίνητος, πραγματικά, ο 78χρονος tycoon, Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος δεν σταματά να εκπλήσσει με τις επιχειρηματικές του κινήσεις.
Μετά την απόκτηση του 2% της Lamda Development και τις αποφάσεις για την ανάπτυξη ιδιωτικού πανεπιστημίου για τη ναυτιλία, γραφείων και κατοικιών στο Ελληνικό, μαθαίνω ότι ο Προκοπίου έκλεισε ένα ακόμη deal.
Συγκεκριμένα, η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία του πούλησε τέσσερα LNG carriers στη συνολική τιμή των 477,5 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για τα χωρητικότητας 149,700 cbm Clean Energy και Ob River (κατασκευής 2007), το Amur River (κατασκευής 2008) και το χωρητικότητας 155,000 cbm Arctic Aurora, που ναυπηγήθηκε το 2013.
Τα τρία πρώτα πλοία είναι ατμοκίνητα, ενώ το τέταρτο διαθέτει σύστημα πρόωσης με τριπλό ντιζελο-ηλεκτρικό σύστημα (TFDE).
Η Dynagas LNG Partners συμφώνησε να μισθώσει ξανά τα τέσσερα πλοία για περίοδο μεταξύ πέντε και δέκα ετών.
Το συνολικό ποσό των τόκων της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι περίπου 130 εκατ. δολάρια.
Μετά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης, η Dynagas LNG Partners μπορεί να αγοράσει πίσω τα πλοία από τη CDB Leasing έναντι συνολικού ποσού 95 εκατ. δολαρίων.
Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
…και η συμφωνία για 4 νέα πλοία από την Αγγελική Φράγκου
Βέβαια, η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες εφοπλιστές δεν σταματούν να εκπλήσσουν όλο τον κόσμο με τις κινήσεις τους.
Αυτή τη φορά η δυναμική Αγγελική Φράγκου φέρεται να έχει κάνει μια μεγάλη παραγγελία 4 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η συμφωνία της Navios Maritime Partners έγινε στη Νότια Κορέα με την HJ Shipbuilding & Construction. Ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι υπέγραψε συμφωνία νέας ναυπήγησης για δύο πλοία 7.900 teu στα 110 εκατομμύρια δολάρια το καθένα από μια ανώνυμη ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εταιρεία.
Το συμβόλαιο περιλαμβάνει επίσης συμφωνία για δύο επιπλέον πλοία που «δυνητικά αυξάνουν τη συνολική αξία της σύμβασης στα 600 δισεκατομμύρια KRW», ανέφερε το ναυπηγείο.
Η ναυτιλιακή αγορά βοά πάντως ότι πίσω από το deal βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου, μια από τις πλουσιότερες και ισχυρότερες προσωπικότητες στον χώρο του εφοπλισμού.
Ποιοι εφοπλιστές εξελέγησαν στο δ.σ. του Committee στο Λονδίνο
Και μιας και μιλάμε για εφοπλιστές να σας πληροφορήσω ότι από την περασμένη Πέμπτη το γνωστό Committee, δηλαδή οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου είχαν εκλογές για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου.
Ο Χαράλαμπος Ι. Φαφαλιός επανεξελέγη πρόεδρος ενώ αντιπρόεδρος Α’ επανεξελέγη ο κ. Κωνσταντίνος Καρούσης, αντιπρόεδρος Β΄ ο κ. Ιωάννης Μ. Λύρας και αντιπρόεδρος Γ’ ο Δρ. Νικόλας Π. Τσάκος.
Μέλη του συμβουλίου, με αλφαβητική σειρά, εξελέγησαν οι: Μπάζιλ Γουλανδρής, Δημήτρης Δραγάζης, Νικόλας Επ. Εμπειρίκος, Αντώνιος Κανελλάκης, Αλέξανδρος Κέδρος, Διαμαντής Ι. Λαιμός, Βασίλειος Ε. Μαυρολέων, Δημήτρης Μονιούδης, Αντώνης Παληός, Μιχάλης Παπαϊωάννου, Μιχάλης Γ. Πατέρας, Δημήτρης Σαρακάκης, Ανδρέας Τσαβλίρης, Νικόλας Α. Χατζηγιάννης, Αλέξανδρος Χατζηπατέρας, Ιωάννης Μ. Χατζηπατέρας.
Η «Περσεφόνη», η φωτιά στην Ύδρα και η εταιρεία
To θέμα του τριημέρου ήταν ασφαλώς η υπόθεση της θαλαμηγού «Περσεφόνη» λόγω της φωτιάς στην Ύδρα από βεγγαλικά που έπεσαν από το πλοίο.
Τα 13 μέλη του πληρώματος συνελήφθησαν και αντιμετωπίζουν τη βαριά κατηγορία του εμπρησμού πιθανότατα με δόλο, ενώ δεν έχουν συλληφθεί οι επιβάτες που είχαν ενοικιάσει τη θαλαμηγό.
Πρόκειται για 17 άτομα από το Καζακστάν, που έφυγαν από τη χώρα.
Η ενοικίαση της συγκεκριμένης θαλαμηγού κοστίζει τουλάχιστον 250 χιλιάδες δολάρια την εβδομάδα.
Το πλοίο έχει κατασχεθεί μέχρι να γίνει η σχετική έρευνα για το αν τελικά από τη συγκεκριμένη θαλαμηγό έπεσαν τα βεγγαλικά και άναψε η φωτιά στην Υδρα που κατέκαψε 300 στρέμματα.
Ψάχνοντας για την «Περσεφόνη», διαπιστώνει κανείς ότι βρίσκεται σε αρκετές ιστοσελίδες ενοικίασης θαλαμηγών.
Είδαμε π.χ. ότι βρίσκεται και στην ιστοσελίδα της εταιρείας Fraser που έχει γραφεία σε πολλές πόλεις, μεταξύ των οποίων και στην Αθήνα και λειτουργεί ως broker.
Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει πωλήσεις γιοτ αξίας άνω των 210 εκατομμυρίων ευρώ.
Τώρα τι να σας πω; Ότι φταίει το πλήρωμα, αν τελικά η θαλαμηγός ευθύνεται για τη φωτιά, κι όχι οι πελάτες – ενοικιαστές;
Πάντως, φαίνεται να υπάρχει συνέχεια στην υπόθεση αυτή θυμίζοντας τον… μύθο της Περσεφόνης που την ερωτεύτηκε ο Άδης…
Οι χρυσές ξαπλώστρες στη Μύκονο…
Αυτό που συμβαίνει είναι παρανοϊκό, όμως, εφόσον υπάρχει προσφορά και ζήτηση τότε ακόμη και οι συγκεκριμένες τιμές δεν θα πρέπει να μας ξενίζουν. Τι εννοώ; Έγινε πρόσφατα από το υπουργείο Οικονομικών ένας διαγωνισμός για την παραχώρηση παραλιών με σκοπό την εκμετάλλευσή τους, με ομπρέλες, ξαπλώστρες κ.λπ.
Μεταξύ των παραλιών που δόθηκαν ήταν και δύο τμήματα της παραλίας Καλό Λιβάδι. Με βάση τον πλειστηριασμό, για τμήμα παραλίας στο Καλό Λιβάδι, συνολικού εμβαδού 500 τ.μ. η αρχική τιμή εκκίνησης ήταν 120.000 ευρώ.
Ξέρετε πόσα έδωσε ο πλειοδότης; Προσέφερε 890.400 ευρώ και ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στην εταιρεία RED SEA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε. Σε άλλο τμήμα παραλίας στο Καλό Λιβάδι, συνολικού εμβαδού 500 τ.μ. πάλι η τιμή εκκίνησης ήταν 120.000 ευρώ και η υψηλότερη προσφορά 926.400 ευρώ υπεβλήθη από την εταιρεία VAQUEROS Ε.Ε.
Δηλαδή για δύο τμήματα της παραλίας το δημόσιο ζητούσε 240.000 ευρώ και θα εισπράξει περίπου 1,8 εκατ. ευρώ. Και το ερώτημα είναι πώς θα βγάλουν αυτά τα λεφτά οι εταιρείες μόνο με μίσθωση ξαπλώστρας και ομπρέλας; Ή μήπως θα «ξεφυτρώσει» κάποιο μπαρ, και μετά εστιατόριο κ.λπ.;
Ψάχνοντας βρήκαμε ότι η πρώτη εταιρεία έχει μοναδικό μέτοχο μια δικηγόρο Αθηνών, συστάθηκε στις 25 Μαΐου κι έχει 1.000 ευρώ μετοχικό κεφάλαιο… Να φανταστούμε εκπροσωπεί κάποιον αφανή επενδυτή…
Παράξενα πράγματα…
Κρίσιμη γενική συνέλευση για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν με την εταιρεία της αμυντικής βιομηχανίας, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και την προσπάθεια που γίνεται για να προχωρήσει το deal με μεγάλο όμιλο από την Τσεχία. Και το λέμε αυτό διότι το mononews έχει αναδείξει το θέμα και είχε μείνει στο γεγονός ότι, και με εντολή Μητσοτάκη, είχε δοθεί το πράσινο φως για να προχωρήσει η συμφωνία.
Τι μαθαίνουμε τώρα. Ότι μια γενική συνέλευση που είχε συγκληθεί δεν έγινε ποτέ διότι απουσίαζε ο βασικός μέτοχος, δηλαδή το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε η επαναληπτική γενική συνέλευση να γίνει στις 10 Ιουλίου κι αν υπάρξει και πάλι αδυναμία επίτευξης της απαρτίας θα πάει για τις 17 Ιουλίου.
Με βάση τα θέματα που θα συζητηθούν ενδιαφέρον είναι το 9ο και τελευταίο που αφορά στην «έγκριση συμφωνίας σύστασης κοινοπραξίας». Δηλαδή πρέπει η γενική συνέλευση να γίνει και να εγκριθεί η συμφωνία με τους Τσέχους της Czechoslovak Group (CSG) για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας (joint venture) στην οποία το 51% θα έχει το ελληνικό δημόσιο μέσω της ΕΑΣ και το 49% ο τσεχικός όμιλος.
Αν για κάποιο λόγο η γενική συνέλευση δεν προχωρήσει κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία η οποία έχει εγκριθεί και από το ΚΥΣΕΑ και από την Κομισιόν, μια συμφωνία που «ξεκλειδώνει» 83 εκατ. ευρώ για τα ΕΑΣ. Τα 50 εκατ. από τους Τσέχους και τα 23 εκατ. από κοινοτικά προγράμματα για την κατασκευή οβίδων και άλλων οπλικών συστημάτων.
Επίσης, στη γ.σ. θα συζητηθούν
- Λήψη μέτρων για την οικονομική εξυγίανση της εταιρείας σύμφωνα με το άρθρο 119 παρ.4 του ν.4548/2018.
- Αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με καταβολή μετρητών, ποσού δεκαεπτά εκατομμυρίων διακοσίων εξήντα δύο χιλιάδων εφτακοσίων είκοσι ενός ευρώ και πενήντα εννέα λεπτών (17.262.721,59 €), με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των μετόχων πλην του Ελληνικού Δημοσίου. Τροποποίηση του περί κεφαλαίου άρθρου 5 του Καταστατικού.
- Λήψη αποφάσεως για πώληση ακινήτου ιδιοκτησίας της εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (δ.τ. «ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ»), που βρίσκεται στη θέση «Μπερμπάτι» του Δήμου Οπουντίων Φθιώτιδος, πρώην περιφέρεια Μαρτίνου Λοκρίδος και σήμερα Δημοτική Ενότητα Οπουντίων του Δήμου Λοκρών της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδος.
Για να δούμε: Θα πάνε αυτή τη φορά οι εκπρόσωποι του υπουργείου Οικονομικών;
Ο Μυλωνάκης κάνει… μασάζ σε βουλευτές
Για τις γαλάζιες γκρίνιες μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και τον ανασχηματισμό σας έχω γράψει εκτενώς. Όπως και για τα γεύματα και τα δείπνα που οργανώνουν βουλευτές της ΝΔ προκειμένου να… στείλουν μήνυμα στο Μαξίμου μεταξύ παϊδακίων, σφυρίδας και κρασιού.
