Για ακόμα μία φορά, η αγορά των ναύλων για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) δέχεται πιέσεις καθώς μπαίνουμε στον Ιούνιο, εν μέσω της υποτονικής δραστηριότητας και των περικοπών παραγωγής από τον OPEC+, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Αν και μέχρι τα μέσα Μαΐου, τα σημάδια για μια πιο σφικτή αγορά, λόγω της δυνητικά μεγάλης δραστηριότητας στις αρχές του καλοκαιριού, ήταν εμφανή, οι προσδοκίες αυτές μετριάστηκαν καθώς οι ανησυχίες για υπερπροσφορά πλοίων αποδείχθηκαν βάσιμες. Ως εκ τούτου, η αγορά spot των VLCCs εξασθένησε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.

1

Στη βασική ρότα από τον κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα, τα spot ναύλα των VLCCs έχουν πλέον καταγράψει μία πτώση σχεδόν 40% από το υψηλό που σημειώθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου, υποδηλώνοντας μία συνεχιζόμενη πτωτική τάση.

Παρομοίως, η ρότα από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα, παρουσίασε επίσης εξασθενημένη τάση, με τα ναύλα να μειώνονται περίπου 20% από τα μέσα Μαΐου.

Καθώς η προσφορά πετρελαίου αναμένεται να παραμείνει σταθερή καθ’ όλη την διάρκεια του καλοκαιριού, στα τρέχοντα μειωμένα επίπεδα παραγωγής των χωρών του OPEC+, φαίνεται ότι για άλλη μία φορά θα κυριαρχήσει το αίσθημα της στασιμότητας στα VLCCs.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης ναύλων (Freight Futures) επίσης τιμολογούν μια ελαφρώς ασθενέστερη αλλά μάλλον σταθερή αγορά για τους επόμενους μήνες. Οποιαδήποτε έκπληξη προκύψει θα προέρχεται είτε από μία σημαντική ανισορροπία στις θέσεις των πλοίων ή από μία απροσδόκητη γεωπολιτική εξέλιξη, κάτι το οποίο συμβαίνει βέβαια συχνά τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, με τις πολύ λίγες παραγγελίες νέων πλοίων που υπάρχουν, οποιαδήποτε ανάκαμψη στη ζήτησης για αργό πετρέλαιο θα έχει πιθανότατα δυσανάλογα θετικό αντίκτυπο στις τιμές των ναύλων. Μία πιθανότητα που αυτή τη στιγμή δεν έχει τιμολογηθεί ανάλογα στην καμπύλη των freight futures για τα τάνκερς, σε αντίθεση με άλλους κλάδους της ναυτιλίας.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Μελίνα Τραυλού: Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει την προσφορά της ναυτιλίας

UES Marine: Συμμετέχει στα Ποσειδώνια και προσφέρει λύσεις στις ναυτιλιακές εταιρείες

Aegean 600: Tα διασημότερα ιστιοπλοϊκά θα εντυπωσιάσουν στο Αιγαίο – Ρεκόρ συμμετοχών με 70 σκάφη από 25 χώρες