ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε μια νέα τηλεπικοινωνιακή φάση εισέρχεται η αγορά ενέργειας από το φθινόπωρο, καθώς από τη μια αναμένονται με ενδιαφέρον οι κινήσεις της ΔΕΗ που έχει ήδη μπει σε αυτή την αγορά μέσω της οπτικής ίνας και από την άλλη η Volton, θα είναι η πρώτη εταιρεία προμήθειας που θα προσφέρει συνδυασμένο πακέτο ενέργειας και τηλεφωνίας.
Σε μια εποχή που ανταγωνισμός γίνεται σκληρός και τα περιθώρια στην προμήθεια ενέργειας μειώνονται για τους μη καθετοποιημένους εναλλακτικούς παρόχους, η διακράτηση πελατολογίου γίνεται προτεραιότητα. Και οι εταιρείες προμήθειας αναζητούν τρόπους και πρόσθετε παροχές στους πελάτες τους για να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Στο πλαίσιο αυτό η Volton από το Νοέμβριο, αν ολοκληρωθεί με επιτυχία το πιλοτικό που θα πραγματοποιήσει το καλοκαίρι, θα είναι έτοιμη να είναι η πρώτη εταιρεία στην ελληνική αγορά προμήθειας που θα παρέχει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, ως εικονικός πάροχος στους πελάτες της.
Την ίδια στιγμή η ισχυρότερη εταιρεία της αγοράς η ΔΕΗ, εξασφαλίζει υψηλή κερδοφορία και ανθεκτικότητα σε περιόδους μεταβλητότητας από το επιχειρηματικό της μοντέλο, με παρουσία στην παραγωγή αλλά και τη διάθεση ηλεκτρικής ενέργειας, και είναι έτοιμη να αξιοποιήσει ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της.
Έτσι μετά την επέκταση στην παραγωγή και διανομή ενέργειας στη Ρουμανία, την επέκταση στην παραγωγή πράσινης ενέργειας με ΑΠΕ, στη λιανική ηλεκτρικών ειδών, ανακοίνωσε και την επέκτασή της στην τεχνολογία, με την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ειδών και data centers, ώστε να μετατραπεί σε ένα πάροχος υπηρεσιών ενέργειας και τεχνολογίας.
Επόμενο βήμα για την εταιρεία η αγορά τηλεπικοινωνιών, αρχικά με τη μίσθωση οπτικής ίνας, αλλά ενδεχομένως και με νέες κινήσεις που θα δούμε τους επόμενους μήνες, ώστε η εταιρεία να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της και τα περιθώρια κέρδους της.
Η στρατηγική της ΔΕΗ, η οπτική ίνα και στο βάθος τηλεπικοινωνίες
Η είσοδος της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, ταράζει τα νερά, καθώς η εκθετική αύξηση του δικτύου της, σε συνδυασμό με το ύψος των επενδύσεων στην οπτική ίνα, που φτάνει τα 900 εκατ. ευρώ στην πενταετία, αξιοποιώντας το εναέριο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, συνεπάγεται με χαμηλότερο κόστος και γρήγορη ανάπτυξη.
Στόχος για το 2025 είναι 1,7 εκατομμύρια νοικοκυριά ενώ προβλέπεται και η ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου οπτικών ινών, το οποίο θα εκμισθώνει σε ανταγωνιστικές τιμές.
Στις 27/6 θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση της εταιρείας για την απόσχιση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου και την εισφορά του στην Fibergrid, κάτι που για πολλούς, θα σηματοδοτήσει νέες εξελίξεις.
Σύμφωνα με σενάριο της αγοράς ενδέχεται στην εταιρεία με την οποία θα κατέβει το CVC διεκδικώντας τη Nova, να δούμε τη ΔΕΗ να συμμετέχει με εισφέροντας σε είδος, τη θυγατρική των τηλεπικοινωνιώντην Fibergrid, σε δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώληση της Nova.
Ακόμη κι αν ένα τέτοιο σενάριο δεν επιβεβαιώνεται προς το παρόν από τη ΔΕΗ, αν επαληθευθεί θα δώσει νέα δυναμική στις δυνατότητες ανάπτυξης της ΔΕΗ όχι μόνο στην αγορά οπτικής ίνας, αλλά και των τηλεπικοινωνιών.
Το στοίχημα της διακράτησης πελατών
Η σύγκλιση ενέργειας και τεχνολογίας, γίνεται απαραίτητη όχι μόνο λόγω της εξέλιξης της αυτοματοποίησης στην ενέργεια αλλά και στο πλαίσιο των στρατηγικών των εταιρειών ενέργειας διακράτησης του πελατολογίου τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των εναλλακτικών παρόχων είναι το μεγάλο κόστος απόκτησης νέου πελατολογίου, δεν αποσβένεται αφού κάθε μήνα, ακόμη κι αν κερδίζουν νέους πελάτες χάνουν άλλους τόσους.
Κι αυτό γιατί οι καταναλωτές που αλλάζουν προμηθευτές κάθε μήνα, αφήνουν κατά 70% εναλλακτικούς παρόχους και κατά 30% τη ΔΕΗ. Μέχρι το 2021 ίσχυε το αντίστροφο, σύμφωνα με πηγές και το 70% των καταναλωτών που άλλαζε προμηθευτή προερχόταν από τη ΔΕΗ με το 30% να προέρχεται από εναλλακτικούς παρόχους.
Ωστόσο, ο ρόλος που έπαιξε η ΔΕΗ στην ενεργειακή κρίση, και η ταυτόχρονη ενίσχυση της οικονομικής θέσης της, αύξησε την εμπιστοσύνη των πελατών της με αποτέλεσμα να μη χάνει πελάτες. Αντίθετα, οι απώλειες πελατών των εναλλακτικών παρόχων τους κάνουν να χρειάζεται να δαπανούν σημαντικά ποσά κάθε χρόνο απλά για να διατηρήσουν το πελατολόγιο που έχουν και να αναζητούν στρατηγικές για να δέσουν το πελατολόγιό τους.
Ποια είναι σήμερα η στρατηγική ανάπτυξης της Volton
Η επέκταση στις τηλεπικοινωνίες είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής της Volton, τόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, για να δέσει το πελατολόγιό της με μακροπρόθεσμα συμβόλαια μέσω της κινητής για όσους επιλέξουν τη συνδυαστική υπηρεσία. Επίσης, όμως για να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της, ενισχύοντας τα μικρά περιθώρια της ενέργειας από τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους των τηλεπικοινωνιών.
Έτσι μετά το λανσάρισμα των τηλεπικοινωνικών υπηρεσιών, όπου κατά πληροφορίες θα μπει με νέο brand, θα μπορεί να προσφέρει καλύτερες τιμές και στην ενέργεια και με στόχο την αύξηση του loyalty των πελατών.
Αν αυτή η στρατηγική πετύχει και το κοινό ανταποκριθεί τότε μπορεί να έχει νόημα να αποκτήσει μέσω εξαγοράς και ένα μεγαλύτερο πελατολόγιο για να τους προσφέρει τη συνδυαστική υπηρεσία.
Στόχος της Volton είναι να αποτελεί μια μπουτίκ εταιρεία με καλά περιθώρια κέρδους που θα προσφέρει όφελος στον πελάτη.
Σήμερα το μερίδιό της είναι 1,3% και ο στόχος της είναι να διπλασιαστεί στην πενταετία, αλλά κυρίως να αυξήσουμε την κερδοφορία της.
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ: Έως 26 Ιουνίου οι αιτήσεις για τα αγροτικά προϊόντα «ΓΑΙΑ»
Fibergrid (ΔΕΗ): Επενδύσεις 138 εκατ. ευρώ το 2024 με στόχο τα 750.000 νοικοκυριά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες