ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
Aναστάτωση έχει προκαλέσει στη βιομηχανία τροφίμων -και όχι μόνο- η ξαφνική άνοδος των “μαγικών” φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας, ειδικά από τη στιγμή της δημοσιοποίησης μιας έκθεσης της Morgan Stanley, η οποία διαπιστώνει ότι η κατανάλωση γλυκών και αλμυρών σνακ, θα μπορούσε να μειωθεί έως και 3% έως το 2035.
Οι αλλαγές που φέρνουν τα συγκεκριμένα φάρμακα στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, έχουν ξεκινήσει πια να φαίνονται και στα ράφια των καταστημάτων.
Οι γίγαντες της διατροφικής βιομηχανίας κυκλοφορούν τώρα νέα και αναδιαμορφωμένα προϊόντα, τα οποία απευθύνονται στις “ορέξεις” του ταχέως αυξανόμενου αριθμού ανθρώπων, που διαθέτουν συνταγές για φάρμακα όπως το Ozempic και το Wegovy της Novo Nordisk.
Ορισμένες εταιρείες μάλιστα, “αγκαλιάζουν” τη νέα ευκαιρία που τους προσφέρει η νέα αυτή συνθήκη, η οποία φαίνεται ότι “φουντώνει” όλο και περισσότερο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ολλανδική Bioscience DSM Firmenich σχεδιάζει να κυκλοφορήσει νέα συμπληρώματα διατροφής, για να συμπληρώσει και να αντισταθμίσει ορισμένες από τις παρενέργειες των φαρμάκων απώλειας βάρους, που σχετίζονται κυρίως με την απώλεια μυϊκής μάζας λόγω έλλειψης πρωτεϊνών.
Ο CEO Dimitri de Vreeze, κάνει λόγο για μια φυσιολογική εξέλιξη στη βιομηχανία.
“Αν πετύχεις τον στόχο σου να αδυνατίσεις, προσεγγίζεις το ράφι με τα υγιεινά προϊόντα, ακολουθώντας την οδό της πιο σωστής διατροφής και τρόπου ζωής, διότι θέλεις να συνεχιστεί αυτό που κατάφερες. Έτσι μπαίνουμε στο παιχνίδι”, δηλώνει χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι τα εν λόγω φάρμακα, αποτελούν μια νέα κατηγορία σκευασμάτων, που ονομάζονται αγωνιστές υποδοχέα GLP-1 (GLP-1 receptor agonists) και εμφανίζουν υποσχόμενα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, καθώς βοηθούν στη ρύθμιση της όρεξης στον εγκέφαλο.
Η σεμαγλουτίδη ανήκει στην κατηγορία αυτών των φαρμάκων, και το Ozempic και Wegovy είναι οι εμπορικές ονομασίες της σεμαγλουτίδης.
Στην κούρσα του ανταγωνισμού
Η Nestlé, είναι μια από τις εταιρείες που κινητοποιείται προκειμένου να βρεθεί μπροστά στην κούρσα του ανταγωνισμού, βάσει νέων δεδομένων.
Ως επικεφαλής των Stouffer’s και DiGiorno Pizza, ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα σειρά κατεψυγμένων γευμάτων, που αποτελούνται από μικρότερες μερίδες και περισσότερη πρωτεΐνη για την καταπολέμηση της απώλειας μυϊκής μάζας που σχετίζεται με το GLP-1.
Η σειρά Vital Pursuits, η οποία θα περιλαμβάνει αρχικά 12 είδη, συμπεριλαμβανομένων μπολ με προϊόντα ολικής άλεσης και πίτσες, έχει σχεδιαστεί για να αποκτήσει τον τίτλο του διατροφικού “συντρόφου” των φαρμάκων, σημειώνει η εταιρεία.
Παρόλο που τα φάρμακα αυτά μετατοπίζουν τις ανάγκες των ανθρώπων, “οι διατροφικές ανάγκες των καταναλωτών δεν εξαφανίζονται“, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Mark Schneider, ο οποίος ουσιαστικά θεωρεί την αλλαγή, μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τον διατροφικό τομέα.
Η κίνηση της Nestlé ήταν μια “λογική αντίδραση” στην έκρηξη του GLP-1 και οι ανταγωνιστές “πιθανότατα θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της”, προβλέπει ο αναλυτής της βιομηχανίας τροφίμων της TD Cowen, Robert Moskow.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danone, Antoine de Saint-Affrique, θεωρεί τα GLP-1 “συμπληρωματικά” στα προϊόντα της γαλλικής εταιρείας τροφίμων, ενώ εκτιμά ότι θα αυξηθεί και η ζήτηση.
Η General Mills, πουλά ήδη μια διαφορετική εκδοχή του Annie’s Mac and Cheese, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, καθώς και μείγματα Betty Crocker με χαμηλότερη περιεκτικότητα ζάχαρης και νατρίου.
