O Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO της Deloitte, μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο της Capital Link και αναφερόμενος στις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλία επισήμανε: “Παρά τον ζωτικό ρόλο της στο παγκόσμιο εμπόριο, ως η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντική αστάθεια και κινδύνους, καθώς λειτουργεί σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και απρόβλεπτο περιβάλλον, αντιμετωπίζοντας ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών, τεχνικών, επιχειρησιακών και γεωπολιτικών προκλήσεων.

Σ’ αυτό το δυναμικό και συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο, το να βρίσκεσαι μπροστά από τις τάσεις του κλάδου και να κατανοείς τις προσδοκίες της αγοράς είναι ζωτικής σημασίας”.

1

Στη συνέχεια, ο Δ. Κουτσόπουλος, τόνισε ότι υπό αυτό το πρίσμα και αξιοποιώντας την εις βάθος γνώση μας για τον ναυτιλιακό κλάδο και τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, η Deloitte Ελλάδος διεξήγαγε έρευνα με στόχο να καταγράψει τις απόψεις των στελεχών της ναυτιλίας για τις τάσεις και τις προκλήσεις του κλάδου, οι οποίες θα διαμορφώσουν και το μέλλον του”.

Όπως αποκάλυψε η έρευνα συγκέντρωσε πάνω από 100 απαντήσεις από 10 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως, παρέχοντας πολύτιμες γνώσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, και συμβάλλοντας στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες.

Η έρευνα αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, ότι οι τρέχουσες γεωπολιτικές συνθήκες επηρεάζουν σημαντικά τη βιομηχανία, ενώ τα επιτόκια και η πρόσβαση σε χρηματοδότηση δεν αποτελούν πρόκληση αυτήν τη στιγμή.

Ως μια ισχυρή ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές του κλάδου, οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνεται ότι είναι πιθανό να συνεχίσουν να μεγαλώνουν τον στόλο τους. Στο μέτωπο της βιωσιμότητας και της ενέργειας, ο περιορισμός της ταχύτητας και η μετασκευή εμφανίζονται ως οι προτιμώμενες εναλλακτικές λύσεις για τη μετάβαση στο net zero, ενώ η μεθανόλη, τα βιοκαύσιμα και η αμμωνία αποτελούν τις κορυφαίες προτιμήσεις ως καύσιμο του μέλλοντος.

Από την άλλη, η έρευνα αποκάλυψε χαμηλή ετοιμότητα του κλάδου στην αντιμετώπιση των απειλών στον κυβερνοχώρο, στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την επανεκπαίδευση των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς.

Γίνεται επίσης προφανές ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς υπάρχει ανάγκη για υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής, και για επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό, με την προσέλκυση ταλέντων και την εκπαίδευσή τους σε νέες δεξιότητες.

Αυτοί οι δύο αναμένεται να είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες ανατροπής του ναυτιλιακού οικοσυστήματος, το οποίο διέπεται όλο και περισσότερο από αυστηρότερους κανονισμούς και απαιτήσεις βιωσιμότητας.”

Διαβάστε επίσης:

Οι Λιμενικοί σώζουν ζωές στη θάλασσα

EBE Πειραιά: Η υγιής επιχειρηματικότητα αρωγός στον περιορισμό ακρίβειας και κερδοσκοπίας

Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Εξασφάλισε δάνειο 30 εκατ. δολαρίων από την Macquarie