Οπως, μου λένε, πάντως, στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν κάνει «χαρτογράφηση» των γκρινιάρηδων βουλευτών και ήδη έχει πιάσει δουλειά ο Γιώργος Μυλωνάκης. Και η δουλειά του είναι ασφαλώς να κατευνάσει τις αντιδράσεις, τις μουρμούρες, τις μπηχτές και να σβήσει τις σπίθες πριν γίνουν φωτιά.
Πώς θα το κάνει αυτό; Δύσκολη δουλειά για το νέο υφυπουργό διότι δεν είναι κι εύκολο να… τάξεις κυβερνητικές θέσεις λίγες ημέρες μετά τον ανασχηματισμό. Ούτε βεβαίως να ζητήσεις «σιωπητήριο» χωρίς ανταλλάγματα.
Στους διαμαρτυρόμενους ή σφόδρα παραπονεμένους γαλάζιους βουλευτές το Μαξίμου συγκαταλέγει τον Νικήτα Κακλαμάνη, τον Μάριο Σαλμά, τον Δημήτρη Μαρκόπουλο, τον Νότη Μηταράκη, αλλά και τον Γιάννη Λοβέρδο που είπε για τους τενεκέδες της Κ.Ο. της ΝΔ και προκάλεσε θύελλα. Έπονται και κάποιοι Σαμαρικοί βουλευτές που επηρεάζονται από τις διαθέσεις του πρώην πρωθυπουργού.
Ο Γιώργος Μυλωνάκης, που έχει αναλάβει να κάνει το «μασάζ» στους βουλευτές θέλει με κάθε τρόπο να κλείσει τα μέτωπα μέσα στο καλοκαίρι ώστε στη ΔΕΘ η κυβέρνηση και η ΝΔ να εμφανιστεί με την καλύτερη εικόνα.
Και τι θα κάνουν Σαμαράς – Καραμανλής;
Και μην ξεχνάμε. Η ερχόμενη Δευτέρα 1η Ιουλίου πλησιάζει και τα μάτια και τα αυτιά του Μαξίμου θα είναι στραμμένα στο… Πολεμικό Μουσείο.
Εντάξει, πόλεμο δεν θα ξεκινήσουν οι Αντώνης Σαμαράς και Κώστας Καραμανλής που θα μιλήσουν σε εκδήλωση για το βιβλίο του Μανώλη Κοττάκη, όμως, θα έχουν ενδιαφέρον τα μηνύματα που θα στείλουν, όπως και το ποιοι θα βρεθούν εκεί.
Όσο κι αν στην κυβέρνηση λένε ότι δεν τους αφορούν τέτοιες συνάξεις και ομιλίες, ασφαλώς αγωνιούν για το τι θα μπορούσαν να πουν οι δύο πρώην πρωθυπουργοί.
Φοβούνται στο Μαξίμου μήπως το κόμμα μπει σε φάση εσωστρέφειας που θα ακυρώσει τις προσπάθειες που γίνονται τελευταία και τις παρεμβάσεις στην καθημερινότητα του πολίτη.
«Εμείς θα μιλάμε για παροχές και για αντιμετώπιση της ακρίβειας και κάποιοι θα βγουν στο αντάρτικο;», λένε κυβερνητικές πηγές.
Και ο βασικός φόβος είναι μήπως οι αιχμές που θα υπάρχουν στις ομιλίες Σαμαρά και Καραμανλή μονοπωλούν τα πρωτοσέλιδα και τις τηλεοπτικές εκπομπές, μαζί με τις φωτιές που καίνε τη χώρα, ενώ οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης δεν θα «παίζουν» πουθενά…
Πάντως, μαθαίνω ότι στην εκδήλωση της 1ης Ιουλίου θα έχει πολύ κόσμο αφού έχουν προσκληθεί πολλοί και από όλους τους πολιτικούς χώρους. Μέχρι και από τον ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι και τον Τσίπρα κάλεσαν…
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα