Tην έξοδο της από τον κλάδο των containerships έκανε γνωστή η ναυτιλιακή Lomar Shipping, θυγατρική ομίλου Libra, που εστιάζει πλέον σε τάνκερ και φορτηγά πλοία.

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία πούλησε σχεδόν 100 πλοία που είχε αγοράσει την περίοδο 2010 έως 2020, αποκομίζοντας έσοδα 2 δισ. δολαρίων.

1

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο στοίχημα στην ιστορία της ναυτιλίας», δήλωσε ο Γιώργος Λογοθέτης, εκτελεστικός πρόεδρος του Libra Group στο Reuters, στο περιθώριο της εβδομάδας των Ποσειδωνίων 2024.

«Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος, πολλά δύσκολα χρόνια», επισήμανε. «Αποφασίσαμε ότι αυτή ήταν μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουμε εξαιρετικές τιμές για όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πουλήθηκαν».

Η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων βρέθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα πριν από σχεδόν μια δεκαετία, προτού ανακάμψει σε ιστορικά υψηλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η οποία οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά, τα οποία μεταφέρονται με containerships.

H Lomar Shipping αγόρασε τα πλοία όταν οι τιμές τους ήταν εξαιρετικά πιεσμένες και προχώρησε στην πώληση από το 2020 μέχρι και τις αρχές του τρέχοντος μηνός. Με τον όμιλο να έχει πλέον στόλο με 30 bulkers και τάνκερ, δήλωσε ο κ. Λογοθέτης.

«Η έξοδος της Lomar από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν μέρος ενός στρατηγικού asset play που διήρκεσε μια δεκαετία», δήλωσε ο CEO της Lomar Shipping, Νικόλας Γεωργίου.

Όπως εξήγησε, η Lomar έθεσε τα θεμέλια για την έξοδο από τον κλάδο των containerships τα τελευταία τρία χρόνια, επενδύοντας σε φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.

«Η Lomar πάντα μπορούσε να αλλάξει κλάδο με ευκολία. Η στρατηγική μας είναι, και ήταν πάντα, η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων μας, μια αξία που μοιράζονται όλες οι εταιρείες του Libra Group», τόνισε ο κ. Γεωργίου στο Reuters.

Τον περασμένο μήνα η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι απέκτησε το ένατο φορτηγό πλοίο μέσα στον τελευταίο χρόνο και έχει δαπανήσει 127 εκατ. δολάρια για μεταχειρισμένα bulkers σε διάστημα 12 μηνών.

Το πλοίο που μετονομάστηκε σε Ebury Trader (κατασκευής 2011) θα ξεκινήσει μια μακροπρόθεσμη συμφωνία ναύλωσης με έναν διεθνή πάροχο logistics.

Ο όμιλος Libra, με έδρα στις ΗΠΑ, ο οποίος ελέγχεται από την οικογένεια Λογοθέτη, διαθέτει 20 θυγατρικές με περιουσιακά στοιχεία και δραστηριότητες σε σχεδόν 60 χώρες. Δραστηριοποιείται στη ναυτιλία, την αεροδιαστημική, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα ακίνητα, τη φιλοξενία και διάφορες βιομηχανίες.

Διαβάστε επίσης:

Ερυθρά Θάλασσα: Στόχος των Χούθι ένα ακόμη ελληνόκτητο πλοίο

Ποσειδώνια 2024: Η μεγάλη γιορτή της ναυτιλίας μέσα από φωτογραφίες

Γεράσιμος Καλογηράτος (Capital Product Partners): Απαιτούνται ισχυρά κίνητρα για την απανθρακοποίηση