Η πισωκίνητη Μ2 αποτελεί σπονδή στο βωμό του drifter, αυτού που ψάχνει μια ακόμη καμπή για γλίστρημα, ένα ακόμη πέταλο για γύρισμα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για όσους γνωρίζουν την «τέχνη».
Η ανανεωμένη Μ2 παρουσιάζει αύξηση της απόδοσης κατά 15 kW/20 hp, με τον εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo να παράγει πλέον 353 kW/480 hp.
Η νέα BMW M2 εξελίσσει στο επόμενο επίπεδο τη φιλοσοφία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που περιλαμβάνει έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προαιρετικά) και την κλασική κίνηση στους πίσω τροχούς – μια μοναδική πρόταση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.
Σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις της, την προηγμένη φιλοσοφία που επιτρέπει την εξατομίκευση των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου και την τεχνολογία πλαισίου που είναι τέλεια ρυθμισμένη τόσο για καθημερινή οδήγηση όσο και για χρήση στην πίστα, η νέα M2 διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να στοιχειώσει τα όνειρα των πραγματικών οδηγών.
Η νέα BMW M2 θα κατασκευάζεται μαζί με τη νέα BMW Σειρά 2 Coupé στο εργοστάσιο San Luis Potosí του BMW Group στο Μεξικό από τον Αύγουστο του 2024.
Η Ευρώπη αναμένεται να απορροφήσει περισσότερο από το 40% των συνολικών πωλήσεων. Η πιο σημαντική μεμονωμένη αγορά θα είναι εκείνη των ΗΠΑ, ακολουθούμενη από αυτές της Γερμανίας, της Κίνας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιαπωνίας.
Η αναβαθμισμένη εκδοχή του κινητήρα που προορίζεται για τη νέα έκδοση του σπορ μοντέλου υψηλών επιδόσεων δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη γραμμική απόδοση ισχύος, που διατηρείται μέχρι τα υψηλότερα κλιμάκια του εύρους στροφών της μονάδας κίνησης και αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων M. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα μεταξύ 2.650 και 6.130rpm.
Στις εκδόσεις της νέας BMW M2 με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων η μέγιστη ροπή παραμένει στα 550 Nm. Όταν η ισχύς του εξακύλινδρου μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του στάνταρ οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, η ροπή φτάνει τα 600 Nm. Η αυξημένη μέγιστη ισχύ των 353 kW/480 hp του κινητήρα αποδίδεται στις 6.250rpm ενώ το όριο περιστροφής του φτάνει τις 7.200rpm.
Ο 3λιτρος κινητήρας της διαφέρει από εκείνον που χρησιμοποιούν οι BMW M3/BMW M4 σε μερικές μόνο λεπτομέρειες. Πετυχαίνει ισοδύναμες τιμές ισχύος με τις χειροκίνητες εκδόσεις της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M4 Coupé.
Εκτός από τους δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές, το έμμεσο intercooler και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, η τεχνολογία M TwinPower Turbo του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα περιλαμβάνει επίσης σύστημα ψεκασμού υψηλής ακρίβειας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS.
Ο κινητήρας διαθέτει επίσης μια σειρά από τεχνολογίες που υιοθετούνται στους αγώνες, με τον αντίκτυπό τους να γίνεται άμεσα διακριτός χάρη στην αστραπιαία απόκριση, την ικανότητα του κινητήρα να ανεβάζει απρόσκοπτα στροφές και την υψηλή του απόδοση κατά την οδήγηση σε πίστα.
Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν έναν εξαιρετικά άκαμπτο στροφαλοθάλαμο σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια, έναν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα χαμηλού βάρους, διάμετρο κυλίνδρων με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο και πυρήνα κυλινδροκεφαλής κατασκευασμένο με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Το ειδικό για μοντέλο M σύστημα ψύξης διασφαλίζει ότι τα εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης διατηρούν τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας ακόμη και υπό υψηλά φορτία. Το κύκλωμα λαδιού έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές καταστάσεις οδήγησης.
Η αντλία λαδιού, που ελέγχεται μέσω χαρτογράφησης, εξασφαλίζει αξιόπιστη παροχή λιπαντικού ακόμα και όταν αναπτύσσονται ακραίες διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις.
Ο κινητήρας συνεργάζεται στάνταρ με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic.
Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει την μεταβολή των χαρακτηριστικών αλλαγής των ταχυτήτων του κιβωτίου, παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διακριτών ρυθμίσεων.
Τόσο ο επιλογέας Μ στην τελευταία σχεδιαστική εκδοχή του όσο και τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν διαδοχικές παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής ταχυτήτων ανά πάσα στιγμή.
Οι οδηγοί που επιθυμούν να συνδυάσουν μια έντονα συναρπαστική εμπειρία απόδοσης με ακόμα πιο άμεση αλληλεπίδραση με το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορούν να επιλέξουν προαιρετικά το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτό συνοδεύεται από το Gear Shift Assistant, ένα σύστημα το οποίο ελέγχει πόσο γρήγορα εμπλέκεται η σχέση στο κιβώτιο προκειμένου να διασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στο κατέβασμα ταχυτήτων κατά το φρενάρισμα στις στροφές.
Η νέα BMW M2 σημειώνει χρόνο 4,0sec με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και 4,2sec με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων για επιτάχυνση από στάση ως τα 100km/h.
Η αύξηση της ισχύος γίνεται επίσης αντιληπτή κατά την επιτάχυνση 0 – 200 km/h, βελτιώνοντας τον σχετικό χρόνο κατά 0,6 δευτερόλεπτα τόσο στην περίπτωση της BMW M2 με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic (τώρα στα 12,9 δευτ.) όσο και σε εκείνη με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (τώρα στα 13,7 δευτ.).
Η τελική ταχύτητα είναι 250 km/h, αλλά μπορεί να αυξηθεί στα 285 km/h με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package.
Η δυναμική απόδοση ισχύος του κινητήρα υποστηρίζεται από έναν συναισθηματικά πλούσιο ήχο από τη μονάδα κίνησης που δημιουργεί το ειδικό σύστημα εξάτμισης M με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια.
Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Μ που είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις για βελτιωμένη παροχή αέρα ψύξης και υψηλή αεροδυναμική ισορροπία τονίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του δίθυρου αυτοκινήτου.
Η μεγάλη, οριζόντια μάσκα νεφρών της BMW και η διαιρούμενη σε τρία τμήματα κάτω εισαγωγή αέρα βελτιστοποιούν την ψύξη των εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης και των φρένων. Οι ειδικοί προβολείς LED είναι τοποθετημένοι προς τα εξωτερικά άκρα του εμπρόσθιου τμήματος. Αποτίοντας φόρο τιμής στις εμβληματικές BMW 02, διαθέτουν το καθένα έναν ενιαίο στρογγυλό προβολέα που παράγει τόσο τη χαμηλή όσο και τη μεγάλη δέσμη φώτων.
Τα LED σε σχήμα U στο κάτω άκρο των προβολέων επιτελούν χρέη φώτων ημέρας αλλά και φλας. Προαιρετικά διατίθενται τα Adaptive LED Headlights με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας BMW Selective Beam, High Beam Assistant και τα φώτα M Shadowline με σκούρα ένθετα.
Το προφίλ του μοντέλου υψηλών επιδόσεων διαμορφώνεται από τις κομψές γραμμές που αποτελούν σήμα κατατεθέν των coupé μοντέλων της μάρκας. Σε συνδυασμό με τις τονισμένες προεκτάσεις των μαρσπιέ και τους μυώδεις θόλους των τροχών, δημιουργείται μια compact δίθυρη σιλουέτα με έντονα σπορ χαρακτήρα.
Η νέα BMW M2 διατίθεται επίσης προαιρετικά με οροφή M Carbon, η οποία όχι μόνο μειώνει το βάρος του αυτοκινήτου κατά περίπου έξι κιλά, αλλά και αυξάνει την ευελιξία, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Στον πίσω μέρος της νέας BMW M2 δεσπόζει ένας σμιλεμένος διαχύτης που παραπέμπει σε αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Το σύστημα εξαγωγής περιλαμβάνει δύο ζεύγη απολήξεων, οι οποίες είναι τοποθετημένες σε μεγάλη απόσταση από τα άκρα του πίσω μέρους αποτυπώνοντας και οπτικά τα αγωνιστικά γονίδια της M2.
Οι διπλές απολήξεις φέρουν τώρα μαύρο φινίρισμα στάνταρ. Μαύρο χρώμα υιοθετούν επίσης οι επιγραφές Μ2 που βρίσκονται στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και στη μάσκα, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα αριστοκρατική εντύπωση με το ασημί χρώμα του περιγράμματος τους.
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να παραγγείλουν τη νέα BMW M2 σε τρία απλά χρώματα, πέντε μεταλλικές αποχρώσεις και έξι φινιρίσματα BMW Individual. Η διευρυμένη γκάμα περιλαμβάνει τις νέες προτάσεις Sao Paulo Yellow (απλό χρώμα) και τις μεταλλικές Fire Red, Portimao Blue και Skyscraper Grey.
Επιπλέον, η παλέτα φινιρισμάτων της BMW Individual για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει τώρα επίσης τα Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto και Twilight Purple.
Η νέα BMW M2 εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες ελαφρού κράματος M σε σχεδίαση διπλών ακτίνων και φινίρισμα Jet Black.
Η διάμετρος τους είναι 19 ίντσες στον μπροστινό άξονα και 20 ίντσες στον πίσω. Μια νέα προσθήκη στη λίστα επιλογών είναι οι ζάντες ελαφρού κράματος M, επίσης σε σχεδίαση διπλών ακτίνων και τις ίδιες διαστάσεις, αλλά με φινίρισμα Silver. Με το προαιρετικό πακέτο M Race Track, μπορούν να συνδυαστούν με ελαστικά πίστας.
Το τιμόνι, το σημαντικότερο σημείο που συνδέει τον οδηγό με το αυτοκίνητο, έχει σχεδιαστεί εκ νέου, προσδίδοντας μια φρέσκια εμφάνιση στο εσωτερικό του compact μοντέλου υψηλών επιδόσεων. Το στάνταρ δερμάτινο τιμόνι M της νέας BMW M2 διαθέτει τώρα στεφάνη με επίπεδο κάτω τμήμα και ακτίνες τροποποιημένες με ακρίβεια.
Η κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα δύο μπουτόν M για την επιλογή των ατομικά διαμορφωμένων ρυθμίσεων του οχήματος αποπνέουν έντονα την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου. Το τιμόνι M Alcantara διαθέτει την ίδια σχεδίαση και διατίθεται επίσης προαιρετικά.
Η λειτουργία θέρμανσης είναι προαιρετική και για τις δύο παραλλαγές του τιμονιού.
Τα προαιρετικά καθίσματα M Sport με δέρμα Vernasca διατίθενται τώρα κατόπιν παραγγελίας και σε μια δίχρωμη εκδοχή κόκκινου/μαύρου χρώματος. Επιπλέον, τα ελαφριά bucket καθίσματα M Carbon για τη νέα BMW M2 δεν διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το πακέτο M Race Track, αλλά τώρα και ως μεμονωμένη επιλογή.
Με επένδυση από δέρμα Merino, ηλεκτρική ρύθμιση πολλαπλών κατευθύνσεων, αφαιρούμενα προσκέφαλα και δυνατότητα προσθήκης ζώνης πολλαπλών σημείων, βελτιστοποιούν τόσο τα επίπεδα άνεσης του αυτοκινήτου όσο και τα αγωνιστικά του διαπιστευτήρια.
Το ειδικό περιεχόμενο Μ στην κυρτή οθόνη BMW Curved Display και το προαιρετικό BMW Head-Up Display ενισχύουν την σπορ αίσθηση στο cockpit.
Η πλήρως ενοποιημένη επιφάνεια των ψηφιακών οθονών – μια οθόνη πληροφοριών 12,3” και μια οθόνη ελέγχου 14,9” – δημιουργεί το υπόβαθρο για την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 8.5. Οι λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού ελέγχονται πλέον επίσης ψηφιακά.
Οι ρυθμίσεις θερμοκρασίας και εξαερισμού, η θέρμανση των καθισμάτων και – εφόσον υπάρχει – η θέρμανση του τιμονιού μπορούν τώρα να ελέγχονται στη νέα BMW M2 είτε μέσω αφής με μια ειδική επιλογή μενού στην κάτω περιοχή της οθόνης ελέγχου είτε μέσω φωνητικής εντολής με τη βοήθεια του BMW Intelligent Personal Assistant. Αυτή η ευρεία χρήση της ψηφιοποίησης έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του αριθμού των κουμπιών και των χειριστηρίων στο cockpit καθώς και μια νέα σχεδίαση για τον πίνακα οργάνων.
Τα νέα χειριστήρια ρύθμισης για τις περσίδες εξαερισμού στο κέντρο του ταμπλό και στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού επιτρέπουν τη ρύθμιση της κατεύθυνσης της ροής του αέρα με κινήσεις περιστροφής και ανάκλισης. Οι επενδύσεις στον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα της νέας BMW M2 διατίθενται στάνταρ σε χρώμα ματ Dark Graphite.
Προαιρετικά διατίθενται στοιχεία εσωτερικής επένδυσης σε Aluminium Rhombicle Anthracite, M Carbon Fibre ή στο νέο Fine Brushed Aluminium.
Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M2 περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σύστημα ηχείων HiFi, βάση ασύρματης φόρτισης καθώς και το σύστημα πλοήγησης BMW Live Cockpit Plus με BMW Maps. Η επίσης στάνταρ ενσωμάτωση smartphone επιτρέπει τη χρήση των Apple CarPlay και Android Auto.
Τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης που προσφέρονται ως βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνουν προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Cruise Control με λειτουργία πέδησης, λειτουργία Speed Limit Info με ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης, Lane Departure Warning και Park Distance Control με αισθητήρες στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Ανάμεσα στα προαιρετικά διαθέσιμα στοιχεία εξοπλισμού περιλαμβάνονται τα Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go και Parking Assistant Reversing Assistant.
Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει επίσης το Comfort Access, ηλεκτρικά συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή και σύστημα ήχου Harman Kardon Surround. Πέρα από το BMW Head-Up Display, το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional στη νέα BMW M2 περιλαμβάνει τώρα Augmented View στην οθόνη ελέγχου.
Διαβάστε επίσης: