ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Ρόλο διασώστη για το πρόγραμμα Πράσινα Ταξί, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να διαδραματίσουν οι Εθνική Leasing, Free Now και Sirec Energy.
Πρόκειται για το ZAP Taxi Club το οποίο παρέχει ένα σύνολο κινήτρων στους οδηγούς ταξί της Αττικής ώστε να αιτηθούν και να λάβουν την επιδότηση του υπουργείου υποδομών η οποία μαζί με την απόσυρση του παλαιού οχήματος μπορεί να φτάσει έως και τις 22.500 €.
Το βασικότερο ζήτημα στο οποίο έρχεται να απαντήσει το εν λόγω πρόγραμμα είναι το δίκτυο φορτιστών με τη Sirec Energy να αναπτύσσει ένα δίκτυο ταχείας φόρτισης στο λιμάνι Πειραιά, το Αεροδρόμιο και το ΟΑΚΑ με το τελευταίο να αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο Hub σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Ιδρυτής και Διευθυντής Επενδύσεων της εταιρείας, Λεωνίδας Βέργος.
Η πρόταση των τριών εταιρειών αφορά σε 1000 πράσινα ταξί σε πρώτη φάση και συνδυαστικά οι επενδύσεις θα διαμορφωθούν στα 50 εκατ. €.
Μάλιστα όπως ανέφερε ο κ. Βέργος στόχος είναι το πρόγραμμα να επεκταθεί στα 4.000 πράσινα ταξί με τις επενδύσεις να ξεπερνούν τα 200 εκατ. €.
Δεν πείθονται οι οδηγοί ταξί από την επιδότηση του υπουργείου Yποδομών
Το πρόγραμμα αυτό προσπαθεί να δώσει λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, το οποίο είναι το γεγονός ότι οι οδηγοί ταξί δεν έχουν πειστεί για τα πράσινα ταξί.
Μάλιστα, ο Γενικός Γραμματέας μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, που βρέθηκε χθες στην παρουσίαση του νέου προγράμματος, ανέφερε ότι έχουν υποβληθεί αιτήσεις από μόνο 200 οδηγούς, ενώ από αυτούς έχουν πάρει το τελικό πράσινο φως μόνο οι 35.
Τόνισε, δε, ότι τα χρονικά περιθώρια για την υπαγωγή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης είναι στενά, καθώς αυτό όντας ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης θα σταματήσει στα τέλη του 2025 και οι πόροι, που ανέρχονται στα 40 εκατ. €, θα χαθούν.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα χρηματοδότησης ξεκίνησε από τις αρχές του 2023 και η επιδότηση ανέρχεται στο 40% με το μέγιστο ποσό να διαμορφώνεται στα 17.500 € και με την απόσυρση φτάνει στα 22.500 € και μπορεί να αυξηθεί κατά 1.000 € για ειδικές ομάδες όπως τα ΑμεΑ, τις τρίτεκνες οικογένειες και τους νέους έως 29 ετών, ενώ επιδοτείται και η αγορά έξυπνου φορτιστή με 500 €.
Ωστόσο, παρά τη στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την ηλεκτροκίνηση και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, οι Έλληνες οδηγοί ταξί έχουν γυρίσει την πλάτη τους στο πρόγραμμα του υπουργείου.
Οι λόγοι της χαμηλής ανταπόκρισης συμπυκνώνονται στα εξής:
Το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι υψηλό καθώς η απόκτηση ενός πράσινου ταξί κυμαίνεται από 45.000 € και πάνω.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά μικρή, καθώς αυτή μαζί με τη χρήση του κλιματισμού μειώνεται στα 200 χλμ, με αποτέλεσμα να χρειάζεται φόρτιση κάθε 4-5 ώρες.
Το κόστος αγορά της μπαταρίας είναι απαγορευτικό
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι – Τι αφορά το πρόγραμμα
Οι δικαιούχοι συμμετοχής στο Leasing θα είναι οδηγοί που έχουν κάνει ήδη αίτηση στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί του υπουργείου υποδομών και έχουν πάρει το πράσινο φως.
Η διάρκεια του Leasing θα ανέρχεται στα τέσσερα με πέντε έτη, ενώ μαζί με το όχημα οι οδηγοί ταξί θα έχουν προπληρώσει καθημερινά τη φόρτιση για 250 χλμ, η οποία ανέρχεται στις 45 KWH και τα 22,5 €. Σημειώνεται ότι η φόρτιση αυτή θα αφορά τη μία εκ των δύο βαρδιών των ταξί και η συνολική χωρητικότητα των μπαταριών διαμορφώνεται στις 70 έως 85 KWh, δηλαδή στα 400 έως 600 χλμ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, θα κατασκευαστεί ένα δίκτυο ταχείας φόρτισης, δηλαδή θα απαιτούνται 20 λεπτά για την φόρτιση των οχημάτων σε δέκα περιοχές. Θα κατασκευαστούν 10 σημεία φόρτισης σε όλη την Αττικής και αυτά θα βρίσκονται στο Αεροδρόμιο, το OAKA το Λιμένα Πειραιά, το Κέντρο της Αθήνας,το σταθμός ΚΤΕΛ Κηφισού, καθώς και τα Βόρεια, Δυτικά και Νότια Προάστια.
Όσον αφορά τη σύμβαση με την Εθνική Leasing αυτό θα είναι 4ετίας και θα αφορά τα 100 χλμ/έτος ή 5ετίας με 75.000 χλμ/έτος και προσφέρονται επτά διαφορετικοί τύποι ηλεκτρικών ταξί (Skoda, Mercedes, VW, KIA, Hyundai, MG, BYD), ενώ με τη λήξη του Leasing το όχημα θα περνά στην ιδιοκτησία του οδηγού έναντι συμβολικού τιμήματος.
Διαβάστε επίσης
Ρωμοσιός κατά Μιτζάλη για τα εργοτάξια της Γραμμής 4
Αγία Παρασκευή: Το χρονικό του ναυαγίου με το νέο δημαρχείο – Αναζητεί ευθύνες ο Χαρδαλιάς
Αττική οδός: Εναλλακτικές για τη διαχείριση μέχρι το handover – Ενεργοποιούνται οι επεκτάσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα