Η παράδοση του Καναδικού GP περιλαμβάνει: Βροχή, συγκρούσεις, αυτοκίνητο ασφαλείας, ανατροπές και δράματα. Τηρήθηκε στο ακέραιο!
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το Grand Prix του Καναδά και ήταν μια από τις καλύτερες νίκες του οδηγού της Red Bull, που ήρθε στον τερματισμό ενός αγώνα με τρεις διαφορετικούς πρωτοπόρους – τον Τζορτζ Ράσελ, τον Λάντο Νόρις και φυσικά τον Μαξ – από τρεις διαφορετικές ομάδες, Mercedes, McLaren και Red Bull.
Κάποια στιγμή στον αγώνα, ο Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) και ο Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) διεκδικούσαν κι αυτοί, όχι μόνο το βάθρο, αλλά και τη νίκη, αν και τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση εν τέλει με τον Πιάστρι να επηρεάζεται από τη στρατηγική της ομάδας.
Αυτή ήταν η 60η νίκη του Μαξ στη Formula 1, η τρίτη συνεχόμενη στο Μόντρεαλ και η έκτη της σεζόν. Είναι η 119η νίκη της Red Bull, η πέμπτη σε αυτό το Grand Prix.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Ο αγώνας εκκίνησε σε βρεγμένη πίστα: 18 οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ το δίδυμο της Haas επέλεξε τα βρόχινα ελαστικά. Τα οποία όπως αποδείχτηκε στην πράξη ταίριαζαν καλύτερα στις αρχικές συνθήκες.
Έτσι οι Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ έδωσαν παράσταση στους πρώτους γύρους κερδίζοντας από 10 θέσεις ο καθένας.
Ο Μάγκνουσεν ανέβηκε ως την 4η θέση και ο Χούλκενμπεργκ ως την 8η καθώς τα μπλε ελαστικά πρόσφεραν καλύτερη πρόσφυση σ’ αυτές τις συνθήκες.
Ωστόσο, η πίστα στέγνωνε αρκετά γρήγορα και έτσι οι δύο οδηγοί της αμερικανικής ομάδας ήταν οι πρώτοι που αναγκάστηκαν να μπουν στα pit για ενδιάμεσα ελαστικά μετά από λίγους γύρους, καθώς οι χρόνοι τους στον γύρο είχαν επιβραδυνθεί σημαντικά.
Στη συνέχεια του αγώνα, τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν τα κατάλληλα, καθώς οι συνθήκες εναλλάσσονταν μεταξύ ήλιου και βροχής με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά γύρω από την αγωνιστική γραμμή. Μια ακόμη μπόρα όμως περιέπλεξε τα πράγματα.
Οι δυο McLaren είχαν ταχύτερο ρυθμό εκείνη τη στιγμή έτσι ο Νόρις είχε βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. Ο Ράσελ είχε κάνει λάθος στην προσπάθεια να αμυνθεί στην επίθεση του συμπατριώτη του, έτσι έχασε δυο θέσεις καθώς τον πέρασε και ο Φερστάπεν.
Η έξοδος του Σάρτζαντ στον 23ο γύρο, προκάλεσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την πρώτη περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, σαράντα λεπτά μετά την έναρξη του αγώνα, για να βάλουν ένα δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.
Ο Νόρις ήταν άτυχος, καθώς είχε περάσει την είσοδο των πιτ όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, έτσι έχασε την πρωτοπορία. Ο Βρετανός το αντιμετώπισε στωϊκά: «Ωφελήθηκα στο Μαϊάμι, έχασα εδώ».
Κάποιοι οδηγοί όπως οι Οκόν, Τσουνόντα και Μπότας, ρίσκαραν χωρίς ν’ αλλάξουν ελαστικά περιμένοντας να βάλουν κατευθείαν τα σλικ. Ο πρώτος που προσπάθησε ανεπιτυχώς κάτι τέτοιο ήταν ο Λεκλέρκ. Μετά ο Γκασλί που εν τέλει τα κατάφερε να επιβιώσει σε πολύ δύσκολες συνθήκες μ’ αυτά τα λάστιχα.
Ο Μπότας εν τέλει έκανε τη μόνο του αλλαγή σε σλικ ελαστικά στον 42ο γύρο, ενώ οι Οκόν και Τσουνόντα περίμεναν άλλους δυο γύρους Αυτοί οι τρεις οδηγοί ήταν οι μοναδικοί που ολοκλήρωσαν τον αγώνα των εβδομήντα γύρων με μία μόνο αλλαγή ελαστικών.
Όταν οι στεγνές γόμες ήταν κατάλληλες, η πλειοψηφία (14) των οδηγών επέλεξε τα μέση γόμα λόγω της πιο εύκολης διαχείρισης. Η C4 έρχεται πιο εύκολα σε καλύτερη θερμοκρασία λειτουργίας.
Πέντε οδηγοί έβαλαν τη σκληρή γόμα φοβούμενοι την θερμική παραμόρφωση της μέσης γόμας. Λίγο πριν το τέλος μια έξοδος του Σάινθ παρέσυρε τον Άλμπον στον 52ο γύρο με αποτέλεσμα να εμφανιστεί εκ νέου το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με την εγκατάλειψη του Ισπανού βρέθηκαν και οι δυο Ferrari εκτός αγώνα.
Ο Λεκλέρκ Oι Mercedes επέλεξαν να αλλάξουν εκ νέου ελαστικά, αυτό είχε ως συνέπεια να πέσουν πίσω από τις McLaren. Ο Ράσελ πίεσε τον Πιάστρι βρέθηκε εκτός πίστας και έχασε προς στιγμή και την 4η θέση από το Χάμιλτον.
Την ανέκτησε, αμφότεροι πέρασαν τον Πιάστρι και ο Βρετανός ταλαντούχος οδηγός έδωσε το πρώτο φετινό βάθρο στη Mercedes. Παραταύτα στις δηλώσεις τους ούτε ο Ράσελ, ούτε ο Χάμιλτον ήταν ευχαριστημένοι από τον αγώνα που έκαναν.
Ο νικητής Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν ένας αρκετά τρελός αγώνας. Συνέβαιναν πολλά πράγματα και έπρεπε να είμαστε πολύ καλοί στις αποφάσεις μας. Πιστεύω ότι ως ομάδα τα πήγαμε πολύ καλά σήμερα – μείναμε ψύχραιμοι, νομίζω ότι αλλάξαμε λάστιχα την κατάλληλη στιγμή.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας λειτούργησε καλά για εμάς, αλλά ακόμα και μετά από αυτό πιστεύω ότι διαχειριστήκαμε αρκετά καλά τις διαφορές. Μου άρεσε πολύ, ήταν πολύ διασκεδαστικό. Τέτοιους αγώνες τους χρειάζεσαι κάπου κάπου. Η McLaren και η Mercedes πίεζαν σε διαφορετικά στάδια του αγώνα ήταν πολύ διασκεδαστικό».
Από την πλευρά του ο δεύτερος στο βάθρο, Λάντο Νόρις συμπλήρωσε: «Ήταν χάος. Ήταν γεμάτο γεγονότα. Για να είμαι ειλικρινής, ένιωθα ότι έκανα έναν καλό αγώνα όλο το διάστημα από την αρχή μέχρι το τέλος. Τα δυο πρώτα μέρη ήταν πολύ δυνατά, είχα απίστευτο ρυθμό. Τότε το αυτοκίνητο ασφαλείας με επηρέασε… όπως με βοήθησε στο Μαϊάμι, τώρα με έφερε πίσω.
Ειλικρινά, ήταν ένας αρκετά τέλειος αγώνας από την πλευρά μου, απλά λίγη ατυχία, αλλά έτσι είναι. Ήταν πολύ διασκεδαστικό, αυτές οι συνθήκες είναι τόσο αγχωτικές μέσα στο μονοθέσιο, αλλά και πολύ απολαυστικές ταυτόχρονα. Στο πρώτο μέρος ήμουν μπροστά απομακρυνόμουν πιθανώς δύο με τρία δευτερόλεπτα τον γύρο. Τα πράγματα πήγαιναν υπέροχα και φυσικά είναι το Μόντρεαλ, οπότε πάντα υπάρχει κάτι που πρέπει να μπει στο παιχνίδι. Αλλά ήταν καλό, μπράβο στο Μαξ, έκανε έναν καλό αγώνα, χωρίς λάθη.
Είναι πολύ διασκεδαστικό, είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση, καλοί βαθμοί για την ομάδα, οπότε είναι ένα καλό Σαββατοκύριακο για εμάς Το αυτοκίνητο ασφαλείας με βοήθησε στο Μαϊάμι, οπότε δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα παραπονεθώ. Συμβαίνει, αυτό μερικές φορές έτσι είναι οι αγώνες. Είμαστε κοντά, είναι ωραίο να είμαστε ξανά τόσο κοντά και στο βάθρο, οπότε θα συνεχίσουμε να παλεύουμε».
Ο Ράσελ που εκκινούσε από την pole δεν ήταν ικανοποιημένος με την 3η θέση στο βάθρο: «Ειλικρινά, αισθάνομαι ότι έχασα μια ευκαιρία. Ήμασταν πολύ γρήγοροι στην αρχή του αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, και προφανώς μετά ο Λάντο μας προσπέρασε πολύ γρήγορα και στη συνέχεια φορέσαμε στεγνά ελαστικά. Έκανα μερικά λάθη εκεί έξω πιέζοντας, πλήρωσα το τίμημα γι’ αυτά, εν τέλει είναι το πρώτο βάθρο της χρονιάς.
Είχαμε πραγματικά πολύ γρήγορο μονοθέσιο αυτό το Σαββατοκύριακο, και ήταν πολύ διασκεδαστικό να είμαστε ξανά στη μάχη για τη νίκη. Είχαμε το ρυθμό. Ο Μαξ ήταν πολύ δυνατός αλλά όταν βάλαμε τα μεσαία ελαστικά στο τέλος, ήμασταν πολύ, πολύ γρήγοροι. Νομίζω ότι το λάθος με τον Όσκαρ όταν προσπάθησα να τον προσπεράσω και έχασα τη θέση μου από το Λιούις, μας κόστισε τουλάχιστον τη 2η θέση.
Είναι τόσο δύσκολο όταν υπάρχει μόνο μια στεγνή γραμμή, οπότε πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και να εμπιστεύεσαι τους αντιπάλους σου. Ίσως θα μπορούσαμε να παλέψουμε με τον Μαξ. Αλλά θα κρατήσουμε όλα τα θετικά από αυτό το Σαββατοκύριακο – πρώτο βάθρο, πρώτη pole position της χρονιάς».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
Επόμενος αγώνας το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος το Ισπανικό GP.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας