• AUTO

    Οδηγούμε τη Mercedes E 300e


    Επαναφορτιζόμενη λιμουζίνα με χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου και κορυφαία ποιότητα κύλισης, χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα.

    Η Mercedes E Class παραμένει στα μάτια μου το απόλυτο αυτοκίνητο για ταξίδι (άντε μαζί με την S Class και τα αντίστοιχα 5series και 7series της BMW). Η επαναφορτιζόμενη έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 100km χάρη στη μπαταρία των 25.4kwh. Η υβριδική αυτή μηχανή είναι ίδια μ’ αυτή που δοκιμάσαμε  στην νέα επαναφορτιζόμενη C-Class. Διαθέτει δίλιτρο τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο, κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει 204PS/6.100rpm και 320 Nm ροπής, σταθερά από 2.000 – 4.000rpm. Συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 95KW (129PS) και 440 Nm ροπής. H συνδυαστική ισχύ που φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων ανέρχεται σε 313PS και 550 Nm ροπής.

    Με επιδόσεις καταιγιστικές (0-100 σε 6.4sec, τελική 234km/h) κινείται γρήγορα παρά το βάρος των 2.2tn χάρη κυρίως στη σταθερή ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα. Προφανώς δεν υπάρχει η παραμικρή υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού, τα προσπεράσματα γίνονται πλέον με ταχύτητα…ηλεκτρική. Με μπαταρία χωρητικότητας 25.4 kWh, η νέα plug-in υβριδική Ε300e μπορεί να καλύψει με ευκολία 100 km ηλεκτρικά. Οι χαρτογραφήσεις βοηθούν τον οδηγό να εξοικονομήσει ενέργεια ειδικά η επιλογή Hybrid. Αξίζει να τονίσουμε πως στο πρόγραμμα Sport το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται ενώ στο Individual μπορείς να παραμετροποιήσεις κατά το δοκούν την απόκριση στο γκάζι, την αίσθηση του τιμονιού, την απόσβεση της ανάρτησης και άλλα.

    Η E-Class παρά τον όγκο και το βάρος της είναι ευκολοδήγητη και φιλική. Το τιμόνι της, είναι ακριβές, εμπνέει σιγουριά και αποκτά πιο σφιχτή αίσθηση όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Τα φρένα λόγω ανάκτησης ενέργειας απαιτούν μια εξοικείωση, είναι όμως θέμα χρόνου, όχι αποτελεσματικότητας. Αξίζει να τονίσουμε πως ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας διαφέρει ανάλογα την επιλεχθείσα χαρτογράφηση. Η ηχομόνωση από τα διπλά τζάμια απομονώνει πλήρως τους επιβάτες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι ελάχιστοι και o θόρυβος κύλισης ανύπαρκτος.

    Ταξιδεύεις χωρίς να σε βαραίνουν τα χιλιόμετρα με σύμμαχο τα άνετα, εργονομικά καθίσματα, τον ποιοτικό κλιματισμό αλλά και την απουσία τριγμών – θορύβων. Το ταξίδι είναι το κορυφαίο σημείο της E Class. Λόγω υβριδικής μηχανής όμως είναι πολύ εύκολη η οδήγησή της και στην πόλη. Εδώ διαφέρει σημαντικά από τις συμβατικές εκδόσεις με θερμικό κινητήρα. Το προαιρετικό πακέτο με τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση προσδίδει σημαντικά σε άνεση. Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας είναι υπερβολικά πλήρες. Αξίζει να τονιστεί πως στην κεντρική κονσόλα υπάρχει κουμπί συντόμευσης που σε πάει στο υπομενού όπου απενεργοποιούνται τα ενοχλητικά συστήματα όπως το «Keep lane assist» και το «Speed Limit Warning».

    Η E-Class είναι ένα ιστορικό μοντέλο για την Mercedes, με πάνω από 16.2 εκ. πωλήσεις. Στην έκτη γενιά βρίσκεται πλέον στην φάση της ωριμότητας. Η επαναφορτιζόμενη έκδοση έχει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως την οικονομία καυσίμου, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα. Καθώς όμως έγινε μετατροπή στην πλατφόρμα υπάρχει ένα μεγάλο σκαλοπάτι που περιορίζει το χώρο αποσκευών στα 370lt, (-70lt) λόγω της μπαταρίας. Το αυτοκίνητο φτάνει τα 5m μήκος, ενώ το μεταξόνιο, με 2,94m είναι αγχολυτικό. Το ύψος της δε διαφέρει αλλά οι καμπύλες ξεγελούν, η μάσκα έχει μεγαλώσει παραπέμποντας σε S Class ενώ στο μακρύ καπό μπορεί να τοποθετηθεί το κλασσικό αστέρι. Τα φωτιστικά LED είναι σα μπούμερανγκ ενώ υπάρχει και επιλογή για φωτιζόμενο περίγραμμα στην μάσκα. Με το πακέτο AMG και όλα τα «φώτα» είναι ψαρωτική και συνάμα αρχοντική. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φώτα, που ενώνονται στην μέση, με το ενσωματωμένο μοτίβο των αστεριών.

    Τα χερούλια κρύβονται στο αμάξωμα και αναδύονται εντυπωσιακά μόλις ο οδηγός πλησιάσει.

    Στο εσωτερικό ικανοποιούνται όλες οι αισθήσεις, μέχρι και η γεύση από τα σάλια. Στην αφή και στο μάτι, τα δέρματα, τα πλαστικά και τα μεταλλικά στοιχεία έχουν premium αίσθηση. Τίποτα δεν τρίζει και όλα δίνουν την εντύπωση της στιβαρής κατασκευής. Προαιρετικά μπορεί να διακοσμηθεί με διάφορες επενδύσεις από ξύλο ή ποιοτικό piano black πλαστικό σε ταμπλό και κεντρική κονσόλα, με δυνατότητα συνδυασμών αυτών, αλλά και πληθώρα επιλογών για τα δέρματα. Τα τελευταία δεν καλύπτουν μόνο τα καθίσματα, αλλά και πολλά ακόμα σημεία του ταμπλό.

    Χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο έχουν αυξηθεί και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Ένας ενήλικας κάθεται «σταυροπόδι» πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό, αφού η έξυπνη σχεδίαση της λεπτής πλάτης των καθισμάτων προσδίδει εκατοστά. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης παραδοσιακά έρχεται αντιμέτωπος με το τούνελ, μετάδοσης.

    Η E-Class, με τον κατάλληλο προαιρετικό εξοπλισμό θυμίζει S-Class. Η MBUX Superscreen είναι ένα ταμπλό/τάμπλετ – ψηφιακός πίνακας οργάνων για τον οδηγό. Έχει καλύτερη ευκρίνεια, πολλές επιλογές διαμόρφωσης και προαιρετικά τρισδιάστατη απεικόνιση, όπως στην S-Class. Η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 14,4 ίντσες, είναι όμορφα ενσωματωμένη στο ταμπλό και τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα MBUX. Ο χειρισμός γίνεται απλά τα εικονίδια είναι μεγάλα και για βασικές ρυθμίσεις δεν απαιτείται ψάξιμο από το μενού. Συνδεδεμένη με 5G, αποθηκεύει δεδομένα και ρυθμίσεις ενώ στο προφίλ σου κάνεις log-in με αναγνώριση προσώπου.

    Ακόμα και τη νύχτα, οι κάμερες και οι αισθητές διαβάζουν το πρόσωπο σου μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και το αυτοκίνητο προσαρμόζεται άμεσα στα δεδομένα σου. Τα παραπάνω φυσικά είναι διαθέσιμα και στην οθόνη του συνοδηγού, η οποία κατά μια έννοια λειτουργεί αυτόνομα. Έχει τη δυνατότητα δε να συνδεθεί και με ασύρματα ακουστικά. Η νέα E-Class είναι φτιαγμένη για μεγάλα ταξίδια. Στην επαναφορτιζόμενη έκδοση και για απροβλημάτιστη, φιλική στο περιβάλλον κίνηση στην πόλη. Ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας επικεντρώνεται σε ασφάλεια, επιδόσεις, άνεση και πολυτέλεια, όπου η E είναι άψογη.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes Ε300e plug-in hybrid

    Κυβισμός: 1.999 cc

    Ισχύς: 313 PS /230kW (συνδυαστική ισχύς)

    Ροπή: 550 Nm

    Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων 9G-TRONIC

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.949 /1880/ 1.480 mm

    Μεταξόνιο: 2.961 mm

    Χώρος αποσκευών: 370 lt

    Βάρος: 2.210 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,6 sec

    Τελική ταχύτητα: 236 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 12 g/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

    Τιμή: 78.000 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης

    Στο «1000 Miglia» με μία ιστορική Alfa Romeo



    ΣΧΟΛΙΑ