Την πρωτότυπη ιδέα του live shopping εγκαινιάζει η Zara στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αφού πρώτα έκανε το τεστ στην αγορά της Κίνας, οι καταναλωτές της οποίας είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τέτοιου είδους καινοτομίες σε σύγκριση με τους δυτικούς.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η εταιρεία fast-fashion επενδύει σε νέους τρόπους, προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές, την ώρα που οι αναλυτές αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα παρουσιάσουν μικρότερη αύξηση μετά την εξαιρετική άνοδο που παρουσίασαν μετά το τέλος της πανδημίας.

Σημειώνεται ότι η μητρική της Zara, η Inditex, θα ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματά της την Τετάρτη.

Πέντε ώρες live εκπομπών στην Κίνα, που μεταδίδονται εβδομαδιαίως στο Douyin, αδελφό κινεζικό ιστότοπο του TikTok, βοήθησαν στην αύξηση των πωλήσεων της Zara από την ώρα που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Edited.

“Θέλουμε να το μεταφέρουμε στις δυτικές χώρες, όπου το live streaming δεν είναι τόσο δημοφιλές… αλλά πιστεύουμε -γιατί όχι;- ότι είναι μια διασκεδαστική εξέλιξη”, δήλωσε εκπρόσωπος της Zara για την πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου.

Ψυχαγωγία για την προσέγγιση αγοραστών

Το τηλεμάρκετινγκ, μέσω του στα οποίου οι τηλεθεατές αγοράζουν τα προϊόντα της επιλογής τους, αποτελεί μια δημοφιλή μέθοδο εδώ και δεκαετίες.

Ωστόσο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχουν πυροδοτήσει μια νέα εποχή live streaming με πρώτη την Κίνα, όπου πωλούνται τα πάντα με αυτόν το τρόπο, από καλλυντικά μέχρι σνακ.

Στην εκπομπή του Zara στο Douyin εμφανίζονται μοντέλα που φορούν φορέματα Zara, ενώ δοκιμάζουν παπούτσια και κοσμήματα.

Ο υποψήφιος πελάτης έχει τη δυνατότητα να απολαύσει πασαρέλες και «παρασκηνιακές» λήψεις την ώρα του μακιγιάζ, σε συνδυασμό με μια χαλαρότητα που έρχεται σε αντίθεση με τις  “σκληρές” γραμμές των περισσότερων livestreams.

Για να μεταδοθεί ένα live show εργάζεται μια ομάδα 70 ατόμων, ενώ οι εκπομπές μεταδίδονται από έναν χώρο 1.000 τετραγωνικών μέτρων στη Σαγκάη.

Επτά κάμερες καταγράφουν κάθε γωνιά του χώρου, προσελκύοντας κατά μέσο όρο περίπου 800.000 μοναδικούς θεατές ανά εκπομπή.

“Η προσέγγιση live shopping της Zara, οδήγησε σε σημαντική αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας στην Κίνα”, δήλωσε η αναλύτρια της Edited, Krista Corrigan.

Η εταιρεία πούλησε 50% περισσότερα προϊόντα στην Κίνα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της EDITED.

Το live streaming επιτρέπει επίσης στην εταιρεία να προσεγγίσει τους αγοραστές, παρόλο που η φυσική παρουσία της εταιρείας στην Κίνα έχει συρρικνωθεί από 570 καταστήματα το 2019 σε μόλις 192 από τις 31 Ιανουαρίου φέτος.

«Φιλική, casual και διασκεδαστική» εμπειρία

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ και σε ευρωπαϊκές χώρες, η Zara επέλεξε να φιλοξενεί ζωντανές εκπομπές στην εφαρμογή και τον ιστότοπό της αντί για μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης άλλης εταιρείας, προκειμένου να εξασφαλίσει τον έλεγχο της αισθητικής.

Οι ζωντανές εκπομπές, θα αναδεικνύουν συγκεκριμένες συλλογές Zara Woman με τη βοήθεια δύο «πολύ γνωστών» προσωπικοτήτων της μόδας, ανακοίνωσε η Zara, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Με στόχο μια “φιλική, casual και διασκεδαστική” εμπειρία, οι εκπομπές θα είναι μικρότερες από αυτές του Douyin, με διάρκεια 45 λεπτών έως και μία ώρα.

Εντούτοις, όσοι και όσες παρακολουθούν τη ζωντανή ροή, θα μπορούν να αντιδρούν σε πραγματικό χρόνο με ερωτήσεις, σχόλια και emojis.

Όσον αφορά το κόστος της νέας αυτής μορφής επένδυσης, η Inditex αρνήθηκε να απαντήσει σχετικά, ωστόσο, η οικογενειακή εταιρεία διαθέτει 11 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία της δίνουν δύναμη και ένα δίχτυ ασφαλείας για να πειραματιστεί με νέους τρόπους πώλησης, ακόμα κι αν η επιτυχία δεν είναι απόλυτα εγγυημένη.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί η Zara έριξε «άγκυρα» στον Πύργο Πειραιά

Inditex (Zara): Άλμα 30% στα καθαρά κέρδη το 2023 – Σε ποιους πελάτες «ποντάρει» φέτος

Zara: Ο κολοσσός της fast fashion ετοιμάζεται να μπει στον χώρο της πολυτέλειας