Όπως και το Taycan, το Macan διαθέτει μόνιμους συγχρονικούς ηλεκτροκινητήρες (PSM) και τεχνολογία υψηλής τάσης 800 volt, η οποία δεν συμβάλλει μόνο στις υψηλές επιδόσεις, αλλά αποσκοπεί επίσης στη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης. «Η υψηλότερη τάση βελτιώνει την απόδοση φόρτισης και μειώνει τις απώλειες, διατηρώντας παράλληλα χαμηλότερο βάρος στο όχημα», εξηγεί ο Tomas Gajdos, επικεφαλής μηχανικός στη σειρά Macan.
Το νέο Macan είναι το πρώτο Porsche που αναπτύχθηκε με βάση την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Audi. Ο ρυθμός φόρτισης μπορεί να φτάσει τα 270 kW την ώρα.
Σε βέλτιστες συνθήκες η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί γρήγορα από 10 σε 80 τοις εκατό σε περίπου 21 λεπτά. Η ταχυφόρτιση μπορεί να επιτευχθεί ακόμη κι εάν ο επιλεγμένος σταθμός λειτουργεί με τεχνολογία 400 volt καθώς έναν έξυπνο λογισμικό να χωρίζει αποτελεσματικά την μπαταρία 800 volt σε δύο μπαταρίες με ίδια τάση 400V έκαστην, χάρη στους ενσωματωμένους διαχωριστές υψηλής τάσης.
Οι δύο μπαταρίες μπορούν στη συνέχεια να φορτιστούν ταυτόχρονα με ισχύ έως 135 kW σε σταθμό φόρτισης 400 volt χωρίς πρόσθετο ενισχυτή υψηλής τάσης, καθιστώντας το Macan συμβατό με σταθμούς φόρτισης σε όλο τον κόσμο και υποστηρίζοντας τη χρήση του με τον πιο αποδοτικό τρόπο από τους πελάτες.
Αναπτυγμένη ειδικά για επιδόσεις και αποδοτικότητα, η μπαταρία περιέχει κυψέλες που προσφέρουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ πυκνότητας ισχύος, περιεχομένου ισχύος, βιωσιμότητας και διάρκειας ζωής. Αυτό υποστηρίζεται περαιτέρω από την πολύ ανεπτυγμένη θερμική διαχείριση που ρυθμίζει τη θερμοκρασία της μπαταρίας για να βελτιστοποιήσει την απόδοση.
Η κυκλοφορία παρέχει επομένως την απαραίτητη ψύξη όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ενώ τους πιο κρύους μήνες τα εξαρτήματα υψηλής τάσης όπως η μπαταρία μπορούν να θερμανθούν όπως απαιτείται με την ενσωμάτωση της θερμάστρας υψηλής τάσης. «Ως αποτέλεσμα, η θερμοκρασία της μπαταρίας παραμένει πάντα εντός του βέλτιστου εύρους, είτε το όχημα βρίσκεται στο δρόμο είτε σε λειτουργία γρήγορης φόρτισης», λέει ο Gajdos.
Μέσω ειδικού λογισμικού προγραμματισμού φόρτισης (Porsche Charging Planner), που είναι ενσωματωμένο στο σύστημα πλοήγησης, μπορεί να φτάσει η μπαταρία στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν από τη φόρτιση, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες πτυχές όπως το προφίλ διαδρομής, το τρέχον επίπεδο κατανάλωσης του οχήματος και την αναμενόμενη απόδοση των σταθμών φόρτισης που δύναται να επιλεγούν από το χρήστη.
Η διαδικασία φόρτισης έχει απλοποιηθεί για τον οδηγό με μια διαισθητική λειτουργία στον πίνακα οργάνων. Το νέο Macan διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα οθόνης που παρουσιάζει με σαφήνεια πληροφορίες όπως η κατάσταση φόρτισης, ο απομένων χρόνος φόρτισης και η τρέχουσα αυτονομία. «Η νέα λειτουργία Battery Care αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας υψηλής τάσης», λέει ο Gajdos. «Εάν αυτή η λειτουργία ενεργοποιηθεί από τον οδηγό, το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης ορίζεται σε ένα φιλικό προς την μπαταρία 80 τοις εκατό».
Όλα αυτά συμπληρώνονται από την εφαρμογή My Porsche, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν τη διαδικασία φόρτισης απομακρυσμένα. Με τη βοήθεια της εφαρμογής και του χρονοδιακόπτη που είναι ενσωματωμένος στο όχημα, οι διαδικασίες φόρτισης μπορούν να προγραμματιστούν να πραγματοποιούνται τη νύχτα, όταν οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλότερες. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει μια ώρα κατά την οποία η μπαταρία είναι θερμικά προετοιμασμένη ή μια ώρα έως την οποία το όχημα πρέπει να φορτιστεί πλήρως.
Ένα από τα πιο σημαντικά καινοτόμα στοιχεία είναι το Porsche Integrated Power Box (IPB), για το οποίο η Porsche έχει κατοχυρώσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Συνδυάζει τρία στοιχεία: τον ενσωματωμένο φορτιστή AC, την προθέρμανση υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC-to-DC 12 volt. Με βάρος μόλις 19 κιλών, το υπερσυμπιεσμένο IPB είναι σχετικά ελαφρύ και τοποθετείται μεταξύ του πίσω καθίσματος και της μπαταρίας για εξοικονόμηση χώρου.
«Αυτό το πακέτο βελτιστοποιεί την κατανομή του βάρους του οχήματος», εξηγεί ο Tomas Gajdos. Εκτός από αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το Macan διαθέτει επίσης μια εγκατάσταση φόρτισης που προσφέρει υψηλό βαθμό ευελιξίας τόσο στο σπίτι όσο και στο δρόμο. Με μια θύρα γρήγορης φόρτισης DC στα αριστερά και δύο θύρες φόρτισης AC – μία σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου – η φόρτιση είναι δυνατή ανεξάρτητα από τη θέση στάθμευσης. Το ίδιο το υλικό είναι σχεδιασμένο να είναι στιβαρό και φιλικό προς τον χρήστη.
Επομένως, το νέο Macan συνδυάζει την άνεση με την γρήγορη φόρτιση. Ποιες είναι οι βέλτιστες συνθήκες φόρτισης; Σταθμός γρήγορης φόρτισης CCS με > 320 kW, > 850 V, θερμοκρασία μπαταρίας 23°C και αρχική στάθμη φόρτισης 9 τοις εκατό.
Διαβάστε επίσης
Porsche: Η νέα Macan δεν έχει θερμικό κινητήρα
Στα όρια η ηλεκτρική Porsche Macan!
Porsche: Τα σπορ Macan και 911 αύξησαν τα λειτουργικά κέρδη κατά 11% το α’ εξάμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος