• Οικονομία

    Φωκίων Καραβίας (Eurobank) στο ΣΕΤΕ: Το να ανάγουμε σε καθολικό πρόβλημα τον «υπερτουρισμό» είναι αυτοκαταστροφικό

    • NewsRoom
    Φωκίων Καραβίας, CEO Eurobank στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ

    Φωκίων Καραβίας, CEO Eurobank στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ


    Αναφορά στον τουριστικό κλάδο και την συνολική του συμμετοχή στο ΑΕΠ έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Φωκίων Καραβίας κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην 32η Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ.

    Τόνισε πως η Eurobank ως στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ και του ελληνικού τουρισμού είναι ιδιαίτερα ευτυχείς που στήριξε αυτή την πορεία.

    Ο κ. Φωκίωνας Καραβίας ανέπτυξε την άποψη του ότι η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα «υπερτουρισμού» και το να το αναγάγουμε σε καθολικό πρόβλημα είναι αυτοκαταστροφικό. Αναφερόμενος σε αυτά που ο ίδιος θεωρεί πραγματικά ζητήματα μίλησε για προβλήματα υποδομών, που ευτυχώς μπορούν να λυθούν από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Τέλος ο κ. Καραβίας τόνισε πως η Eurobank ως στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ και του ελληνικού τουρισμού πάντοτε θα τους υποστηρίζει με τεχνογνωσία, χρηματοδότηση και κεφάλαια «Με εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές, με ιδιωτικές πρωτοβουλίες από εσάς και με τη δική μας συμβολή ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να υποδεχτεί περισσότερους επισκέπτες».

    Ολόκληρη η ομιλία του κ. Καραβία: 

    «Αγαπητοί μας εταίροι του τουριστικού κλάδου,
    Το να πω ότι ο τουρισμός είναι ο κλάδος που στήριξε τη χώρα στην κρίση θα ήταν πλεονασμός. Όπως επίσης είναι γνωστό, ότι τώρα καταγράφει διαδοχικά ρεκόρ – με την συνολική συμμετοχή του στο ΑΕΠ σε ιστορικά υψηλά. Ιδιαίτερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος που θα έχει συνέχεια.

    Ενώ το 2009, τα 4στερα και 5στερα ξενοδοχεία ήταν το 15% του συνόλου, σήμερα αυτά έχουν ξεπεράσει το 25%. Διεθνή brands έρχονται στη χώρα μας για πρώτη φορά. Και ελληνικά brands επεκτείνονται ή σχεδιάζουν την επέκτασή τους εκτός συνόρων.

    Στη Eurobank, ως στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ και του ελληνικού τουρισμού είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που στηρίξαμε αυτή την πορεία. Ο τουρισμός είναι και παραμένει βασικός πυλώνας της οικονομίας μας.

    Τα ζητήματα σήμερα είναι διαφορετικής τάξης. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της επιτυχίας. Το 2010 η Ελλάδα υποδέχθηκε 15 εκατομμύρια επισκέπτες. Πέρυσι άγγιξαν τα 33 εκατομμύρια. Φέτος, περιμένουμε άλλη μια χρονιά-ρεκόρ. Η διαχείριση μιας τέτοιας μεταβολής -εκτιμώντας μάλιστα ότι θα είναι μόνιμη και έχουμε στόχο η εισροή να αυξηθεί περαιτέρω- δεν είναι εύκολη.

    Μήπως δεν αντέχουμε την επιτυχία, λες και η Ελλάδα έχει να επιδείξει πολλές αντίστοιχες. Βλέπουμε πάντοτε τη σκοτεινή πλευρά? Παρατηρώ ότι αναπτύσσεται ένας δημόσιος διάλογος γύρω από το λεγόμενο «υπερτουρισμό».

    Δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει τέτοιο ζήτημα. Ίσως ένας ή δύο προορισμοί, σε σχέση με κάποια συγκεκριμένη μορφή προσέλευσης τουριστών. Αλλά να το ανάγουμε σε καθολικό πρόβλημα είναι εκτός από ανακριβές, και αυτοκαταστροφικό.

    Υπάρχουν ζητήματα; Ασφαλώς. Έχουμε πρόβλημα υποδομών. Χρειαζόμαστε γρήγορα μαζικές επενδύσεις σε κρίσιμες υποδομές. Ευτυχώς υπάρχουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και τα άλλα ευρωπαϊκά κονδύλια, αν τα αξιοποιήσουμε πλήρως και με σωστή στόχευση για το μέγιστο θετικό αντίκτυπο.

    Χρειάζεται ρύθμιση ορισμένων πτυχών και να επιταχύνουμε τα πολλά σημαντικά βήματα που έχουν ήδη γίνει, με δική σας κυρίως πρωτοβουλία, για την μετάβαση σε ένα βιώσιμο μοντέλο φιλοξενίας, με προτεραιότητα στην περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία. Θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις.

    Είμαστε εδώ, πάντοτε στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ και του ελληνικού τουρισμού, για να τις υποστηρίξουμε με τεχνογνωσία στη χρηματοδότηση και με κεφάλαια. Με εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές, με ιδιωτικές πρωτοβουλίες από εσάς και με τη δική μας συμβολή ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να υποδεχτεί περισσότερους επισκέπτες,

    να τους προσφέρει ακόμη καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία και να στηρίξει μακροπρόθεσμα και βιώσιμα την ευημερία στην Ελλάδα – δεν χρειάζεται μιζέρια, χρειάζεται να στηρίξουμε τους πρωτοπόρους της μετάβασης στο τουριστικό προϊόν του μέλλοντος, που μπορεί να ταυτιστεί με την Ελλάδα.»

    Διαβάστε επίσης:

    Πετρελαϊκοί κολοσσοί εναντίον Μπάιντεν για το «πράσινο» σχέδιό του – Αγωγές και διαμαρτυρίες

    Ευρωεκλογές: Πώς η ακροδεξιά κέρδισε έδαφος στη νεολαία της ΕΕ

    ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Μάιο



    ΣΧΟΛΙΑ