ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Την απόφαση να προχωρήσουν σε ολιγοήμερη ανακωχή έλαβαν χθες το πρωί οι εργαζόμενοι της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας κατά τη διάρκεια της γενικής τους συνέλευσης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΑΒΑΞ, Βασίλης Κλουβάτος, η απόφαση αυτή δε μεταφράζεται σε διακοπή της απεργίας που έχει ξεκινήσει από τις 20 Μαΐου, ενώ τονίζει ότι εργάτες θα απασχολούνται από την Πέμπτη 13 Ιουνίου πενθήμερο και οκτάωρο έως ότου βρεθούν με εκπροσώπους του Ομίλου. Προσθέτει, δε, ότι ύστερα από την αναστολή της απεργίας η διοίκηση του Ομίλου προγραμμάτισε νέο ραντεβού με τους εργαζομένους και η συνάντηση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης εβδομάδας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαν προγραμματιστεί τρία ραντεβού μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων, αλλά μόνο μία εξ αυτών πραγματοποιήθηκε (σ.σ. Στις 22 Ιουνίου), ενώ οι άλλες δύο ακυρώθηκαν καθώς δεν είχε διακοπεί η απεργία. Τονίζεται ότι στη μία και μοναδική συνάντηση παρόντες ήταν ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του έργου μαζί με την διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού, αλλά κανένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου δεν ήταν παρόν. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι είχαν δυσανασχετήσει με τη στάση του Ομίλου να ζητά την παύση της απεργίας χωρίς να υπάρχουν ρητές δεσμεύσεις.
Η απεργία και τα αιτήματα
Μπορεί η απεργία διαρκείας να έχει ξεκινήσει από τις 20 Μαΐου και να διακόπτεται προσωρινά ύστερα από 24 ημέρες, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που σταματούν οι εργασίες στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας. Αυτό συμβαίνει, καθώς από το φθινόπωρο του 2023 οι εργαζόμενοι έχουν προχωρήσει σταδιακά από τις στάσεις εργασίας, στις 24ωρες και 48ωρες απεργίες.
Πλέον ως βασικά αιτήματα παρουσιάζονται οι αυξήσεις κατά 15% στα ημερομίσθια και την προσθήκη επιδόματος υπόγειων εργασιών ως μία μικρή διόρθωσης της αγοραστικής απώλειας που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι, η οποία για την τελευταία διετία κινείται μεταξύ του 25% και του 30%.
Επιπλέον ζητούν πενθήμερη και οκτάωρη εργασία και να σταματήσουν οι εργασίες το Σαββατοκύριακο καθώς σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει στο mononews ο κ. Κλουβάτος οι εργαζόμενοι στους σταθμούς δουλεύουν δέκα ώρες την ημέρα, ενώ όσοι βρίσκονται στους μετροπόντικες εργάζονται 12. Το τελευταίο αίτημα των απεργών αφορά τα μέτρα ασφαλείας, τα οποία δεν τηρούνται στα βοηθητικά φρεάτια που απαιτούν σκληρή χειρωνακτική εργασία.
Στον Πρωθυπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών οι εργαζόμενοι
Καθ’ολη τη διάρκεια της απεργίας οι εργαζόμενοι απευθύνθηκαν σε ισχυρά πολιτικά πρόσωπα προκειμένου να εισακουστούν και να υπάρξει θετικής προς αυτούς παρέμβαση.
Η σημαντικότερη συνάντηση ήταν αυτή της 31ης Μαΐου, όταν οι εργαζόμενοι βρέθηκαν στο ιδιαίτερο γραφείο του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και επίδοσαν επιστολή με τα αιτήματά τους στη διευθύντρια του ιδιαίτερου γραφείου του πρωθυπουργού, Ελένη Σχινά. Μάλιστα, η τελευταία συνομίλησε μαζί τους ενώ δεσμεύθηκε να παραδώσει την επιστολή στον Πρωθυπουργό και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνάντησης με το πέρας των ευρωεκλογών.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν και συνομίλησαν με στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, δηλαδή του υποδομών και μεταφορών. Αρχικά βρεθήκαν στις 6 Ιουνίου με το γενικό γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά και ύστερα από τέσσερις ημέρες συναντήθηκαν με τον υφυπουργό υποδομών, Νίκο Ταχιάο.
Ο τελευταίος τόνισε ότι επιθυμία της ηγεσίας του υπουργείου είναι να μην κολλήσει το έργο και να μην καρκινοβατεί, ενώ πρόσθεσε ότι είναι έργο με μεγάλο κόστους που περιμένει όλος ο κόσμος της πρωτεύουσας. Επισήμανε, επίσης, τις δύσκολες συνθήκες εργασίες που επικρατούν σε τέτοια έργα και δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι για να υπάρχει εργασιακή ειρήνη. Όσον αφορά τα αιτήματά τους τα βρήκε εύλογα τα αιτήματα των εργαζομένων και δείχνει ότι αναλαμβάνει πρωτοβουλία διαμεσολάβησης έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το έργο.
Διαβάστε επίσης
ΑΒΑΞ: Έφτασε ο πρώτος αεριοστρόβιλος στον ρουμανικό σταθμό Μίντια
ΑΒΑΞ: Ταχιάος κατά Μιτζάλη για την απεργία στο μετρό – Τι συζήτησε με τους εργαζόμενους
ΑΒΑΞ: O Κωνσταντίνος Μιτζάλης απαξιώνει να δει τους εργαζόμενους στη Γραμμή 4 του μετρό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα