Ακραία καιρικά φαινόμενο επηρέασαν τον 92ο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Ρεκόρ θεατών (329.000) παρακολούθησε τον φετινό κλασικό αγώνα αντοχής.
Οι καταρρακτώδεις βροχές ανάγκασαν τον αλυτάρχη να εμπλέξει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Επιπλέον μπόρες με περίπου δύο ώρες να απομένουν στο ρολόι και κατά τις τελευταίες στιγμές του αγώνα έσπρωξαν τη μάχη για τη νίκη στα άκρα.
Η Ferrari κέρδισε για 2η συνεχή φορά στον πιο διάσημο και ιστορικό αγώνα αντοχής στον κόσμο, σημειώνοντας ένα κατόρθωμα που θα μείνει χαραγμένο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η 499P με το νούμερο 50 της Ferrari – AF Corse, τερμάτισε πρώτη μετά από 311 γύρους, υπό το θερμό χειροκρότημα των 329.000 θεατών που ήταν παρόντες (ρεκόρ για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans).
Ο Nicklas Nielsen, ο οποίος μοιράστηκε το κόκπιτ με τους Miguel Molina και Antonio Fuoco, οδήγησε το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Το θρίαμβο της Ferrari ολοκλήρωσε με την 3η θέση στο βάθρο ένα ακόμη 499P Hypercar, με το νούμερο 51 των Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi – νικητών της περασμένης χρονιάς.
Παρότι προηγήθηκαν για 72 γύρους τελικά στη πίστα της La Sarthe τελικά τερμάτισαν τρίτοι με διαφορά μόλις 36 δευτερόλεπτα πίσω από τους νικητές, ολοκληρώνοντας μια αξέχαστη μέρα για τους φίλους της Ferrari.
Αυτό το αποτέλεσμα ήταν καρπός άψογης ομαδικής εργασίας, που κράτησε τα δυο 499P της Scuderia στη μάχη για τη νίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η ομάδα βελτιστοποίησε την απόδοση των Hypercar και εφάρμοσε διαφορετικές στρατηγικές, ιδιαίτερα στις επιλογές ελαστικών, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα που σημαδεύτηκε από βροχή, με αποτέλεσμα η χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας να είναι εκτεταμένη, κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Αυτή είναι η 11η συνολική νίκη της Scuderia Prancing Horse στον κλασικό γαλλικό μαραθώνιο αντοχής και η δεύτερη συνεχόμενη νίκη της μετά τον θρίαμβο στις 11 Ιουνίου 2023 με το 499P νούμερο 51. Προηγούμενες νίκες σημειώθηκαν το 1949, 1954, 1958 και 1960 έως 1965. Το ρεκόρ του κατασκευαστή της Maranello στο Le Mans περιλαμβάνει επίσης 29 νίκες κατηγοριών, συνολικά 40 νίκες.
Θριαμβεύοντας στον 92ο, 24ωρο αγώνα του Le Mans και στο Grand Prix του Μονακό στη Formula 1, η Ferrari είναι ο πρώτος κατασκευαστής από το 1934 που ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε δύο από τους πιο διάσημους αγώνες στον κόσμο την ίδια χρονιά. Μαζί με τα 500 μίλια της Ινδιανάπολις, αυτοί οι δύο αγώνες αποτελούν το “Triple Crown of Motorsport”.Με τους 50 βαθμούς για τη νίκη, η Ferrari βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας Κατασκευαστών, εννέα βαθμούς πίσω από την Porsche.
Οι Fuoco, Molina και Nielsen είναι δεύτεροι στη βαθμολογία Οδηγών (εννέα βαθμούς πίσω από τους πρωτοπόρους), ενώ οι Pier Guidi, Calado και Giovinazzi είναι έκτοι.
Νικλάς Νίελσεν 499P #50: «Φανταστικό! Είναι πραγματικά ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Η νίκη φαινόταν πολύ δύσκολη για ένα μέρος του αγώνα, ακόμα και στο τέλος, όταν είχαμε πρόβλημα με την πόρτα.
Αλλά μετά όλα πήγαν καλά. Είμαι άφωνος. Είμαι πολύ περήφανος για όλους. Ο τελευταίος γύρος ήταν πολύ μεγάλος, αδύνατο να τον φανταστείς. Προσπαθούσα να αποφύγω οποιοδήποτε ρίσκο και να φτάσω στον τερματισμό όσο πιο γρήγορα γίνεται. Έπρεπε απλώς να διαχειριστώ το προβάδισμα».
Αντόνιο Φουόκο 499P #50: «Ήμασταν τέλειοι όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε πιστεύω ότι αξίζουμε αυτή τη νίκη. Το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο επειδή τερματίσαμε στο βάθρο μαζί με το #51. Η ατμόσφαιρα εδώ είναι πάντα απίστευτη, ξεκινώντας από την ημέρα των δοκιμών, όταν συναντάς τους οπαδούς με τις σημαίες της Ferrari.
Αυτές οι πτυχές μας δίνουν επιπλέον κίνητρο για να βγάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Ακόμα και κατά τη διάρκεια του αγώνα, τη νύχτα, με τη βροχή, ήταν υπέροχο να έχουμε μεγάλη προσέλευση κόσμου κατά μήκος της πίστας, στις εξέδρες. Είναι απίστευτο πόσο πάθος μπορείς να βιώσεις. Δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψουν αυτή τη στιγμή.»
Μιγκέλ Μολίνα 499P #50: «Δουλέψαμε σκληρά για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο. Θέλαμε αυτή τη νίκη για πολύ καιρό. Συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε την ευκαιρία να παλέψουμε για τη νίκη και τα δώσαμε όλα. Είμαι ενθουσιασμένος γιατί είναι η καλύτερη μέρα της αθλητικής μου καριέρας!»
Αλεσάντρο Πιέρ Γκουίντι 499P #51: “Άλλη μια φορά, η Ferrari ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο στο Le Mans. Έχουμε δείξει πόσο εξαιρετικό είναι αυτό το αυτοκίνητο κάθε φορά που ερχόμαστε εδώ. Θέλω να συγχαρώ τους άλλους οδηγούς: Έκαναν μια εξαιρετική δουλειά. Ο αγώνας μας ήταν δύσκολος, αλλά τελικά ανεβήκαμε στο βάθρο, οπότε το να έχουμε δύο Ferrari στο βάθρο είναι φανταστικό. Με τον ίδιο τρόπο, είναι εξαιρετικό να κερδίζουμε δύο χρόνια στη σειρά.”
Τζέιμς Κάλαντο 499P #51: “Είμαι πολύ χαρούμενος για τη Ferrari γιατί πήραν ακόμα μια νίκη στο Le Mans για δεύτερη συνεχή χρονιά. Είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Είμαι πολύ περήφανος για όλη την ομάδα και, προφανώς, για τα παιδιά του #50. Άξιζαν αυτή τη νίκη, είχαν απόδοση και συγκέντρωση όλη την εβδομάδα. Από την δική μας πλευρά, ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Ωστόσο, μιλάμε για βάθρο, το οποίο είναι ακόμα ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Η πρώτη και η τρίτη θέση για τη Ferrari δεν είναι κακός τρόπος για να τελειώσει μια μέρα στο Le Mans.”
Αντόνιο Giovinazzi 499P #51: “Τα μεγαλύτερα συγχαρητήρια πρέπει να δοθούν στη Ferrari για τη νίκη της στο Le Mans δύο χρόνια στη σειρά. Είμαστε μια φανταστική ομάδα που αξίζει τα πάντα αυτή τη στιγμή. Είναι κρίμα για εμάς στο 51 γιατί θα μπορούσαμε να τα πάμε καλύτερα. Αλλά είναι υπέροχο έτσι. Πήραμε ακόμα ένα βάθρο μετά από τη νίκη πέρυσι. Το να ανεβαίνεις σε αυτό το βάθρο εδώ είναι πάντα ένα υπέροχο συναίσθημα, ειδικά μετά από έναν αγώνα τόσο μακρύ και δύσκολο, με τη βροχή και τον συνεχώς μεταβαλλόμενο καιρό. Αυτό το αποτέλεσμα μας επιτρέπει να ξαναμπούμε στη μάχη για το πρωτάθλημα, που είναι το πιο σημαντικό που πρέπει να σκεφτούμε αυτή τη στιγμή”.
John Elkann, Πρόεδρος Ferrari: “Η πρώτη και η τρίτη μας θέση στο Le Mans είναι απόδειξη του πώς η ομαδική εργασία μας επιτρέπει να πετύχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω όλους όσους, κατά τη διάρκεια αυτών των εξαιρετικά δύσκολων 24 ωρών, επέδειξαν θάρρος και μεγάλη αποφασιστικότητα. Μου δίνει μεγάλη χαρά που, με το φετινό και το περσινό αποτέλεσμα, όλοι οι οδηγοί της Ferrari έχουν κερδίσει στο Le Mans – και μαζί τους όλη η Ferrari. Μόνο μια πολύ συνεκτική και αφοσιωμένη ομάδα θα μπορούσε να πετύχει αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα.”
Διαβάστε επίσης:
Αττική οδός: Κάηκε ολοσχερώς Supercar Koenigsegg CCX αξίας €3 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα