Οι προβλέψεις απαγορεύονται στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ σ’ ένα μοναδικό σκηνικό στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας.
Ο 9ος αγώνας του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο, στη γαλλόφωνη αποικία του Κεμπέκ, στον Καναδά. Η Formula 1 επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική μετά από δύο ευρωπαϊκούς αγώνες σε Ίμολα και Μονακό.
Το Grand Prix του Καναδά ενέχει αλλαγή ηπείρου, αλλά δεν ενέχει αλλαγή συνδυασμού γομών: Ο αγώνας στο Μόντρεαλ, θα είναι ο τρίτος συνεχόμενος που θα χρησιμοποιηθούν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024: η γόμα C3 ως σκληρή, η γόμα C4 ως μέση και η γόμα C5 ως μαλακή.
Πρόκειται για την δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση αυτού του συνδυασμού στην πίστα του Καναδά, μια ημι-μόνιμη εγκατάσταση πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας που δημιουργήθηκε αρχικά για την Έκθεση του 1967.
Η πίστα των 4.361 μέτρων φέρει το όνομα του Ζυλ Βιλνέβ και διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες της σεζόν.
Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τις πιο αργές στροφές, στις οποίες περιλαμβάνεται και το πέταλο που οδηγεί στην πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είσαι ανταγωνιστικός.
Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, εδώ είναι δυνατές οι προσπεράσεις, ειδικά στο τέλος της ευθείας, που οδηγεί στο τελευταίο σικέιν.
Στην έξοδο αυτού του σικέιν καιροφυλακτεί ο «τοίχος των πρωταθλητών» που πήρε το όνομά του, από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Ντέιμον Χιλ, τον M. Σουμάχερ και τον Ζακ Βιλνέβ, οι οποίοι το 1999, εγκατάλειψαν σ’ αυτό το σημείο χτυπώντας στον τοίχο στη εξωτερική πλευρά της στροφής.
Όλη η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο φέτος και τα κερμπ έχουν αντικατασταθεί. Θεωρητικά, τα χαρακτηριστικά της πίστας, που είναι η χαμηλή αντίσταση κύλισης και συνεπώς η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα αποτυπωθούν όταν οι μηχανικοί της Pirelli πραγματοποιήσουν τις πρώτες μετρήσεις την Τετάρτη.
Στη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι των γύρων, συνήθως βελτιώνονται σημαντικά όσο στρώνεται με γόμα, η αγωνιστική γραμμή. Ενδέχεται επίσης να προκληθεί μετατόπιση πέλματος λόγω τοπικής υπερθέρμανσης την Παρασκευή ειδικά στις πιο μαλακές γόμες.
Τα ελαστικά υπόκεινται σε χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, οι διαμήκεις δυνάμεις είναι λίγο μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μόντρεαλ είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν, για τα ελαστικά.
Ενώ στο Μόντρεαλ δεν έχουμε την εξαιρετική εγγύτητα με τις μπαριέρες που είχαμε στο Μονακό, κλειδί για ένα γρήγορο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές είναι το εφαπτομενικό πέρασμα από τους τοίχους, ενώ παράλληλα πρέπει να αξιοποιείς στο έπακρο τα κερμπ.
Επομένως, είναι σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση.
Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ακόμη πιο πολύ φέτος, στην αλληλουχία στροφών 4 και 5 όπου η παλιά ασφάλτινη έξοδος διαφυγής, έχει αντικατασταθεί με γρασίδι.
Στον περσινό αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες σε διάφορες στρατηγικές. Κάποιοι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων που ανέβηκαν στο βάθρο, επέλεξαν στρατηγική με δύο αλλαγές ελαστικών. Άλλοι έκαναν μόνο μία αλλαγή, προσπαθώντας να επιμηκύνουν το πρώτο μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίζεται συχνά οπότε η δυνατότητα για μεγαλύτερο πρώτο μέρος αγώνα, προσφέρει δυνητικά μεγαλύτερη ευκαιρία να ελαχιστοποιηθεί ο χαμένος χρόνος από τις αλλαγές ελαστικών αν εμφανιστεί την κατάλληλη στιγμή το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο καιρός είναι πάντα ευμετάβλητος τον Ιούνιο και συνήθως διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον αγώνα του Κεμπέκ.
Μετά από μια κρύα, βροχερή, ημέρα με πολύ αέρα μπορεί να ακολουθήσει μια μέρα με ηλιοφάνεια και ζέστη. Οι θερμοκρασίες μπορεί ακόμη και να διαφοροποιηθούν σημαντικά μέσα σε μια μέρα.
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 1967 και έχει φιλοξενηθεί σε τρεις πίστες.
Εκτός από την σημερινή πίστα, ο αγώνας έχει διεξαχθεί στο Mosport του Οντάριο, οκτώ φορές και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ.
Μια περιοχή που βρίσκεται περίπου 150 χιλιόμετρα βορειότερα του Μόντρεαλ. Έχουν διεξαχθεί 52 αγώνες στον Καναδά. Πολυνίκες είναι οι Σουμάχερ και Χάμιλτον, οι οποίοι έχουν κερδίσει από επτά φορές o καθένας.
Επίσης μοιράζονται το ρεκόρ των pole position με έξι ο καθένας.
Η McLaren κυριαρχεί μεταξύ των κατασκευαστών με 13 νίκες και 11 pole position, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες (37) παρουσίες στο βάθρο.
Το πρωτάθλημα απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μετά τη νίκη του Λεκλέρκ στο Μονακό. Μπορεί ο Φερστάπεν να συνεχίζει να προηγείται στη βαθμολογία, αλλά η διαφορά των 31 βαθμών, που έχει από τον Μονεγάσκο, εύκολα ανατρέπεται.
Αντίστοιχα, η Ferrari υπολείπεται μόλις 24 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από τη Red Bull. Το ενδιαφέρον, τώρα, μεταφέρεται σε μία τελείως διαφορετική πρόκληση, όπου κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει με ασφάλεια ποιο μονοθέσιο θα έχει πλεονέκτημα: Red Bull, Ferrari ή McLaren;
Η πίστα έχει αργές στροφές και μια τεράστια ευθεία, πριν το τελευταίο σικέιν. Κομβικό ρόλο παίζει η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Η κλίση στις αεροτομές είναι μικρή, καθώς ζητούμενο είναι η τελική ταχύτητα.
Πέρυσι και πρόπερσι, νικητής ήταν ο Μαξ Φερστάπεν, το 2021 και το 2020 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πανδημίας, ενώ το 2019 είχε κερδίσει ο Χάμιλτον, το 2018 ο Φέτελ και το 2017, 2016, 2015 ο Χάμιλτον.
Ο Βρετανός πρωταθλητής έχει πάρει εκεί, την 1η νίκη της καριέρας του, το 2007. Θυμίζουμε, ότι έχει να κερδίσει αγώνα από το 2021, στη Σαουδική Αραβία, και πρόκειται για το μεγαλύτερο διάστημα χωρίς νίκη στην καριέρα του.
Φέτος, στους οχτώ πρώτους αγώνες, έχουν κερδίσει πέντε αγώνες η Red Bull με τον Φερστάπεν, δύο αγώνες η Ferrari και έναν αγώνα, η McLaren.
Στην εκπομπή «Formula 1 Show» στο ΑΝΤ1+, που ξεκινά, μία ώρα πριν την εκκίνηση του καναδικού Grand Prix, την Κυριακή 9 Ιουνίου, στις 21:00, μεταξύ άλλων, μπορείτε να παρακολουθήσετε μια αποκλειστική συνέντευξη του Λάντο Νόρις στη Μαρία Θωμά, τον ποδοσφαιριστή Φώτη Ιωαννίδη να εξομολογείται το μεγάλο του πάθος για την F1, σχολιάζοντας το φετινό πρωτάθλημα, αλλά και ένα μεγάλο αφιέρωμα στους celebrities, που μίλησαν στην κάμερα του ΑΝΤ1, στο Μονακό (Michael Douglas, Heidi Klum, Jared Leto, Virgil Van Dijk και Will.i.am, μεταξύ άλλων). Επίσης, καλεσμένος των Μαρία Θωμά, Τάκη Πουρναράκη και Πάνου Σεϊτανίδη, θα είναι ο οδηγός αγώνων, Σταμάτης Κατσίμης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.
ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1:
Διαβάστε επίσης:
Στην Ελλάδα τo νέο MINI Cooper!
Νίκη για το MINI John Cooper Works στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ!
Πανελλαδική έρευνα RE/MAX: Τι ακίνητα επέλεξαν οι αγοραστές το 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας