ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της KPMG για την ελληνική ναυτιλία, η χώρα μας κατατάσσεται σταθερά ως ο παγκόσμιος ηγέτης της ναυτιλίας σε βασικές μετρήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 17,4% του παγκόσμιου στόλου βάσει χωρητικότητας. Παράλληλα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Τον τελευταίο μήνα έχουν γίνει γνωστές νέες συμφωνίες, ενώ μερικές από αυτές επικυρώθηκαν κατά την διάρκεια των Ποσειδωνίων. Αρκετοί πλοιοκτήτες στρέφονται στα πλοία διπλού καυσίμου, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που επιμένουν στη χρήση συμβατικών καυσίμων.
Σε στρατηγική επένδυση 756 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή 10 πλοίων gas carriers τελευταίας τεχνολογίας προχώρησε η η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPLP) του Βαγγέλη Μαρινάκη, στο πλαίσιο μετασχηματισμού της σε μια εταιρεία μεταφοράς LNG.
Η παράδοση των πλοίων θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2026 και θα ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2027. Έξι πλοία είναι Dual Fuel Medium Gas Carriers (MGCs) και τέσσερα Liquid CO2 Handy Multi Gas Carriers (LCO2s).
Η συναλλαγή αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με μετρητά που θα προκύψουν κυρίως από τις πωλήσεις containerships και από τη χρηματοδότηση χρέους.
Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η προσθήκη αυτών των 10 υπερσύγχρονων πλοίων υψηλών προδιαγραφών θα μας επιτρέψει να παρέχουμε στους υφιστάμενους πελάτες μας, όπως οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οι εταιρείες ενέργειας και οι έμποροι, μια πλήρη γκάμα πλοίων για όλες τις ανάγκες μεταφοράς φυσικού αερίου, αυξάνοντας το αποτύπωμα και την εμβέλειά μας στην αγορά.
Ενώ το LNG θα παραμείνει η βασική μας αρμοδιότητα, με έναν αναμενόμενο παραδοτέο στόλο 18 πλοίων μεταφοράς LNG τελευταίας γενιάς έως το 2027, η συναλλαγή αυτή δίνει μεγάλη έμφαση στην ενεργειακή μετάβαση, καθώς τα νέα αυτά αποκτήματα θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν υγραέριο (LPG), αμμωνία, βουτάνιο, προπυλένιο και υγρό CO2.
Αυτή η στρατηγική επένδυση όχι μόνο ενισχύει τη θέση μας στην αγορά, αλλά και μας ευθυγραμμίζει με το μέλλον της μεταφοράς ενέργειας, διασφαλίζοντας ότι θα παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή του κλάδου».
Επίσης, κατά την διάρκεια των Ποσειδωνίων ο κ. Μαρινάκης ανακοίνωσε την παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου, από το κινεζικό ναυπηγείο CSSC.
H Safe Bulkers συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου πρόσθεσε ένα ακόμη bulker στο βιβλίο των παραγγελιών της αυξάνοντας τα υπό κατασκευή πλοία της σε εννέα.
Το χωρητικότητας 82,000 dwt πλοίο θα κατασκευαστεί σε ιαπωνικό ναυπηγείο και θα παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2027.
Το κόστος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο, σύμφωνα με την Clarksons η τιμή ενός νεότευκτου kamsarmax των ίδιων προδιαγραφών κυμαίνεται στα 37,5 εκατ. δολάρια.
Η Safe Bulkers επισήμανε ότι το 85% του στόλου της έχει κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία. Το τελευταίο πλοίο είναι αδελφό με μια σειρά νεότευκτων πλοίων που περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραγγελιών της με «προηγμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης που οδηγούν σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου».
Ο Λουκάς Μπαρμπάρης, πρόεδρος της εταιρείας, σχολίασε: «Προχωρούμε σε αυτήν την παραγγελία νέων πλοίων σύμφωνα με τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, με στόχο να δημιουργήσουμε μια ανθεκτική εταιρεία με νέο και αποδοτικό στόλο, μέσα στο συνεχώς αυστηρότερο περιβάλλον κανονισμών εκπομπών CO2.»
Δύο τάνκερ suezmax πρόσθεσε στο ήδη μεγάλο βιβλίο παραγγελιών της η Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα, υπογράφοντας συμφωνία με το ναυπηγείο DH Shipbuilding, κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων 2024.
Σε συνεργασία με την European Maritime Finance (EMF) της Δανίας, προχώρησαν από κοινού στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων τελευταίας τεχνολογίας στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας.
Πρόκειται για το 20ο και το 21ο πλοίο που περιλαμβάνεται στο κοινό project της EMF με την Atlas Maritime, ενώ τα 17 από αυτά κατασκευάζονται στο DH Shipbuilding.
Η ναυτιλιακή Chios Navigation συμφερόντων της οικογένειας Καρούση, υπέγραψε συμφωνίες λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των Ποσειδωνίων, αυξάνοντας το βιβλίο των παραγγελιών της.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το tradewinds, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering για την κατασκευή δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt, αξίας 100,3 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και θα παραδοθούν τον Δεκέμβριο 2027.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή παρήγγειλε πρόσφατα ένα bulker handysize, στο ιαπωνικό ναυπηγείο Imabari, το οποίο θα παραλάβει τo 2028.
Η ναυτιλιακή Sea Hawk Maritime, με επικεφαλής την δεύτερη γενιά της οικογένειας Κουρτέση, επεκτείνεται στα πλοία μεταφοράς LPG διαφοροποιώντας τον στόλο της.
Μάλιστα, το 2023 ο Μιχάλης και ο Νεόφυτος Κουρτέσης ίδρυσαν την θυγατρική SeaHawk Gas που εστιάζει στον συγκεκριμένο κλάδο.
Τον Φεβρουάριο 2024 η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων με ιαπωνικό ναυπηγείο για την κατασκευή ενός LPG carrier, χωρητικότητας 11.000 cbm, που θα χρησιμοποιεί συμβατικά καύσιμα, με ημερομηνία παράδοσης το 2027.
Πρόσφατα ακολούθησε η παραγγελία και δεύτερου πλοίου με τα ίδια χαρακτηριστικά, το οποίο θα παραλάβει το 2028.
Η SeaHawk Gas διαθέτει ήδη ένα μεταχειρισμένο LPG carrier, το χωρητικότητας 20,600 cbm Gas Melody, κατασκευής 2009, ενώ σύμφωνα με το tradewinds, τον Μάιο έκλεισε συμφωνία για την απόκτηση δύο ακόμη second hand πλοίων μεταφοράς LPG.
Διαβάστε επίσης:
Petrofin: Στα 15 δισ. δολάρια η ναυτιλιακή χρηματοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες
Ποσειδώνια 2024: Η μεγάλη γιορτή της ναυτιλίας μέσα από φωτογραφίες (upd)
H Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η HELMEPA ενισχύουν τον μακροχρόνιο δεσμό συνεργασίας τους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα