ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
Στα άδυτα των εργοστασίων της Novo Nordisk βρίσκεται η μυστική συνταγή για το best seller φάρμακό της κατά της παχυσαρκίας, το Ozempic.
Η εταιρεία έχει επιλέξει να διατηρήσει εντός των ορίων της τη παραγωγή των συστατικών τόσο του Ozempic όσο και του Wegovy, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, όπως η Eli Lilly.
Η ξεχωριστή διαδικασία παραγωγής
«Κανείς άλλος στον κόσμο δεν κάνει αυτό που κάνουμε εμείς. Αυτό είναι το πλεονέκτημά μας», αναφέρει στο Bloomberg o Michael Hallgren, ανώτερος αντιπρόεδρος παραγωγής δραστικών φαρμακευτικών συστατικών, στο εργοστάσιο της Novo Nordisk στο Kalundborg της Δανίας.
Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτή την μυστικοπάθεια;
Μία διαδικασία καλλιέργειας, μία φυσική διεργασία, είναι αυτή που παράγει το δραστικό συστατικό των σκευασμάτων, τη σεμαγλουτίδη. Μακριά από χημικές διεργασίες, η εταιρεία «ποντάρει» πολλά σε μία αργή διαδικασία, που όπως υποστηρίζει είναι φθηνότερη ενώ παράλληλα παράγει λιγότερα απόβλητα, σύμφωνα με τον Hallgren.
Επιδεξιότητα και μεγάλη εμπειρία, ώστε το μαγικό συστατικό να είναι όσο πιο δραστικό γίνεται. Αυτά είναι τα δύο βασικά «συστατικά», σύμφωνα με τη Novo Nordisk.
Η όλη διαδικασία απαιτεί λεπτοδουλειά: Μόλις στο μέγεθος ενός ανθρώπινου νυχιού, η «μαγιά» που χρησιμοποιεί η Novo, τοποθετείεται σε ένα διάλυμα, το οποίο βρίσκεται σε γυάλινη φιάλη. Η διαδικασία της ζύμωσης γίνεται μόνη της, με τη συμπλήρωση βιταμινών, ζάχαρης και τη βοήθεια της σωστής θερμοκρασίας αλλά και συγκεκριμένου pH.
Η μικρή ποσότητα που προκύπτει μπορεί να παράγει φάρμακα που θα ικανοποιήσουν τη ζήτηση από 500.000 άτομα με διαβήτη.
Το πρόβλημα της παραγωγής
Η Novo Nordisk έχει συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα των επενδυτών πάνω της. Μετά από μία περίοδο μετεωρικής ανάπτυξης, πετυχαίνοντας να γίνει η πιο πολύτιμη εταιρεία στην Ευρώπη, πλέον οι αγορές περιμένουν αν η δανική εταιρεία μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες που έχει δημιουργήσει.
Η μεγαλύτερη της πρόκληση είναι να ανταποκριθεί στην εκρηκτική ζήτηση από ασθενείς με διαβήτη ή υπέρβαρους, που ανυπομονούν να χάσουν εύκολα κιλά.
Στο συγκρότημα Kalundborg, όπου βρίσκεται μία από τις εγκαταστάσεις της, πέρσι προσέλαβε 1.000 εργαζόμενους, σχεδόν το ¼ από τους 4.500 εργαζόμενους που απασχολούσε ήδη στην περιοχή.
Η εταιρεία παλεύει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον γύρω από τις εγκαταστάσεις της, ώστε να αυξήσει τον ρυθμό προσλήψεων, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με τα ερευνητικά κέντρα της Δανίας, για να πρωτοστατήσει στις καινοτομίες.
Άλλωστε η κούρσα για την πρωτοκαθεδρία με την Eli Lilly είναι σε εξέλιξη.
Η Novo άνοιξε τον δρόμο για μία αγορά, που πλέον οι αναλυτές εκτιμούν ότι μπορεί να φτάσει από 100 έως και 150 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, η ίδια όμως δεν υπολόγισε την έκρηξη της ζήτησης για τα προϊόντα της.
Τώρα έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην επέκταση της παραγωγής της, ελπίζοντας να ανταποκριθεί πρώτη στους ασθενείς με διαβήτη ή παχυσαρκία, στοχεύοντας στην αγορά των ΗΠΑ, που είναι και η μεγαλύτερη πηγή των πωλήσεών της.
Διαβάστε επίσης:
Στα 150 δισ. δολάρια οι πωλήσεις φαρμάκων απώλειας βάρους έως το 2030
Ozempic: Πώς το best seller φάρμακο για το αδυνάτισμα «καταβρόχθισε» μια ολόκληρη οικονομία
Ozempic: Η ασυνήθιστη παρενέργεια που συνδέεται με την… εγκυμοσύνη! Τι λένε οι ειδικοί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος: Τηλεφωνική με την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο Καλπάκι για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επέκταση Ιονίας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα-Κακκαβιά»
- Πρόγραμμα Σπίτι μου ΙΙ – Οι όροι και οι προϋποθέσεις για το νέο πρόγραμμα
- Καιρός: Κακοκαιρία από την Παρασκευή – Με χιόνια τα Χριστούγεννα