Αλλά και η μεγάλη εισηγμένη αμερικανική εταιρεία Conagra, η οποία κατέχει επωνυμίες όπως η Healthy Choice, η Slim Jim και η Boom Chicka Pop, σχεδιάζει να κυκλοφορήσει κατεψυγμένα τρόφιμα σε μικρότερες μερίδες.
Μάλιστα, “βλέπει” ευκαιρίες ανάπτυξης σε τροφές μεγάλης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, σύμφωνα με το CEO, Sean Connolly.
Αλλάζει ο “διατροφικός χάρτης”
Ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές της Barclays, δεν είναι ακόμη βέβαιο εάν τα φάρμακα απώλειας βάρους θα ωθήσουν τους καταναλωτές προς τα πιο υγιεινά προϊόντα, καθώς υπάρχει περίπτωση να διαπιστώσουν ότι τα GLP-1, αντισταθμίζουν τις ήδη υπάρχουσες διατροφικές τους συνήθειες.
Εάν γίνει αυτό, θα επωφεληθούν περισσότερο οι εταιρείες γρήγορου φαγητού, όπως η Yum Brands της KFC και η Shake Shack, σημειώνει η τράπεζα.
Πάντως, το σίγουρο είναι ότι οι αλλαγές θα επηρεάσουν τα εστιατόρια, τα σούπερ μάρκετ και τις εταιρείες διανομής τροφίμων, που σε αυτό το στάδιο “αγκαλιάζουν” τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας.
Τα νέα προϊόντα αναμένεται να κατακλίσουν την αγορά, καθώς στο “παιχνίδι” μπαίνουν και άλλες φαρμακευτικές εταιρείες, ακολουθώντας τα χνάρια της Novo, σε μια προσπάθεια να διεκδικήσουν μερίδιο από την “πίτα του αδυνατίσματος”.
Πάντως, ακόμη και οι εταιρείες φαρμακευτικής συσκευασίας θα μπορούσαν να κερδοφορήσουν, σύμφωνα με την Barclays.
Ο Dietmar Siemssen, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής Gerresheimer, δηλώνει ότι περίπου το 4% της αύξησης των εσόδων της εταιρείας κάθε χρόνο προέρχεται από συμφωνίες με φαρμακευτικές εταιρείες που παράγουν σκευάσματα απώλειας βάρους και διαβήτη και ειδικά αυτά της κατηγορίας GLP-1.
Τέλος στο μεγάλο πρόβλημα των αεροπορικών
Όμως, υπάρχουν και άλλοι τομείς που αναμένεται να επωφεληθούν από τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας των φαρμακευτικών κολοσσών, σε μια αγορά που αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η “σπαζοκεφαλιά” της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου των αεροπορικών εταιρειών θα μπορούσε να αποτελέσει παρελθόν, καθώς στα αεροσκάφη θα επιβιβάζονται πιο “αδύνατοι” ταξιδιώτες.
Η United Airlines Holdings θα εξοικονομούσε 80 εκατομμύρια δολάρια ετησίως εάν το μέσο βάρος των επιβατών μειωνόταν κατά περίπου 5 κιλά, εκτιμά η Jefferies.
Εάν ο μέσος επιβάτης έχανε 5 κιλά, αυτό θα σήμαινε περίπου 900 κιλά λιγότερα σε κάθε πτήση της United, γεγονός που θα εξοικονομούσε πάνω από 100 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου ετησίως.
Να επισημάνουμε ότι το βάρος αποτελεί πάντα ένα σημαντικό πρόβλημα για τις αεροπορικές εταιρείες, διότι όσο περισσότερο ζυγίζει ένα αεροπλάνο, τόσο περισσότερο καύσιμο καίει.
Σημειώνεται ότι οι δύο μεγαλύτερες δαπάνες για τις αεροπορικές εταιρείες είναι τα καύσιμα (περίπου το 25%) και το εργασιακό κόστος.
Οι εταιρείες μάλιστα προσπαθούν χρόνια τώρα να μειώσουν το κιλά στις πτήσεις, επιβάλλοντας νέους κανόνες που αφορούν το βάρος των αποσκευών.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων μεθόδων, έχουν αφαιρέσει τα έντυπα και έχουν αντικαταστήσει τα αντικείμενα εντός αεροσκαφών, με άλλα χαμηλότερου βάρους.
Διαβάστε επίσης:
Ozempic: Ποιες φαρμακευτικές εταιρείες φιλοδοξούν να λανσάρουν το νέο φάρμακο για την απώλεια βάρους
Ozempic: Η μυστική συνταγή για το θαυματουργό φάρμακο κατά της παχυσαρκίας
Ozempic: Ανησυχία από τους ειδικούς για τη χρήση από έγκυες γυναίκες