ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ξεκινώντας από τις υποδομές ανέφερε ότι το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής είναι αρκετά μεγάλο και είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι πόροι της ΕΕ. Τόνισε ότι η χώρα μας έχει στη διάθεσή της 1 δισ. € από το Ταμείο Ανάκαμψης και τους εθνικούς πόρους, ενώ και το ΤΕΕ συνεισφέρει στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών. Πρόσθεσε, ωστόσο ότι χρειάζονται περαιτέρω πόροι από την ΕΕ καθώς μόνο τα έργα στη Θεσσαλία αναμένεται να κοστίσουν 3,5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά τις μεταφορές τόνισε ότι εκτιμάται έως το 2030 θα παράγουν το 40% των ρύπων και πρέπει να υπάρξει χρηματοδοτική ενίσχυση. Για τα έργα του υπουργείου ανέφερε ότι ήδη βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Στον κλάδο αυτό, όπως συνέχισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, προχωρά επίσης το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, ενώ έχει αποσταλεί στην Ευρώπη αίτημα για χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ και πιο συγκεκριμένα του Connecting Europe Facility II (CEF II) με την απάντηση να αναμένεται εντός του επόμενου μήνα.
Στις μεταφορές εκτιμάται ότι 2030 το 40% των εκπομπών θα είναι από αυτές. Χρειάζονται χρηματοδοτήσεις για να αντιμετωπιστεί.
Για κλιματική κρίση έχουμε 1 δισ. ευρώ από τα ΤΑ και εθνικούς πόρους. Πρωτοβουλίες με ΤΕΕ για ενίσχυση ανθεκτικότητας υφιστάμενων υποδομών. Πρέπει να υλοποιήσουμε νέα έργα και αντιπλημμυρικά.
Σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης ανέφερε ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό εργαλείο, το οποίο ωστόσο τελειώνει, αλλά υπάρχει μία καλή εκτέλεση του εθνικού προϋπολογισμού με αποτέλεσμα να δημιουργείται δημοσιονομικός χώρος.
Γ. Στασινός
Στον ρόλο των μηχανικών στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανασυγκρότηση της χώρας, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός, στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο “Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο”. «Είμαστε ο βασικότερος κλάδος για να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη στην χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Μηχανικοί και βιώσιμη ανάπτυξη είναι έννοιες ταυτόσημες».
Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες έτσι ώστε ακόμα και όταν υπάρχουν λιγότερα χρήματα να υπάρχουν δουλειές, και επενδύσεις, προκειμένου να μην ξαναζήσουμε τη δύσκολη δεκαετία», τόνισε.
Όπως είπε ο κ. Στασινός, «τα έργα πρέπει να γίνονται εντός χρονοδιαγράμματος. Πρέπει να δώσουμε μεγάλη ένταση και ενέργεια για την επίτευξη των στόχων».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε σε έργα που αφορούν τις γέφυρες, διαβάσεις και τον προσεισμικό έλεγχο δημοσίων κτιρίων. Όπως είπε το ΤΕΕ έχει ολοκληρώσει το εθνικό μητρώο υποδομών, ενώ απαιτείται αναζήτηση ικανοποιητικών πόρων αλλά και προγραμμάτων, για έργα συντήρησης.
Ο κ. Στασινός αναφέρθηκε στην διάβρωση των ακτών για τις οποίες, όπως είπε, απαιτούνται έργα ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, επισήμανε τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται εξαιτίας της γραφειοκρατίας και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ότι όσο δεν φτιάχνουν οι συνθήκες θα λείπουν συνεχώς χρήματα.
Τέλος, ο Γιώργος Στασινός αναφέρθηκε στη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού που έχει παράλληλα και πράσινο πρόσημο. Αναφερόμενος σε έργα που εξελίσσει το ΤΕΕ, όπως ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, η Ψηφιοποίηση των Αρχείων των Πολεοδομιών αλλά και το επικείμενο έργο για την ψηφιοποίηση της οριοθέτησης ρεμάτων, ο πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε ότι όχι μόνο ψηφιοποιούνται και βρίσκονται πλέον ηλεκτρονικά όσα ήταν κρυμμένα στο χαρτί αλλά παράλληλα εξοικονομούνται πόροι και μειώνεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Διαβάστε επίσης:
Ρέθυμνο: Πολύ υψηλή η πιθανότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς για αύριο Παρασκευή στον νομό
Τράπεζα Πειραιώς: Cloud Company of the Year για δεύτερη συνεχή χρονιά