• Κλάδος

    Άλμα στις κεφαλαιοποιήσεις των ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών – Οι πρωταγωνιστές

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Χατζηπατέρας, Κωστής Κωνσταντακόπουλος (πάνω), Αγγελική Φράγκου, Βαγγέλης Μαρινάκης, Γιάννης Κούστας (μέση), Αριστείδης αλαφούζος Νίκος Τσάκος, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (κάτω)

    Πέτρος Παππάς, Γιάννης Χατζηπατέρας, Κωστής Κωνσταντακόπουλος (πάνω), Αγγελική Φράγκου, Βαγγέλης Μαρινάκης, Γιάννης Κούστας (μέση), Αριστείδης Αλαφούζος Νίκος Τσάκος, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (κάτω)


    Θεαματική αύξηση παρουσιάζουν το τρέχον έτος οι κεφαλαιοποιήσεις των εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο ελληνικών ναυτιλιακών, αποτυπώνοντας την ψήφο εμπιστοσύνης των επενδυτών στις προοπτικές τους.

    Η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά είναι η πρώτη εγχώρια ναυτιλιακή που η κεφαλαιοποίησή της ξεπέρασε τα 3 δισ. δολάρια. Μετά την ολοκλήρωση του super deal της εξαγοράς της Eagle Bulk η εταιρεία αναδείχθηκε σε κολοσσό της αγοράς ξηρού φορτίου, με στόλο 171 bulkers, εκ των οποίων τα 8 είναι υπό κατασκευή.

    Η ναυτιλιακή συνεχίζει με σταθερούς ρυθμούς το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, πουλώντας τα παλαιότερης κατασκευής πλοία του και, μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, σε υψηλές τιμές.

    Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα έχει κεφαλαιοποίηση 2,07 δισ. δολάρια και είναι γνωστή για τα γενναία μερίσματα που διανέμει στους επενδυτές. Διαθέτει 25 μοντέρνα VLGCs (Very Large Gas Carriers), χωρητικότητας άνω του 1,76 εκατ. κυβικών μέτρων.

    Στα 1,86 δισ. δολάρια έχει εκτιναχθεί η κεφαλαιοποίηση της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Κατέχει και διαχειρίζεται 107 πλοία, εκ των οποίων 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 513,000 teu και 39 bulkers, συνολικής χωρητικότητας 2,9 εκατ. dwt.

    Η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα έχει κεφαλαιοποίηση 1,82 δισ. δολάρια. Διαχειρίζεται 79 πλοία, εκ των οποίων 69 containerships, συνολικής χωρητικότητας 434.268 teu και 10 bulk carriers, χωρητικότητας 1,76 εκατ. dwt. Επίσης έχει υπό ναυπήγηση άλλα 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Τόσο η Costamare όσο και η Danaos όταν εισήγαγαν προς διαπραγμάτευση τις μετοχές τους στο αμερικανικό χρηματιστήριο δραστηριοποιούνταν αμιγώς στον κλάδο των containerships.

    Ωστόσο αμφότερες, η πρώτη από το 2021 και η δεύτερη από τον περασμένο Ιούλιο, έκαναν άνοιγμα στα φορτηγά πλοία ποντάροντας στις καλές προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου.

    Η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου έχει κεφαλαιοποίηση 1,46 δισ. δολάρια, με τη μετοχή της να διαπραγματεύεται πέριξ των 48 δολαρίων. Mάλιστα τον Φεβρουάριο, όταν κινείτο στο επίπεδο των 31 δολαρίων, η Fearnley Securities είχε δώσει σύσταση «αγοράς» για τον τίτλο και αύξησε την τιμή στόχο στα 50 δολάρια.

    Η ναυτιλιακή διαθέτει τον πιο διαφοροποιημένο στόλο σε σχέση με τις υπόλοιπες εγχώριες εισηγμένες. Στο σύνολο των 176 πλοίων που διαχειρίζεται, περιλαμβάνονται 77 bulkers, 52 τάνκερ και 47 containerships. Παράλληλα υλοποιεί ναυπηγικό πρόγραμμα για 26 πλοία, 17 τάνκερ και 9 containerships.

    Η έκπληξη της χρονιάς είναι η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Εισηγμένη στην αγορά του Όσλο από το 2018, έκανε στο τέλος του 2023 το ντεμπούτο της στο NYSE και έχει ήδη κεφαλαιοποίηση 1,15 δισ. δολάρια. H εταιρεία διαθέτει σύγχρονο στόλο με πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποτελούμενο από 14 δεξαμενόπλοια, έξι Suezmax και οκτώ VLCC.

    Πολύ κοντά στην είσοδο της στο κλαμπ του 1 δισ. δολαρίων βρίσκεται η  Capital Product Partners (CPLP) του Βαγγέλη Μαρινάκη, με κεφαλαιοποίηση 975 εκατ. δολάρια, όπως διαμορφώθηκε στη συνεδρίαση της 3οής Μαΐου.

    H εταιρεία εμφάνισε ισχυρά αποτελέσματα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση του σχεδίου ανασχηματισμού της στην μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια στόλου  πλοίων μεταφοράς LNG τελευταίας γενιάς, στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

    H Tsakos Energy Navigation (TEN), του Νίκου Τσάκου, η παλαιότερη, ελληνικών συμφερόντων, εισηγμένη στο NYSE -από το 2002- έχει χρηματιστηριακή αξία 915 εκατ. δολάρια. Στη μακρά της πορεία στις αγορές, κατάφερε όχι να μόνο να βγει αλώβητη μέσα από τις θύελλες διαδοχικών κρίσεων, αλλά και να εξελιχθεί σε μία πανίσχυρη ναυτιλιακή.

    Η ΤΕΝ διαθέτει στόλο με 70 πλοία, εκ των οποίων τα οκτώ είναι υπό ναυπήγηση και σύμφωνα με τον εφοπλιστή στόχος της είναι να δημιουργήσει μέχρι το 2030 έναν 100% πράσινο στόλο.

    Ακολουθούν η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου με χρηματιστηριακή αξία 602 εκατ. δολάρια, η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού με κεφαλαιοποίηση 360 εκατ. δολάρια, η StealthGas του Χάρη Βαφειά με 317 εκατ. δολάρια.

    Η Euroseas του Αριστείδη Πίττα έχει χρηματιστηριακή αξία 262 εκατ. δολάρια, η Seanergy Maritime Holdings του Σταμάτη Τσαντάνη έχει κεφαλαιοποίηση 253 εκατ. δολάρια και η Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου έχει κεφαλαιοποίηση 150 εκατ. δολάρια.

    Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»



    ΣΧΟΛΙΑ