ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης προχώρησαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού, Θεόδωρος Σκυλακάκης και Όλγα Κεφαλογιάννη, για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της μαρίνας Αλίμου, τρία χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Το έργο της Άκτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική του Ελλάκτωρα, μπαίνει στην επόμενη φάση, καθώς η υπογραφή της ΚΥΑ ανοίγει το δρόμο για την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Η σύμβαση που υπογράφηκε ανάμεσα στην ΕΤΑΔ και την παραχωρησιούχο έχει διάρκεια 40 ετών (με δυνατότητα επέκτασης στα 50 έτη), ενώ η Reds έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου ώστε να καταστήσει τη μαρίνα μία από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου. Είναι γνωστό ότι στο χαρτοφυλάκιο του Ελλάκτωρα έχουν μείνει οι κλάδοι των παραχωρήσεων και των ακινήτων, έπειτα από την πώληση του Άκτωρα στην Intrakat.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 60 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που έχει ανέλθει στα 100 εκατομμύρια, εξαιτίας και του αυξημένου κατασκευαστικού κόστους. Η διοίκηση της μαρίνας Αλίμου έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων», που χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, χωρίς να έχει γινεί γνωστό αν το επενδυτικό σχέδιο εγκρίθηκε.
Σημειωτέον ότι το πέρας των εργασιών τοποθετούνταν στο τέλος του 2025, ωστόσο αυτός ήταν ο σχεδιασμός στην αρχή ανάληψης του έργου.
Η χωροθέτηση της νέας μαρίνας
Η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσεις τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης. Ο θαλάσσιος χώρος της μαρίνας εκτείνεται σε θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μέτρων, καθιστώντας τη μαρίνας τη μεγαλύτερη της Ελλάδας και των Βαλκανίων, με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς μήκους έως και 50 μέτρων.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη περίπου 18.500 τ.μ. θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που έχουν στόχο να την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Ο εμπλουτισμός του χερσαίου τμήματος της μαρίνας περιλαμβάνει νέες εμπορικές χρήσεις, καταστήματα, ξενοδοχείο και πύργο διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας.
Να σημειωθεί εδώ πως ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.
Το έργο ανάπλασης προβλέπει εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη μαρίνα. Πρέπει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας