Διπλή επίθεση από αέρα και θάλασσα, 75 ν.μ. νοτιοδυτικά της Hudaydah της Υεμένης δέχθηκε το πλοίο «TUTOR» ,σύμφωνα με αναφορές αραβικών ΜΜΕ που επικαλείται ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος .

Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, το χωρητικότητας 82,000 dwt bulker (κατασκευής 2022) ανήκει στην Livenza Shipping Inc (Ελλάδα) και διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται από την Evalend Shipping με έδρα την Αθήνα (Φιλελλήνων 21), συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη.

Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο και πλέει ακυβέρνητο, τονίζει ο Α. Νταλακογιώργος και προσθέτει:

“Στο σημείο που χτυπήθηκε δημιουργήθηκε άνοιγμα (ρήγμα) με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο.

Αργά χθες το βράδυ υπήρχε αναφορά ότι το πλοίο άρχισε να βουλιάζει, ενώ από την πυραυλική επίθεση υπήρξε τουλάχιστον ένας νεκρός Ναυτεργάτης!!

Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΕΝΕΝ αυτό είναι το 15ο πλοίο ελληνικών συμφερόντων που έχει γίνει στόχος επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στα δυο από αυτά, στο ένα υπήρχαν 3 νεκροί και ένας τραυματίας και το δεύτερο βούλιαξε με το πλήρωμα να το έχει εγκαταλείψει χωρίς θύματα.

Από την έναρξη της πολεμικής αντιπαράθεσης στην Μέση Ανατολή, την στρατιωτική εισβολή του Ισραήλ στην παλαιστινιακή Γάζα και το μακελειό με νεκρούς παιδιά – γυναίκες και αμάχους, οι Αντάρτες Χούθι σε ένδειξη αλληλεγγύης για την σφαγή των Παλαιστινίων έχουν εγκαινιάσει επιθέσεις ενάντια σε εμπορικά πλοία που διαπλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Βασικός τους στόχος είναι τα πλοία ισραηλινών συμφερόντων και αυτά που έχουν προορισμό ή έχουν αναχωρήσει από ισραηλινά λιμάνια.

Οι μεγαλύτεροι διεθνείς ναυτιλιακοί κολοσσοί έχουν εδώ και καιρό εγκαταλείψει τα δρομολόγια των πλοίων τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας επιλέγοντας τα ταξίδια από το νότιο άκρο της Ν. Αφρικής”.

Τέλος, ο Α. Νταλακογιώργος, διατυπώνει τις προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται:

– Να σταματήσουν τα ταξίδια του θανάτου ελληνικών – ελληνόκτητων πλοίων στην επικίνδυνη και εμπόλεμη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.

– Υπογραφή ειδικής ΣΣΕ με την κατοχύρωση του απόλυτου δικαιώματος των Ναυτεργατών για παλιννόστηση με έξοδα των εφοπλιστών σε όλες τις εμπόλεμες ζώνες.

– Να μην αναχωρήσει η φρεγάτα «ΨΑΡΑ» για την Ερυθρά Θάλασσα.

– Κανένας Ναυτεργάτης – Ναύτης – Αξιωματικός και Υπαξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού έξω από τα σύνορα μας για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και τους σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ.

Διαβάστε επίσης:

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Μάιο

Γιάννης Στουρνάρας – Ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση: «Ούτε βήμα πίσω στις μεταρρυθμίσεις»

Ποσειδώνια 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με 2.038 εκθέτες από 81 χώρες