ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καλωσόρισε «όλους τους εκθέτες και τους επισκέπτες στην Ελλάδα, το λίκνο του ναυτικού πολιτισμού» και επισήμανε ότι «η ναυτιλία συνδέει ανθρώπους, οικονομίες και πολιτισμούς».
«Τα Ποσειδώνια τιμούν τη σύνδεση της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας», τόνισε η κα Τραυλού.
Και πρόσθεσε: «Αποτελούν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πλατφόρμα συνεργασίας για τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο, όπου ανταλλάσσονται απόψεις, παράγονται επιχειρηματικές ευκαιρίες, παρουσιάζονται καινοτομίες και προτάσεις στις σύγχρονες προκλήσεις. Στις ημέρες μας, η αστάθεια είναι μια καθολική πρόκληση. Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία συνεχίζει να προσφέρει αξιόπιστα τις ανεκτίμητες υπηρεσίες της, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Συμβάλλει αδιάκοπα και σταθερά στην ευημερία της ανθρωπότητας, κάθε ημέρα, κάθε ώρα, σε κάθε γωνιά της γης».
Επιπλέον, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, υπογράμμισε με νόημα ότι η ελληνική ναυτιλία, ως ο μεγαλύτερος διεθνής και διασυνοριακός στόλος, έχει στρατηγικό και αναντικατάστατο ρόλο στο παγκόσμιο «επιχειρείν».
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου, ενώ παράλληλα κατέχουμε τον πρώτο στόλο στον κόσμο με ικανότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σταθερά σε νέες τεχνολογίες και στην ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας έτσι, δραστικά και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Αποτελούμε το κορυφαίο ναυτιλιακό έθνος και διακρινόμαστε για την εξαιρετική ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα, στα δεδομένα της κάθε νέας εποχής. Με πίστη στην ιστορική μας υπεροχή και την ηγετική μας πορεία και τεχνογνωσία πλοηγούμαστε αποτελεσματικά στις προκλήσεις του σήμερα», επισήμανε.
«Ολόκληρος ο κόσμος», συνεχίζει η Μελίνα Τραυλού, «συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου μας, βρίσκεται σε μια νέα, μεταβατική εποχή. Η πορεία μας προς ένα βιώσιμο μέλλον θέτει στο επίκεντρο την θωράκιση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μεγέθη εταιριών και κάθε τομέα ναυτιλιακής δραστηριότητας. Η εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και, συνεπώς η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτιλία. Επιπλέον, η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι αδύνατη χωρίς τον κλάδο μας. Συνεπώς η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια κοινότητα».
«Τα Ποσειδώνια 2024 αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών του ναυτιλιακού οικοσυστήματος. Ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας και ας συνεργαστούμε, λειτουργώντας εποικοδομητικά για ένα κοινό, καλύτερο μέλλον», κατέληξε.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας, τόνισε σχετικά με τα Ποσειδώνια 2024:
«Τα Ποσειδώνια προσφέρουν την ευκαιρία αμφίδρομης προβολής των εκθετών και της ελληνικής ναυτιλίας. Λειτουργούν ως τονωτικό που μας ενθαρρύνει να ενισχύσουμε τις προσπάθειες μας για επιχειρηματική ανάπτυξη, βελτίωση των πλοίων και της διαχειριστικής μας λειτουργίας. Ενισχύει τους δεσμούς με τους διεθνείς συνεργάτες, ανοίγει τους δρόμους για συνεργασίες και η πληθώρα των εκδηλώσεων, να δημιουργεί σε ορισμένους κάποια κόπωση, αλλά σίγουρο είναι ότι θα πας και στα επόμενα Ποσειδώνια το 2026».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης, με την ευκαιρία των Ποσειδωνίων αναφέρθηκε και στα θέματα που απασχολούν τις ναυτιλιακές εταιρείες και τα πλοία του κλάδου του, τονίζοντας: «Αναχρονιστική είναι η νομοθεσία για το shortsea. Στην περίπτωση της χώρας μας ειδικότερα, η νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία του shortsea πλοίου, χρονολογείται στη δεκαετία του ’50. Καλούμαστε να ακολουθήσουμε νόμους που δημιουργήθηκαν βάσει πλοίων τεχνολογίας 70 χρόνων πίσω. Την στιγμή που σήμερα συζητάμε για αυτόνομα πλοία. Τον αιώνα της τεχνολογικής επανάστασης. Από μόνη της αυτή η συνθήκη είναι παράλογη».
Παράλληλα, κατέθεσε την πρόταση του: «Επομένως, είναι ξεκάθαρο πως η επίτευξη της πράσινης μετάβασης της ελληνικής shortsea ναυτιλίας εξαρτάται από έναν συνδυασμό παραγόντων και δεν περιορίζεται στον εκσυγχρονισμό του στόλου. Όπως προανέφερα, για να υπάρξει ουσιαστική απανθρακοποίηση του κλάδου πρέπει να γίνουν επενδύσεις στις υποδομές των λιμένων, σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο από μόνο του δεν μπορεί να συνεισφέρει πολλά».
«Ταυτόχρονα, είναι απαραίτητη η διαμόρφωση ενός σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου στην χώρα μας, το οποίο θα στηρίζεται στα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα, θα είναι απαλλαγμένο από χρόνιες αγκυλώσεις και προκαταλήψεις, θα είναι εναρμονισμένο με το κοινοτικό πλαίσιο και θα παρέχει κίνητρα για την πράσινη ανάπτυξη και την βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας», πρόσθεσε.
Τέλος, ο Χαράλαμπος Σημαντώνης, επισήμανε ότι η ναυτιλία αποτελεί τη σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, εξακολουθώντας να κατέχει με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία (ΑΠΑ) της ελληνικής οικονομίας, 3,1% ή 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021, έναντι μόλις 0,2% κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΟΒΕ, ενώ ταυτόχρονα η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως σε όρους deadweight tonnage.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, επικεντρώθηκε στο μείζον πρόβλημα της ελληνικής ακτοπλοΐας, που είναι η διαδικασία της πράσινης μετάβασης του στόλου.
«Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας στόχος, αλλά αποτελεί για τη δεκαετία που διανύουμε την αμεσότερη πρόκληση της ελληνικής ακτοπλοΐας και ευθύνη του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», τόνισε ο Διονύσης Θεοδωράτος.
Και πρόσθεσε: «Είναι ευθύνη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής, με τα συναρμόδια υπουργεία που θα πρέπει από κοινού να επιταχυύνουν στοχευμένες δράσεις με ευέλικτα και απλοποιημένα μέτρα στήριξης της «πράσινης μετάβασης» της ακτοπλοΐας μας, σε συνεργασία με την ακτοπλοϊκή κοινότητα».
«Ήδη στην χώρα μας η επαναδραστηριοποίηση των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων και των μεγάλης δυναμικότητας ναυπηγικών μονάδων, ενός «κοιμώμενου γίγαντα» όπως αναφέρθηκε εύστοχα στο πρώτο συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ), με τις υπό εξέλιξη ή σε προγραμματισμό επενδύσεις εκτέλεσης εργασιών περιβαλλοντικής αναβάθμισης υφιστάμενων πλοίων ή κατασκευής νέων πλοίων κατάλληλων για την ακτοπλοΐα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αναδεικνύει την ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία των μονάδων αυτών στην ελληνική οικονομία αλλά και των άλλων εγχώριων «παραναυτιλιακών» κλάδων απασχόλησης δυναμικού και παροχής εξοπλισμού στα επιβατηγά πλοία», επισήμανε.
Επίσης, υπογράμμισε ότι το μακροπρόθεσμο, ευέλικτο και αναπροσαρμοσμένο στις νέες ανάγκες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, δημοσιονομικό – χρηματοδοτικό πλαίσιο της Ε.Ε., παρέχει ευκαιρίες για την πράσινη μετάβαση και ανάπτυξη του ακτοπλοϊκού κλάδου, ωστόσο τόνισε ότι είναι απαραίτητη η μέριμνα και η ενσωμάτωση των δράσεων σε ευρωπαϊκά ταμεία και προγράμματα για το κλίμα μέσω του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης.
«Η μετάβαση στην «Πράσινη Επιβατηγό Ναυτιλία» χρειάζεται την «Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία» με στήριξη και κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων. Είναι σημαντικό η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Κυβέρνηση να την υποστηρίξει ενεργά, χρηματοδοτώντας περισσότερο την έρευνα και τις νέες επενδύσεις. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας και οι λοιποί χρηματοδοτικοί μηχανισμοί να δώσουν προτεραιότητα στη χρηματοδότηση επενδύσεων «Πράσινης Επιβατηγού Ναυτιλίας» σε έργα που θα αυξάνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, την ενεργειακή απόδοση και την ανανέωση των δρομολογημένων πλοίων της Ελληνικής ακτοπλοΐας», τονίζει ο Διονύσης Θεοδωράτος και καταλήγει:
«Αν και έχουν αρχίσει να διατίθενται ευρωπαϊκά επενδυτικά και χρηματοδοτικά προγράμματα για τον πρόσθετο περιβαλλοντικό κόστος και τον περιορισμό του επενδυτικού κινδύνου των νέων τεχνολογιών πράσινης μετάβασης, ακόμα στη χώρα μας δεν έχει ανοίξει κάποιος κύκλος χρηματοδότησης».
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα