ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Οι εφοπλιστές έχουν επενδύσει σημαντικά λιγότερα κεφάλαια για την κατασκευή νέων πλοίων στον τρέχοντα κύκλο άνθησης της ναυτιλιακής αγοράς συγκριτικά με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο πριν από την οικονομική κρίση, σύμφωνα με την Clarksons. Παρά το γεγονός ότι έχουν συγκεντρώσει τώρα περισσότερα μετρητά.
Μιλώντας στο TradeWinds Shipowners Forum στα Ποσειδώνια 2024, ο Steve Gordon, managing director της Clarksons Research εξήγησε ότι αυτή η εξέλιξη σημειώνεται σε μία ασυνήθιστα ευνοϊκή περίοδο για την ναυτιλιακή βιομηχανία, κατά την οποία όλες οι βασικές αγορές παρουσιάζουν ταυτόχρονα ισχυρές επιδόσεις.
«Υπολογίζουμε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια δημιουργήθηκαν περισσότερα μετρητά σε σύγκριση με τον προηγούμενο κύκλο», δήλωσε ο Gordon κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του στο TradeWinds Shipowners Forum την Τρίτη το πρωί.
«Είναι ενδιαφέρον ότι στον τελευταίο κύκλο, σχεδόν όλα τα χρήματα διοχετεύτηκαν σε παραγγελίες για κατασκευές νέων πλοίων. Σήμερα, λιγότερα από τα μισά. Το βιβλίο παραγγελιών σήμερα είναι λιγότερο από το 50% αυτού που ήταν το 2008: 290 εκατομμύρια dwt έναντι 660 εκατομμυρίων dwt».
Θέλοντας, μάλιστα, να δώσει ένα παράδειγμα για τις ταμειακές ροές που απολαμβάνουν οι πλοιοκτήτες, ο Gordon επισήμανε τα επίπεδα του μέσου κέρδους της αγοράς στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Τα ναύλα ήταν στα 27.000 δολάρια ημερησίως και το κόστος στα 7.000 δολάρια την ημέρα.
«Αυτό σας δίνει μια αίσθηση των μετρητών που εισέρχονται κάθε μέρα», τόνισε. Και πρόσθεσε: «Ασυνήθιστα για τη ναυτιλία, σχεδόν κάθε αγορά που καλύπτουμε στην Clarksons βρίσκεται σε πολύ θετική τροχιά».
Σημείωσε ότι τα δεξαμενόπλοια ήταν πολύ ισχυρά με χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, χαμηλή αύξηση στόλου και ευνοούνται από τις αναταράξεις στη Ρωσία και την Ερυθρά Θάλασσα.
Χαρακτήρισε την αγορά bulkers θετική και καλύτερη από τις προσδοκίες, ενώ επισήμανε ότι και τα containerships βρίσκονται στο επίκεντρο.
Οι αγορές των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και των ro-ro θεωρούνται επίσης καλές, με αυτή των LNG να υποχωρεί λίγο λόγω εποχικών επιδράσεων.
«Είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε όλους τους κλάδους δυνατούς. Οι συνθήκες της αγοράς είναι πολύ ισχυρές», είπε ο Gordon.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις
- Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών