«Θέλουμε να οδηγούμε την αγορά. Θέλουμε να συγκριθούμε με τις ευρωπαϊκές τράπεζες», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο CEO της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, παρουσιάζοντας την νέα εταιρική ταυτότητα της τράπεζας, που αντικατοπτρίζει το μέλλον και τη νέα εποχή.

Μάλιστα προ ημερών η διοίκηση της Πειραιώς αναβάθμισε τους στόχους για το 2024, ανεβάζοντας τον πήχη των καθαρών κερδών στο 1 δισ. ευρώ (από 900 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά έσοδα από τόκους στα 2 δισ. ευρώ (από 1,9 δισ. ευρώ).

Χθες ο κ. Μεγάλου αναφέρθηκε στην πορεία της τράπεζας τα τελευταία 7 χρόνια, σημειώνοντας πως: Όταν παρουσιάσαμε το σχέδιο «Agenda 2020» υπήρχε μεγάλος σκεπτικισμός αν θα τα καταφέρουμε, τότε είχαμε 52% «κόκκινα» δάνεια. Σήμερα είμαστε στο καλύτερο σημείο τα τελευταία χρόνια και είμαστε μία από τις πιο αποδοτικές τράπεζες στην Ευρώπη, διότι με αυτές θέλουμε να συγκριθούμε. Θέλουμε να «πιάσουμε» τα νούμερα που υποσχεθήκαμε στην αγορά,  να έχουμε 1 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη φέτος. Και φυσικά να χρηματοδοτούμε την οικονομία.

Απαντώντας δε σε ερώτηση για την χρηματιστηριακή αξία της τράπεζας ο κ. Μεγάλου απάντησε: Πιστεύω ότι  πρέπει να ακολουθεί την αξία που δημιουργούμε και ότι έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα, έχουμε λοιπόν ακόμα λίγο δρόμο να διανύσουμε. Ως Χρήστος Μεγάλου πιστεύω ότι θα έπρεπε να είμαστε  one time book (ενσώματη λογιστική αξία), σημείωσε.

Αναφέρθηκε στην εμπιστοσύνη των επενδυτών στην Πειραιώς, σημείωσε ότι η τράπεζα υλοποιεί ότι υπόσχεται, και διευκρίνισε: παρέχουμε αναλυτική ενημέρωση στους επενδυτές, και βάση των στοιχείων και αποτελεσμάτων μας συγκρίνουν με τις μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες, γιατί όσο πιο ειλικρινής είσαι και δίνεις τα σωστά νούμερα έτσι θα σε δει και θα σε αναγνωρίσει η αγορά.

Θέλουμε να οδηγούμε την αγορά και αυτό θα φανεί και στην κεφαλαιοποίηση μας, πιστεύω ότι η χρηματιστηριακή αξία  θα έπρεπε να μην είναι στο  0,70- 0,75  του book value αλλά κοντά στο 1.

Και ακόμα ανέφερε πως η έγκριση από τον επόπτη για την πληρωμή μερισμάτων είναι απόδειξη για την επιστροφή των ελληνικών τραπεζών στην κανονικότητα

Το μότο της Πειραιώς

Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι ιστορίες. Να τις ακούς είναι σπουδαίο. Να τις στηρίζεις είναι Πειραιώς.

Αυτό είναι το μότο της διαφημιστικής καμπάνιας, της εταιρείας Newtons, που εστιάζει τόσο στην στήριξη του επιχειρείν, στον αγροτικό τομέα, αλλά και στο digital, «ντυμένο» με μουσικό θέμα που δημιούργησε ειδικά για την τράπεζα ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ενώ ο σχεδιασμός υλοποιήθηκε από την Ισπανική εταιρεία Mucho, με έδρα την Βαρκελώνη.

Ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε την νέα εταιρική ταυτότητα από τον Νοέμβριο του 2022, θέλαμε το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Είμαστε και στοχεύουμε να είμαστε κάτι παραπάνω από μια τράπεζα, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μεγάλου.

Και από την πλευρά του ο επικεφαλής του retail κ. Βασίλης Κουτεντάκης να δείξουμε πως είμαστε μία τράπεζα με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη ευελιξία. Σήμερα το 98% των συναλλαγών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, όμως έχουμε όμως γνώση της αξίας που προσφέρει ένα κατάστημα ειδικά στις συμβουλές προς τον πελάτη.

Βασίλης Κουτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Chief Retail Βanking της Τράπεζας Πειραιώς
Βασίλης Κουτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Chief Retail Βanking της Τράπεζας Πειραιώς

 Snappi, επενδύσεις, digital, δάνεια, Ταμείο Ανάκαμψης

Ο κ. Μεγάλου απέφυγε να δώσει πληροφορίες σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της ψηφιακής τράπεζας Snappi, η οποία μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχει λάβει άδεια από την ΤτΕ, τονίζοντας ωστόσο: Η αγορά αλλάζει προς το digital. Και θα είμαστε παρόντες,  θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που μας βλέπουν οι νέοι, να έρθουμε πιο κοντά στη νέα γενιά. Να αγκαλιάσουμε την ανάπτυξη του digital και με την Snappi «μπορούμε να κάνουμε πράγματα στην Ευρώπη», υπογραμμίζοντας τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης των εργασιών της Πειραιώς σε όλα τα επίπεδα.

Μάλιστα όπως είπε η Πειραιώς επενδύει 150 εκατ. ευρώ το χρόνο για την ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών της και θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ στην τριετία 2024-2026.

Σε ότι αφορά την προσέλκυση επενδύσεων υπογράμμισε πως: Η Ελλάδα έχει μεγάλο περιθώριο στο ρυθμό ανάπτυξης, «είμαι αισιόδοξος» σημείωσε ο κ. Μεγάλου πρέπει όμως να αντιμετωπίσουμε  γραφειοκρατικές δυσκολίες.

Στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων ο κ. Μεγάλου σημείωσε πως η Πειραιώς είναι leader στην αγορά στα μεγάλα επιχιερηματικά δάνεια, ενώ στηρίζει και τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες.

Όπως είπε ο κ. Τζούρος από τα 17 δισ. ευρώ των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι τράπεζες έχουν συμβασιοποιήσει τα  5 δισ. ευρώ –με την απορροφητικότητα της Πειραιώς περίπου στο 1,4 με 1,5 δισ. ευρώ-, και συμπλήρωσε πως από τα  92 αιτήματα χρηματοδότησης το 50% αφορούν επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων ύψους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Θοδωρής Τζούρος
Θοδωρής Τζούρος, ανώτερος γενικός διευθυντής, Chief Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς

Για τα στεγαστικά δάνεια ο κ. Μεγάλου ανέφερε πως το μερίδιο αγοράς της Πειραιώς στο πρόγραμμα «σπίτι μου» είναι 35% και σημείωσε: Η αγορά των στεγαστικών μας απασχολεί και έχουμε κάνει διάφορες ασκήσεις, διότι έχουμε το εξής παράδοξο, ενώ η αγορά ανεβαίνει δεν βλέπουμε διάθεση από τους πελάτες να δανειστούν. Αντίθετα υπάρχει ανταπόκριση για τα υποβοηθούμενα από το κράτος προγράμματα.

Διαβάστε επίσης:

Στεγαστικά δάνεια: Πώς Εθνική, Alpha και Eurobank ενισχύουν την αγορά

Τράπεζες: Μέρισμα στους μετόχους μετά από 16 χρόνια – Τι θα δώσουν Εθνική, Alpha, Eurobank και Πειραιώς

Τράπεζες: Κρίσιμες αποφάσεις για μείωση επιτοκίων και διανομή μερισμάτων